[2000] Internet pc maken

Pagina: 1
Acties:

• Zenlung
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-03 09:32
Ik wil het volgende doen/maken

ik heb een win2000 machine die ALLEEN maar moet kunnen internetten verder niets.
ik heb dus een gebruiker aangemaakt die ik gebruiker rechten heb gegeven, maar elke persoon die wat van computers weet kan dus wel op ale drives kijken en andere dingen doen.
ik weet dat als je in win98 ipv explorer.exe als GUI iexplore.exe laad dan krijgt men alleen een IE venster, nou zoiets wil ik dus ook voor die internet pc.

men mag dus niets anders kunnen openen of zien als IE, is dat mogelijk om te realiseren zonder met policies (poledit) te gaan werken?
kun je dus bij 2000 of xp ook ipv de explorer gui ook IE als gui laden?
of is hier een programma voor om bv alles uit te schakelen.

heb hier gezocht en op google maar niets gevonden, het kan zijn dat ik gewoon niet op de juiste keywords gezocht heb.

als men dus inlogt op die pc met username "internet" mag men dus alleen een internet explorer venster krijgen en verder niets kunnen.

Verwijderd

Je kunt in de active directory van windows 2000 instellen dat er een aparte shell word geladen, maar dat werkt via TS vooral. Weet niet of dat local ook kan. Je kan ook je explorer.exe vervangen met iexplore.exe en als het fout gaat weer terug zetten.

Je kunt ook nog eventueel kijken naar RESPowerFuse word veelal gebruikt als extra shell.http://www.respowerfuse.com/downloads/public_list.php?ID=74

Dit is wel zo ongeveer wat je zoekt denk ik.

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-05 12:37

MrDry

Desperados!

Ben bang dat alleen de shell vervangen niet genoeg is. Type in IE maar eens C: in ofzo...dan kom je gewoon weer op de harddisk terrecht.....

Quod licet lovi, non licet bovi

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04-2025
En dan is er de truuk: ga naar google, zoek op de naam van de applicatie die je wil hebben, vind resultaat, download>open. Putty ed zijn wat betreft helemaal makkelijk.

Ik heb ooit een kiosk die alleen maar een interne website zou moeten displayen zover gekregen om willekeurige URLs te kunnen bezoeken door: op een van de foutpaginas vertelde hij me dat ik flash nodig had om die interne website te bezoeken. Compleet met link naar macromedia. Macromedia heeft ergens op zijn website een link naar google. In google kun je een willekeurige url invoeren als zoekactie, en dan komt er een link uitrollen naar die url. Presto. (For the curious: de PCs waarmee je naar de website van het museum kunt kijken in Teyler's museum, een tijdje terug.)

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Jasper Janssen schreef op 02 juni 2004 @ 14:02:
En dan is er de truuk: ga naar google, zoek op de naam van de applicatie die je wil hebben, vind resultaat, download>open. Putty ed zijn wat betreft helemaal makkelijk.

Ik heb ooit een kiosk die alleen maar een interne website zou moeten displayen zover gekregen om willekeurige URLs te kunnen bezoeken door: op een van de foutpaginas vertelde hij me dat ik flash nodig had om die interne website te bezoeken. Compleet met link naar macromedia. Macromedia heeft ergens op zijn website een link naar google. In google kun je een willekeurige url invoeren als zoekactie, en dan komt er een link uitrollen naar die url. Presto. (For the curious: de PCs waarmee je naar de website van het museum kunt kijken in Teyler's museum, een tijdje terug.)
:? :? :? :?

ik heb het 3 x doorgelezen maar ik vat het niet.

3 verhalen door elkaar :?

en wat heeft dit met dit topic te maken?

en wel ff off topic, ik denk toch echt dat je met policy's moet gaan werken.

Naar mijn weten is hier geen kant en klare oplossing voor.

[ Voor 8% gewijzigd door Grolsch op 02-06-2004 14:14 ]

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

Ga is stoeien met Group Policies (of in NL Lokaal beveiligingsbeleid). Hiermee kun je de gehele machine dichttimmeren en zo instellen dat je alleen Iexplorer kunt opstarten.

http://www.hroling.nl

Pagina: 1