Ik wil een portable cd-speler gaan kopen voor onder de 100 euro. De spelers van tegenwoordig hebben allemaal functies en speciale technieken die ik niet allemaal begrijp. Waarop moet ik letten bij de aankoop van een portable cd-speler? Iemand een idee?
Ik neem aan dat je bij een portable cd-speler een discman bedoeld 
Dan vind ik dat je moet letten op:
• Anti-shock / shock proof (liefst zo lang mogelijk)
• Functies (shuffle/ repeat)
• Instellingen (bass-treble)
• Testen hoe lang ze met batterijen door kunnen gaan
Dan vind ik dat je moet letten op:
• Anti-shock / shock proof (liefst zo lang mogelijk)
• Functies (shuffle/ repeat)
• Instellingen (bass-treble)
• Testen hoe lang ze met batterijen door kunnen gaan
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
hehe ja ik bedoel een discman. Dus hoe langer de ESP des te beter?
Vooral de anti-schok en de speelduur op 2 batterijen zijn belangrijk. De functies en instellingen zijn vrij standaard en meestal wel in orde. Ik heb zelf overigens goeie ervaringen met Sony.
Catch a smile out there!
Voor mij zijn belangrijk:
- Goede hoofdtelefoon/oordopjes
- Schokbestendigheid
- Levensduur batterijen
- Mogelijkheid om MP3 af te spelen (Philips heeft er een heel aantal tussen 65 en 100 euro)
Mijn voorkeur gaat net als Haemorrhage heel snel uit naar Sony, ondanks dat zij geen MP3 bieden voor minder dan 100 euro, voor mij omdat zij een heel goede geluidskwaliteit bieden, die tot nog toe niet geevenaard is door andere betaalbare spelers.
- Goede hoofdtelefoon/oordopjes
- Schokbestendigheid
- Levensduur batterijen
- Mogelijkheid om MP3 af te spelen (Philips heeft er een heel aantal tussen 65 en 100 euro)
Mijn voorkeur gaat net als Haemorrhage heel snel uit naar Sony, ondanks dat zij geen MP3 bieden voor minder dan 100 euro, voor mij omdat zij een heel goede geluidskwaliteit bieden, die tot nog toe niet geevenaard is door andere betaalbare spelers.
jogproof, lange baterijduur (lees 22 uur of hoger)...geen philips nemen..geloof me.
Sony is goed.. zie ik bijna nooit terug in de winkel..relatief zijn ze wat duurder..maar maken goed spul..
waar je vanaf moet blijven : audiosonic en dat soort troep..gaat niet lang mee.
Sony is goed.. zie ik bijna nooit terug in de winkel..relatief zijn ze wat duurder..maar maken goed spul..
waar je vanaf moet blijven : audiosonic en dat soort troep..gaat niet lang mee.
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
Anoniem: 76546
Nee hij bedoeld portable cd-speler, anders is het uitgesloten dat hij iets anders neemt dan Sony.
Discman is een merknaam van Sony.
Discman is een merknaam van Sony.
Wat mij aan sony, naast de geluidskwaliteit en duurzaamheid, nog meer uitermate goed bevalt is de energiezuinigheid. Die dingen gaan echt asociaal lang mee op twee batterijen, en geloof me: dat is echt wat waard, ook al gebruik je dan oplaadbare batterijen.
Catch a smile out there!
Ik heb geen idee hoe dit tegenwoordig met discmans/portable cd-spelers
is, maar toen ik een aantal jaar geleden zelf zo'n ding kocht, heb ik er speciaal een gezocht die cd-rw's kan afspelen, is wel ideaal als je voor een reisje ff je favo muziek wilt branden. Maar misschien kunnen ze dat tegenwoordig allemaal wel...
[ Voor 6% gewijzigd door .daan op 02-06-2004 11:21 ]
public void ik()
wat is het verschil tussen Jogproef en EPS? of is het hetzelfde?
Fancy namen voor buffergeheugen en lezen tegen variabele snelheden.
Heb laast ook een Discman (Philips) besteld.
Ik zou vooral opletten wat je allemaal niet wil hebben. Zoals games op je Discman, lekker nutteloos
. De meeste hebben een batterij-levensduur van 20 uur. Dit moet je trouwens ook niet al te serieus opnemen. hangt er namelijk ook vanaf hoe vaak hij ESP moet gebruiken.
Je moet ook kijken wat voor ESP handig is. Ben je een huppel-kutje zou ik een shock proctection van 200 seconden nemen. Anders heb je aan 60 seconden wel meer dan zat.
Voor de rest is het de oor/kop-telefoons en het design wat hem duurder maakt dan anderen, dus je zal moeten kijken welke voor jou van toepassing is.
Ik zou vooral opletten wat je allemaal niet wil hebben. Zoals games op je Discman, lekker nutteloos

Je moet ook kijken wat voor ESP handig is. Ben je een huppel-kutje zou ik een shock proctection van 200 seconden nemen. Anders heb je aan 60 seconden wel meer dan zat.

Voor de rest is het de oor/kop-telefoons en het design wat hem duurder maakt dan anderen, dus je zal moeten kijken welke voor jou van toepassing is.
Bij Sony heet dat tegenwoordig G-Protection Jog Proof. Ook wel eens afgekort als G-Protection of Jogproof.
Sony dacht: die secondes maken het er alleen maar onduidelijker op, wij zeggen gewoon dat je ermee kan joggen. Dat vind sony leuk, eigen dingen bedenken (Minidisc, Atrac3 anyone?
)
Anyway, sony zijn an sich wel goed, maar je betaald over het algemeen wel voor het "Sony zijnde". Ik kan je een Sony D-NE 511 aanraden. Die is bij Mediamarkt Utrecht 99 euro. De 711 kan ook, ie is wel ietsjes duurder maar doet wel langer met batterijen en is een stuk mooier. Die komt zo rond de 120 euro dacht ik. En als je daar langs komt, het je nog kans om mij tegen te komen ook (ik werk op die afdeling
)
Sony dacht: die secondes maken het er alleen maar onduidelijker op, wij zeggen gewoon dat je ermee kan joggen. Dat vind sony leuk, eigen dingen bedenken (Minidisc, Atrac3 anyone?
Anyway, sony zijn an sich wel goed, maar je betaald over het algemeen wel voor het "Sony zijnde". Ik kan je een Sony D-NE 511 aanraden. Die is bij Mediamarkt Utrecht 99 euro. De 711 kan ook, ie is wel ietsjes duurder maar doet wel langer met batterijen en is een stuk mooier. Die komt zo rond de 120 euro dacht ik. En als je daar langs komt, het je nog kans om mij tegen te komen ook (ik werk op die afdeling
@plague : SACD
, quality standard? :Pehmz..ga zo maar door 
sony is inderdaad overpriced.. ben echt niet zo een hele fan ervan..maar portable apparaten van sony zijn gewoon goed tov velen andere.. zeker qua duurzaamheid.
sony is inderdaad overpriced.. ben echt niet zo een hele fan ervan..maar portable apparaten van sony zijn gewoon goed tov velen andere.. zeker qua duurzaamheid.
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
wat volgens mij ook nog wel handig is erop letten dat er echt batterijen ingaan en geen accu vooral sony heeft wat modellen met accu meestal in die ultra platte spelers. geen idee of ze ze ook in die prijs klasse hebben maar een nieuwe accu is niet goedkoop. plus het feit dat als de accu leeg is je hem niet ff snel kan vervangen want je hebt er maar 1. en batterijen heb ik altijd wel op zak.
Pagina: 1