[Meuktracker] Is MSG Plus! Spyware/Adware?

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
meuktracker: Messenger Plus! 3.00.92

Freeware wanneer je tijdens installatie die "extra's" weigert. Zie ook bijvoorbeeld http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1040655

[ Voor 7% gewijzigd door PcDealer op 03-06-2004 08:03 . Reden: typo ]

LinkedIn WoT Cash Converter

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dat neemt niet weg dat Messenger Plus! spyware bevat en is. Als we nu gaan vermelden dat de software freeware is met de tekst erbij dat je het zelf moet uitvinken, gaat het nog mis en gaan de mensen klagen dat het spyware is. Je kan beter de mensen via de reacties laten opmerken dat je via een kleine setting de spyware niet hoeft te installeren.

• ILUsion
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-11-2025
Laat MsgPlus! maar op spyware/adware staan, in ieders hart is het freeware, maar in principe zijn er ook mensen die de spyware erbij installeren. (Patchou is zo lief geweest om zelfs de installer aan te passen zodat je een keuze moet maken en niet automatisch op "Yes, install the sponsor" staat.
Wat betreft dat je de mensen moet informeren via de reacties, lijkt mij niet het goede idee. Veel mensen worden wel degelijk afgeschrikt door deze benaming en als je dan moet wachten tot iemand post dat je hem ook als freeware kunt installeren, is dat vaak al te laat. Laat dus gewoon iedere keer in de meukpost melden dat de sponsor niet geïnstalleerd moet worden (iemand die echt om MsgPlus! geeft, zal dit uit zichzelf doen ofwel het programma bestempelen als freeware).

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Robin Vreuls schreef op 02 juni 2004 @ 11:27:
Dat neemt niet weg dat Messenger Plus! spyware bevat en is. Als we nu gaan vermelden dat de software freeware is met de tekst erbij dat je het zelf moet uitvinken, gaat het nog mis en gaan de mensen klagen dat het spyware is. Je kan beter de mensen via de reacties laten opmerken dat je via een kleine setting de spyware niet hoeft te installeren.
Dat is de schuld van de user zelf. Bovendien staat het tijdens het installeren ook vermeldt en op de downloadsite.

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dat neemt nog steeds niet weg dat er spyware inzit en dat wij dus vermelden dat het dan ook inzit. Mensen gaan klagen als wij erbij zetten dat het programma freeware is, met een dikke disclaimer dat je wel eerst zelf de spyware moet verwijderen. Dan kunnen we net zo goed bij alle spy- en adware-dingen zetten dat je via dat en dat programma die ongewenste zooi eruit kunt halen, maar dat is dan nog steeds geen vrijbrief om het dan als freeware te bestemepelen. Het is dan aan de user om zelf goed te kijken wat hij installeert.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Robin Vreuls schreef op 03 juni 2004 @ 11:12:
Dat neemt nog steeds niet weg dat er spyware inzit en dat wij dus vermelden dat het dan ook inzit. Mensen gaan klagen als wij erbij zetten dat het programma freeware is, met een dikke disclaimer dat je wel eerst zelf de spyware moet verwijderen.
Nou... van tevoren moet je aangeven of je het wilt. Als je dus achteraf die zooi wilt verwijderen heb je niet opgelet. Maar goed, <verwijderd>.

[ Voor 4% gewijzigd door PcDealer op 06-06-2004 09:00 ]

• Haeg
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-06-2023

Haeg

Water Chiller installed

Robin Vreuls schreef op 03 juni 2004 @ 11:12:
Dat neemt nog steeds niet weg dat er spyware inzit en dat wij dus vermelden dat het dan ook inzit. Mensen gaan klagen als wij erbij zetten dat het programma freeware is, met een dikke disclaimer dat je wel eerst zelf de spyware moet verwijderen. Dan kunnen we net zo goed bij alle spy- en adware-dingen zetten dat je via dat en dat programma die ongewenste zooi eruit kunt halen, maar dat is dan nog steeds geen vrijbrief om het dan als freeware te bestemepelen. Het is dan aan de user om zelf goed te kijken wat hij installeert.
Ik zoek me al twee weken helemaal dol om een of andere startpagina uit mijn pc te krijgen deze gaat gepaart met met van die %$%##%&* pop ups .
ad-aware geinstalleerd uiteraard maar niks.
Zou iemand me alsjeblieft willen helpen.

Verwijderd

Haeg schreef op 06 juni 2004 @ 18:21:
[...]

Ik zoek me al twee weken helemaal dol om een of andere startpagina uit mijn pc te krijgen deze gaat gepaart met met van die %$%##%&* pop ups .
ad-aware geinstalleerd uiteraard maar niks.
Zou iemand me alsjeblieft willen helpen.
Heb je ad-aware ook geupdate??? tempfiles van je internet leeggegooid?

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

FA is niet de plaats om hulp te vragen voor je technische problemen. Ga eens wat FAQ's doorlezen en rondzoeken voor je een totaal ongerelateerd topic kaapt :).

Professioneel Hyves-weigeraar

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.