Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Telefoon utp probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik probeer op een utp kabel 2 telefoonaansluiting te maken.

Ik heb op een rj-11 stekkertje, op aansluiting 2 en 3 een oranje-wit/oranje kabeltje aangesloten. Ik heb op het einde de twee draden gestript en verbonden met aansluiting a en b op een telefooncontact doos. Het probleem is dat ik helemaal geen signaal krijg.

Doe ik iets fout? Wie kan me helpen.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Al doorgemeten?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Bij rj11 is het op 3 en 4; de buitenste pennetjes (die er niet hoeven te zitten) tellen ook mee.

schematisch:

code:
1
2
3
4
|123456|
| |||| |
|  ||  |
   AB

de telefoondraadjes moeten in het midden zitten.

Heb je hem wel goed aangeknepen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 juni 2004 @ 10:51:
Hallo,

Ik probeer op een utp kabel 2 telefoonaansluiting te maken.

Ik heb op een rj-11 stekkertje, op aansluiting 2 en 3 een oranje-wit/oranje kabeltje aangesloten. Ik heb op het einde de twee draden gestript en verbonden met aansluiting a en b op een telefooncontact doos. Het probleem is dat ik helemaal geen signaal krijg.

Doe ik iets fout? Wie kan me helpen.
Kun je niet nameten of A,B van de telefoonaansluiting ook helemaal aan het andere einde van de kabel uitkomt?
Misschien kun je even een tekening maken om eea te verduidelijken want het is nogal raden zo. Dan krijg je hier allemaal opmerkingen als: waarschijnlijk verkeerde draadjes doorverbonden en zo.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb niks om het na te kunnen meten.

Ik heb het nu zo:

RJ-11

| | | |
1 2 3 4

De draden zijn aangesloten op plaats 2 en 3

Contactdoos is aangesloten op aansluiting A en op aansluiting B

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2004 11:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de aansluitingen op de wandcontactdoos a-b ook nog even omgewisseld ook dan werkt het niet. Misschien dat de kabel gebroken is? Ik gebruik nu paar oranje-wit/oranje.

Verwijderd

maak een foto, maak een tekening en/of koop voor 5 euro een analoge multimeter. Een lampje en een batterij is overigens ook te gebruiken om een verbinding door de meten.

Wat verwacht je van ons? Dat we blind kunnen raden wat het probleem is? Als je A en B doorverbind moet het gewoon werken. Omdraaien van A en B maakt niet uit. Blijven er simpel de volgende mogelijke fouten over:
- verkeerde aansluitingen in connector, google is your friend.
- draadbreuk in je kabel, probeer een ander paar of meet het door met een lampje en een batterijtje.
- aan begin en eind verschillende draden gebruikt.

suc6

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Probeer even een ander paar uit de UTP kabel. Je hebt er toch vier, waarvan je er 3 niet gaat gebruiken :). Let er wel op dat je een echt PAAR neemt (zoals je nu al hebt met oranje-wit + oranje).

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga even een ander paar proberen.

Kan iemand bevestigen dat de draden in de rj-11 stekker op plek 2 en 3 moeten?

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 juni 2004 @ 17:12:
Ik ga even een ander paar proberen.

Kan iemand bevestigen dat de draden in de rj-11 stekker op plek 2 en 3 moeten?
Ja. Bron.

Het is trouwens in het bijzonder aan te raden om een multimeter te kopen. Zo kan je binnen 10 sec na meten wat er fout zit en voor de prijs hoef je het niet te laten (3,50 ~ 5 euro).

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ander paar geprobeerd en weer geen signaal.

Nu kan ik wel alle paren gaan proberen maar wordt denk ik niks zo.

Is het wel mogelijk op de utp kabels aan te sluiten op een normale telefoondoos of heb je dan een kastje nodig zoals een internet kastje?

Als het wel gewoon op een normale telefoondoos kan dan moet ik maar een multimeter kopen en kijken of er wel een signaal is op de lijn.

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03 18:38

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

*Lama*

[ Voor 98% gewijzigd door Pannenkoekkie op 04-06-2004 12:55 ]

• GrumpyGamerDad
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-11 15:03
Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 12:50:
Ik heb een ander paar geprobeerd en weer geen signaal.

Nu kan ik wel alle paren gaan proberen maar wordt denk ik niks zo.

Is het wel mogelijk op de utp kabels aan te sluiten op een normale telefoondoos of heb je dan een kastje nodig zoals een internet kastje?

Als het wel gewoon op een normale telefoondoos kan dan moet ik maar een multimeter kopen en kijken of er wel een signaal is op de lijn.
hoe hou je de rj 11 connector?
met het lipje naar beneden of omhoog?
als je het lipje naar beneden houd dan moet je het oranje kabeltje op 2 en oranje/wit op 3.

Het kabeltje wat op 2 zit moet op A en de ander op B.

Het is trouwens niet nodig op een echt paarjte te gebruiken zolang je maar dezelfde kleuren gebruikt.
dus aan de ene kant bijv. blauw en oranje aan de andere kant dus ook dit
wwillem schreef op 02 juni 2004 @ 14:31:
....... Let er wel op dat je een echt PAAR neemt (zoals je nu al hebt met oranje-wit + oranje).
hoeft dus niet.

http://youtube.com/c/Mikesgameworld | Blizzard addict | Gamer pur sang

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de draden van a en b al gewisseld dus verkeerd om zal het niet wezen. Heb nu twee verschillende paren gebruikt maar weet niet wat het probleem is. Kan nog proberen om aan een derde paar ook een rj-11 stekkertje te zetten.

Ik zal zowieso even een mulitmeter halen. Hoe meet je de lijn door op het aantal volt?

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:35

Korakal

Up up up!

Je moet gewoon even meten of je weerstand hebt (2 uiteinden aan de multimeter hangen en kijken of er op standje 'omega' een waarde verschijnt).

Voor de rest is dit toch wel vrij basic en goed zelf te vinden: gewoon de middelste 2 draadjes van je RJ-11 gebruiken en zorgen dat je aan beide kanten van de kabel dezelfde kleur draad te pakken hebt. Simple as it can be.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.