een HUB uplink

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Freez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 10:13
effe een vraagje:

ik heb een 8 ports 10mbit hub, maar er zit een ingang/uitgang voor een uplink...
mijn vraag is nu: waarvoor is die uplink???

ik hoop dat iemand mij kan helpen :)

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:53
Dacht dat die uplink gecrossed was (Zit soms een schakelaar bij) voor connectie naar een andere hub/switch whatever...

Pvouput live

• spook
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
De Uplink poort is er voor om de volgende "hub" op aan te sluiten.
Deze maakt een cross in je kabel.
Je kunt hem dus ook gebruiken om een pc met cross kabel aan te sluiten.

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

Verwijderd

H,

Das voor een cross-cable. Kun je bv. een tweede hub op aansluiten.

CU,
J

• 7th
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 31-12-2025

7th

Je kan met die uplink port naar een ander uplink port patchen van een ander hub met een normale UTP kabel.

Thy will see the light...

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Op donderdag 21 december 2000 16:50 schreef Krypt het volgende:
Dacht dat die uplink gecrossed was (Zit soms een schakelaar bij) voor connectie naar een andere hub/switch whatever...
de uplink poort is juist NIET gecrossed... alle andere poorten worden wel gecrossed.

Een uplinkpoort is nix anders dan een poort die gewoon 'fout' is aangesloten.

Als je een crosscabel op een gewone poort hangt, heb je het zelfde, als wanneer je een rechte kabel op een uplinkpoort hangt.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Op donderdag 21 december 2000 16:51 schreef spook het volgende:
Als je een andere hub op aansluit op de uplink poort, hoeft je juist niet een crosscable te gabruiken... :)

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Op donderdag 21 december 2000 16:52 schreef 7th het volgende:
Je kan met die uplink port naar een ander uplink port patchen van een ander hub met een normale UTP kabel.
uplinkpoort kun je juist op een gewone poort hangen met een crosscabel. als je em op de uplink van de andere hub wilt hangen, moet je een rechte kabel gebruiken.

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08 19:03
De uplink is inderdaad gecrossed.

En je kunt hem gebruiken om een andere HUB/switch op je netwerk aan te sluiten, zodat ze lekker samen werken en er meer PC'tje op je netwerk kunnen.
Maar je kunt de uplink in combinatie met een crosskabel als extra poort gebruiken.

CU
]-[enk..

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

• 7th
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 31-12-2025

7th

Op donderdag 21 december 2000 16:54 schreef Dirk-Jan het volgende:

[..]
uplinkpoort kun je juist op een gewone poort hangen met een crosscabel. als je em op de uplink van de andere hub wilt hangen, moet je een rechte kabel gebruiken.
Dat zeg ik toch.

Thy will see the light...

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:53
Ehhm.. okay.. maar bij mijn supersonische Trust 10Mb hub (Met AUI en Coax aansluiting) [Yeah!!! :r] zit er een schakelaartje op; kan ik hem op crossed/non crossed zetten... wist dus niet wat standaard was... thnx 4 da info :)

Pvouput live

• Rense Klinkenberg
  • Laatst online: 09-08 19:19
Die uplink is ook wanneer je die hub aan een kabelmodem wil hangen. Oke, de meesten mogen dat niet maar toch.
* Rense Klinkenberg is blij dat ie het wel mag.

• Freez
  • Laatst online: 19-08 10:13
ok nu weet ik waarvoor het is, bedankt allemaal :)

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:20
Op donderdag 21 december 2000 16:51 schreef spook het volgende:
Hmmm....dat laatste lijkt bij moi toch niet te werken:

UTP netwerkje met HUB, 4 poorten zitten vol. Ik probeer nu dus mijn laptop met een cross aan te sluiten op de 5e (uplink) poort, maar dat werkt niet ?!

:?

• supershoe
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op donderdag 21 juni 2001 14:25 schreef stefijn het volgende:

[..]

Hmmm....dat laatste lijkt bij moi toch niet te werken:

UTP netwerkje met HUB, 4 poorten zitten vol. Ik probeer nu dus mijn laptop met een cross aan te sluiten op de 5e (uplink) poort, maar dat werkt niet ?!

:?
De uplink port wordt vaak geshared met een andere port...bijvoorbeeld port 1 van je hub.
Dus als je de uplink port wil gebruiken mag je port 1 niet gebruiken...

Sigs van meer dan 1 regel sucken.

Verwijderd

Meestal is het zo dat je uplink poort een gedeelde aansluiting heeft met de eerste (of laatste) gewone aansluiting op je hub. Je kan ze dan niet tegelijkertijd gebruiken.

Verwijderd

Volgens het boekje van mijn hub moet je de uplinkpoort met een gewone utp kabel aan een normale poort van de ander hub/switch connecten. Dus niet uplinkpoort met uplinkpoort connecten. Klopt dit?
Ik wil binnenkort nl. mijn hub op een switch aansluiten en de boel moet natuurlijk niet kapot gaan doordat ik het verkeerd heb aangesloten.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 15:39
Je moet gewoon bedenken dat je tussen een pc en een hub altijd een rechte kabel (of een even aantal keer cross) nodig hebt, en tussen een hub en een andere hub een crosskabel (of een oneven aantal keer gekruist).

Als je dus een crosskabel ehbt, en je wilt een pc aansluiten op een hub, dan moet je die kabel in de uplink stoppen.
Wil je een hub met een andere hub verbinden, an moet adt met een rechte kabel op de uplink en een gewone poort, of met een crosskabel op beide uplink poorten.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Pagina: 1