[TV]Ghost picture op bepaalde zenders

Pagina: 1
Acties:

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Hallo luitjes,

Al enige tijd heb ik last van ghost pictures op bepaalde kanalen, met name op Ned. 2.
Het probleem is dat een object 2x afgebeeld wordt, 1ste x op de goede plek in met de goede kleur. De 2de afbeelding is ong 2cm verschoven naar rechts en 'negatief'. Als er een wit en zwart blok naast elkaar staan, zie je een soort 'schaduw' van het witte blok op het zwarte blok.

Ik dacht eerst dat dit probleem in de tv zat, maar toen de vorige tv (ook een sony) was overleden naar afwisselende zwart/wit en dan weer kleur, had ik gehoopt dat dit over zou zijn. Helaas dus...

Een andere gedachte was dat het signaal een echo oid was, er zit namelijk nog 20tot30m coaxkabel richting modem op aangesloten. De tv is wel direct naast de aansluiting gepositioneerd, en signaal wordt verdeeld met een standaard splitter. Het direct aansluiten van de TV op de wandaansluiting heeft ook niet geholpen.

Sinds 2 maanden hebben we dus thuis een nieuwe sony tv staan, en het probleem is nog steeds storend aanwezig. Ikzelf erger me eraan, m'n ouders zien 't niet/willen 't niet zien, tenzij ik ze er weer op wijs.

De huidige tv is (voorzover ik kan vinden, zit nuet thuis namelijk) de Sony V-29CL11.

Een te zwak signaal lijkt me vrij onlogisch, aangezien kabelmodem 't perfect doet met 30m kabel. Een te sterk signaal zou dan eerder 't probleem zijn, maar waarom dan niet op alle kanalen?

Kabelboer is CAIWestland, provider = Kabelfoon (Terayon-modem)

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• SlinkingAnt
  • Niet online
Iemand :?

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• raymonvdm
  • Laatst online: 30-06-2025
en zonder kabel modem en splitter enzo ?

ikzelf het sinds kort slecht beeld op rtl5 en nickelodion

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:46

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

De simpelste oplossing: Neem Digitenne. Net zo duur/goedkoper, maar wel digitaal beeld.

Verwijderd

Heb je misschien iets van een speaker o.i.d. met een magneet erin naast de TV staan?

Als het rechtstreeks uit de kabel aansluiting komt, dan is het een probleem voor de kabel maatschappij.

Ook al eens geprobeerd het kabel internet uit te trekken, zodat je alleen de tv op de hoofdaansluiting hebt zitten.

Probeer de TV eens bij de buren, of hij het daar ook doet... is wat omslachtig, maar dan kan je een combinatie probleem uitsluiten.

Als je dit alles geprobeert hebt, en nog geen resultaat hebt, raad ik aan de kabel maatschappij te bellen.

Verwijderd

Of het komt door een te sterk signaal kun je eenvoudig controleren: zet er een splitter (of een aantal) tussen. Die hebben nl. altijd verlies.

Heb je al gechecked of het probleem erger/minder wordt als je PC uit is?
sebastius schreef op 04 juni 2004 @ 15:29:
De simpelste oplossing: Neem Digitenne. Net zo duur/goedkoper, maar wel digitaal beeld.
En maar maximaal 1 TV/video of je moet meerdere ontvangers nemen. Kijken en iets anders opnemen is er anders niet bij...

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2004 15:31 ]

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:37

GaMbiNo

1337

Ik heb het zelf ook gehad en dat kwam bij mij door een te sterk signaal.
Ik heb mijn antenneversterker er dus maar tussenuitgehaald. :)

• SlinkingAnt
  • Niet online
raymonvdm schreef op 04 juni 2004 @ 15:27:
en zonder kabel modem en splitter enzo ?

ikzelf het sinds kort slecht beeld op rtl5 en nickelodion
Het direct aansluiten van de TV op de wandaansluiting heeft ook niet geholpen.
sebastius schreef op 04 juni 2004 @ 15:29:
Dat is geen oplossing. Aangezien we ook internetten over de kabel.
Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 15:29:
Heb je misschien iets van een speaker o.i.d. met een magneet erin naast de TV staan?
Nee, dvd speler hangt er boven (ong 15cm) en daarboven stereo, boxen staat minstens 3m verder
Als het rechtstreeks uit de kabel aansluiting komt, dan is het een probleem voor de kabel maatschappij.

Ook al eens geprobeerd het kabel internet uit te trekken, zodat je alleen de tv op de hoofdaansluiting hebt zitten.
Idee, morgen maar is proberen, vanaaf etentje
Probeer de TV eens bij de buren, of hij het daar ook doet... is wat omslachtig, maar dan kan je een combinatie probleem uitsluiten.
De vorige televisie had 't ook, dus lijkt me niet dat het daar aan ligt. Is ook alleen bij bepaalde kanalen.
Als je dit alles geprobeert hebt, en nog geen resultaat hebt, raad ik aan de kabel maatschappij te bellen.
Ben ik ook zker wel van plan ja

Verwijderd

iets anders, hoe bevalt deze tv jou? ik ben ook van plan 'm te kopen, maar kan nog niet echt veel reviews erover vinden...
Pagina: 1