Veilig e-mail lezen via 'gratis' hotspot?

Pagina: 1
Acties:

• ThinkAboutIt
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-02 15:38
Ik heb van de week met mijn PDA via een 'free internet' hotspot mijn mail via webmail gelezen.
Achteraf vraag ik mij af of dit wel zo veilig is, het lijkt mij tenminste aannemelijk dat de eigenaar van zo'n hotspot alles kan loggen wat er gebeurt op zijn stekkie, dus ook de inlogcodes van mijn e-mail account.

Is mijn twijfel reëel of zie ik spoken?

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-02 08:42

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

zijn site, dus hij kan loggen wat hij wil. Probeer er achter te komen wat voor certificaten de site bezit. Dit is namelijk een ideale manier om acounts te loggen

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Als je via een ssh-verbinding webmail hebt zal hij er weinig mee kunnen. Bij ftp-en e.d. ziet hij als hij logt wel je gegevens voorbij komen.

Ik surf sinds gisteravond via een 'geleende' access point van iemand uit de buurt, maar ga daar in ieder geval geen bankzaken e.d. op doen. (al zegt het feit dat z'n access point wide open stond en z'n werkgroep mshome heet al genoeg ;) )

@Armageddon: Niet 'zijn site', maar 'zijn hotspot/access point'

[ Voor 59% gewijzigd door pagani op 02-06-2004 10:49 ]

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Tja, echt zeker kan je nooit zijn natuurlijk. De oplossing hier zou een VPN of TS naar je eigen pc zijn denk ik :)

-edit-
halve spuit elf ;)

[ Voor 12% gewijzigd door WhizzCat op 02-06-2004 10:47 ]

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• ThinkAboutIt
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-02 15:38
Ik zit bij Demon en de verbinding is inderdaad beveiligd (ssl 128 bit)

Dus ik hoef mij geen zorgen te maken dat hij mijn e-mail inloggegevens heeft.

Ik was niet van plan om te gaan bankieren via deze verbinding, dus dat komt wel goed.

Thnx voor de reply's _/-\o_