Onderbreking in verbinding

Pagina: 1
Acties:

• Takkie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-03 22:50
Sinds gisteren hebben wij in ons huis een netwerk probleempje. Niet echt groots, maar wel zeer frustrerend |:( .

Het is hier namelijk zo dat om de minuut of 3 min. ons internet er hééél even tussen uit valt.
Nou is het zo dat als ik de rest van het huis op de router block dan doet ie het wel goed.
Het probleem ligt dus in ieder geval niet bij mij. O-)

Dus het zou wel bij of één van de huisgenoten liggen, danwel bij de ISP (hoewel ik dat niet echt logisch vind, als ik in me eentje er goed op kan gamen)

Maar wat kan 't probleem zijn? Niemand in het huis heeft een p2p programma lopen op dit moment. Dus 't is ook geen tekort aan bandbreedte omdat 't wordt opgeslikt door een p2p upload.

Zou hééél fijn zijn als we hier uit konden komen. :/

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 21:13
[Maar wat kan 't probleem zijn? Niemand in het huis heeft een p2p programma lopen op dit moment. Dus 't is ook geen tekort aan bandbreedte omdat 't wordt opgeslikt door een p2p upload.]

ik begrijp ff niet...upload vraagt toch ook de bandbreedte?

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:16

UTM

Silver7 schreef op 02 juni 2004 @ 12:27:
[Maar wat kan 't probleem zijn? Niemand in het huis heeft een p2p programma lopen op dit moment. Dus 't is ook geen tekort aan bandbreedte omdat 't wordt opgeslikt door een p2p upload.]

ik begrijp ff niet...upload vraagt toch ook de bandbreedte?
Jawel, maar niet als er geen p2p programma loopt. Deze kan in zoverre je upload innemen dat je niet meer normaal kan internetten. Als je gewoon internet zal je upload nooit zo extreem hoog worden, waardoor je niet meer kan internetten

[ Voor 6% gewijzigd door UTM op 02-06-2004 12:29 ]

• Takkie
Precies... als er dus geen p2p programma's lopen is er ook geen upload vanuit die programma's die de bandbreedte opeten.

dus daar ligt het probleem niet. maar waar wel :?

misschien moet ik wat meer info geven.

We zitten aangesloten op @home via de TU in Eindhoven. In dit huis maken we er met z'n 7-en gebruik van (met behulp van router en hub).
Het lijkt er op als 1 bepaald persoon met z'n pc online gaat (lees aangesloten op netwerk) dan krijgen we dus van deze rariteiten.

Na wat rond gekeken te hebben op z'n pc kon ik niet echt iets vreemds vinden, maar ik weet ook helemaal niet waar ik naar moet zoeken. Er lijkt namelijk een "bijna-patroon" in de onderbrekingen te zitten... :/

• UTM

UTM

takkie.com schreef op 02 juni 2004 @ 12:37:
Precies... als er dus geen p2p programma's lopen is er ook geen upload vanuit die programma's die de bandbreedte opeten.

dus daar ligt het probleem niet. maar waar wel :?

misschien moet ik wat meer info geven.

We zitten aangesloten op @home via de TU in Eindhoven. In dit huis maken we er met z'n 7-en gebruik van (met behulp van router en hub).
Het lijkt er op als 1 bepaald persoon met z'n pc online gaat (lees aangesloten op netwerk) dan krijgen we dus van deze rariteiten.

Na wat rond gekeken te hebben op z'n pc kon ik niet echt iets vreemds vinden, maar ik weet ook helemaal niet waar ik naar moet zoeken. Er lijkt namelijk een "bijna-patroon" in de onderbrekingen te zitten... :/
Die 'dader-computer' wel getest op bv spyware? Deze kunnen wel eens voor heel wat problemen zorgen. Probeer anders eens op de locatie van de 'dader-computer' verbinding te krijgen met internet. Als nu wel alles goed gaat, weet je dus dat het echt aan die ene computer ligt.

• VonAalscht
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-05 13:46

VonAalscht

Raaaar

Wat gebeurd er als alleen diegene waar het vanaf 'lijkt' te komen op 't netwerk zit ?

• Takkie
w03f schreef op 02 juni 2004 @ 12:43:
[...]

Die 'dader-computer' wel getest op bv spyware? Deze kunnen wel eens voor heel wat problemen zorgen. Probeer anders eens op de locatie van de 'dader-computer' verbinding te krijgen met internet. Als nu wel alles goed gaat, weet je dus dat het echt aan die ene computer ligt.
De "dader-comp" heeft trouwens gewoon internet, maar ook daar valt 't steeds uit :)
Spyware zou misschien de dwarsligger kunnen zijn. Zelf gebruik ik Ad-Aware, is deze goed genoeg? of zijn er betere?

Zou het trouwens ook iets anders kunnen zijn dan Spyware? virus/ worm ofzo?

[ Voor 10% gewijzigd door Takkie op 02-06-2004 12:47 ]

• VonAalscht
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-05 13:46

VonAalscht

Raaaar

Draai voor de zekerheid een (goede) virusscanner ?

• UTM

UTM

takkie.com schreef op 02 juni 2004 @ 12:46:
[...]

De "dader-comp" heeft trouwens gewoon internet, maar ook daar valt 't steeds uit :)
Spyware zou misschien de dwarsligger kunnen zijn. Zelf gebruik ik Ad-Aware, is deze goed genoeg? of zijn er betere?

Zou het trouwens ook iets anders kunnen zijn dan Spyware? virus/ worm ofzo?
Dat zou allemaal kunnen. Je kan eens met Spybot proberen je spyware op te ruimen, of deze eens doornemen: [rml][ Howto] Spyware scannen en opruimen[/rml]. Daar wordt nl ook veel uitgelegd.
Verder zou je je hele computer eens kunnen scannen op virussen, met een up to date scanner.

Maar wat gebeurt er als je met deze pc bijvoorbeeld via jouwn aansluiting verbinding maakt met internet?

• Takkie
w03f schreef op 02 juni 2004 @ 12:50:

Maar wat gebeurt er als je met deze pc bijvoorbeeld via jouwn aansluiting verbinding maakt met internet?
Geen idee wat er dan gebeurd, maar beetje omslachtig. We zullen eens zien hoever we komen met een spyware scanner. Thanks alvast :) brb
Pagina: 1