Toon posts:

DVD+/-R compatibiliteit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
eepz

ik wil van onze videootje over london enkele kopies maken voor de vrienden,
welk formaat is nu het méést (meestal) compatible om af te spelen op:
- stand-alone DVD speler (op TV dus)
- op DVD speler op de computer

DVD+R?
of DVD-R?
en ik veronderstel dat SVCD op elke CD-ROMspeler werkt, als er een software DVD-speler op zit?

thanks!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:18
Op deze vraag is geen zinnig antwoord te geven omdat er dvdspelers (zowel standalone als in je comp) zijn die alleen dvd-r, of alleen dvd+r of beide... Dit hangt af van het merk en type. Sommigen hebben zelfs veel moeite met gebrande dvd's in het algemeen. Het enige want je kan doen is de specs van die dvd-spelers vragen en dan voor elke dvd-speler een bijpassende dvd branden.

Een vcd kan natuurlijk wel, maar dan moet je vaak meerdere cd's gebruiken en de beeldkwaliteit is minder.... Alle (of bijna alle) dvd-spelers ondersteunen (s)vcd's.

[ Voor 14% gewijzigd door L.N. op 02-06-2004 12:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
niemand die uit ervaring kan spreken?

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:18
DVD-r is het meest gebruikte, maar dit betekend niet dat de meeste van jou kennisen hem kunnen afspelen... Gewoon ff rondvragen of ze dvd-r of dvd+r onderstennen en dan branden.. Of kiezen voor de zekerheid: (s)vcd.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens op www.dvdrhelp.com voor compatibiliteitslijsten :)

Bij mijn weten is DVD-R de meest ondersteunde formaat. En SVCD is inderdaad software-afhankelijk. Je kunt het in elke CDROM speler duwen, maar dan moet je wel de software hebben om deze te kunnen afspelen, WinDVD bijvoorbeeld :)

Verwijderd

Met andere woorden, maar een paar plusjes en een paar minnetjes en laat ze onderling ruilen als het niet werkt. Geen makkelijke tussenweg, sorry.

Verwijderd

Topicstarter
allemaal bedankt in ieder geval :p
op de svcd staat een software dvd speler in de autorun, dus geen probleem
inderdaad, zal beetje een ruilhandeltje worden;
hopelijk doet de DVD-R zijn best
jammergenoeg zijn de meeste van mijn vrienden geen tweakers zoals jullie, dus dat zou nog voor problemen kunnen zorgen :(

thanks!

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-03 09:18
meestal ondersteunen de dvd-spelers DVD+R, de DVD-R id ingebracht door een klein groepje van producenten (waaronder panasonic) maar op de meeste dvd-spelers speel je dvd+r af. En die goedkopere dvd-spelers (die overegens niet meteen slechter zijn) zoals Cyberhome, Provision enz. enz. spelen zowel dvd+r als dvd-r af. Als ik jouw was zou ik gewoon even rond vragen wat voor dvd-spelers (merk) ze hebben. Met dat antwoord weet je dan (ongeveer) welke schijf je moet gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Dr Pro schreef op 02 juni 2004 @ 12:50:
meestal ondersteunen de dvd-spelers DVD+R, de DVD-R id ingebracht door een klein groepje van producenten (waaronder panasonic) maar op de meeste dvd-spelers speel je dvd+r af. En die goedkopere dvd-spelers (die overegens niet meteen slechter zijn) zoals Cyberhome, Provision enz. enz. spelen zowel dvd+r als dvd-r af. Als ik jouw was zou ik gewoon even rond vragen wat voor dvd-spelers (merk) ze hebben. Met dat antwoord weet je dan (ongeveer) welke schijf je moet gebruiken.
nu spreek je wel www.dvdrhelp.com tegen, want die zeggen: dvd-r: 90% en dvd+r: kleine 80%...

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:59

The Third Man

The Third Jellyfish

+R heeft technische voordelen maar praktische nadelen, doordat het slechter ondersteund wordt. Ik zou voor DVD's die hoofdzakelijk in de huiskamer worden afgespeeld voor -R gaan, niks is irritanter dan kortaf 'NO DISC' op je tv te moeten lezen :(. Je kan natuurlijk ook naast elke DVD een SVCD meegeven, maar let er dan wel op dat het ook een offciële SVCD is, want niet alle spelers gaan ermee akkoord om SVCD's af te spelen die net buiten de standaard liggen.

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-03 09:18
oww :r .....dit was eignlijk mijn eigen ervaring...maar die mensen zullen het wel beter weten ;)

Edit: want ik heb ooms die mijn dvd-r(w) niet kunnen aflezen op hun sony's en pioneer's. maar ik heb nog niemand horen klagen over m'n dvd+r(w)

[ Voor 44% gewijzigd door Dr Pro op 02-06-2004 19:21 ]

Verwijderd

Bij mijn weten is DVD-R de meest ondersteunde formaat.
Niet bij mij in huis ;) (mijn situatie: PC DVDROM's: meeste DVD-R ondersteuning / Standalone's: meeste DVD+R ondersteuning)
Sowieso is daar geen zinnig woord over te zeggen zolang je niet weet om welke mediacode het gaat en of er gebruik is gemaakt van bitsetting.
En die goedkopere dvd-spelers (die overegens niet meteen slechter zijn) zoals Cyberhome, Provision enz. enz. spelen zowel dvd+r als dvd-r af.
De Provision/HE hebben over het algemeen problemen met DVD-R van goedkope merken. Zie ook de verscheidene reviews en de database van http://www.dvdrhelp.com/ alwaar je ook mijn ervaringspost zult tegenkomen. ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2004 20:20 ]

Pagina: 1