[Win2k+Exchange2k] Public folders ontvangen geen mail meer

Pagina: 1
Acties:

• Reda
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-07 23:22

Reda

HA DO KEN

Topicstarter
Hi,

Vorige week donderdag heb ik bij een server Exchange SP3 geinstalleerd. Dit was nodig om ervoor te zorgen dat de binnenkomende mailtjes die op de public folders kwamen niet meer in het post format maar in het mail format binnenkwamen. Hiervoor heb ik ook de nodige registeraanpassingen gedaan.

Echter is het sindsdien niet meer mogelijk om mail te ontvangen op de public folders. De Exchange server stuurt de mail terug met de mededeling dat het onbezorgbaar is.

Ik heb vervolgens geprobeerd een nieuwe public folder aan te maken met een nieuw mailadres maar ook deze ontvangt geen mail meer.

Waarschijnlijk zal het een instelling zijn wat de mail van de gebruikers blijft wel gewoon aankomen.
Echter kan ik er niet achterkomen (tijdsdruk) waar het aan kan liggen.

Hebben jullie ideen?

Verwijderd

Welke melding krijg je exact terug ?

Wat zijn de rechten op de public folder ?

• Reda
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-07 23:22

Reda

HA DO KEN

Topicstarter
This is an automatically generated Delivery Status Notification.

Delivery to the following recipients failed.

ozc-mail@*.nl
rechten als volgt:

Default None
ozc-mailuser Owner
Anonymous None

verder staan er geen users meer bij

[ Voor 4% gewijzigd door Reda op 02-06-2004 11:52 ]

Verwijderd

Heb zelf geen ervaring met Exchange 2000 met SP3 (wel eerdere SP's), maar onder Exchange 2003 heeft de user anonymous, het recht Contributor (Create items, Folder Visible) voor een mail-enabled public folder.
Zonder deze rechten zal de public folder niet in staat zijn om mails te ontvangen.
Dit zijn ook de standaard rechten.

Ik neem aan dat SP3 ervoor gezorgd heeft, dat dit nu ook voor Exchange 2000 geldt.
Dus geef de user anonymous het contributor recht en probeer nog eens een mail te versturen.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:24
Anonymous None
Daar is je probleem. Deze moet minimaal create rechten hebben.