Toon posts:

[2003] Server sluit zich af zonder reden*

Pagina: 1
Acties:
  • 173 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Heb hier een wink2003 SBS server staan met een dell power edge server.
De laatste 1.5 week heeft de server zich al 3 keer afgesloten zonder aanleiding.
Hij start hem wel weer opnieuw op en geeft dan de melding waarom de server is afgesloten.
In de logboek kan ik niks vinden waarom die is afgesloten of dat ie een error heeft gegenereerd.
Verder heb ik mc affee total defence suit erop geinstalleerd dus groupshield en netshield maar deze staan er al 6 maanden op zonder enig probleem.

Is er een mogelijkheid op precies na te gaan wat er op de server wordt gedaan, wil namelijk nagaan wat er precies gebeurd en wat de reden is waarom dat ie wordt afgesloten.

• vliegjong
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08-2017

vliegjong

Bump!

Netshield is niet supported op win2k3 dus...

Ik ben een Nerd, jij ook? Dan zijn er namelijk 10 toffe mensen :)

Verwijderd

Topicstarter
dat wist ik niet eens, is gewoon geinstalleerd door dell.

Verwijderd

Topicstarter
ik denk niet dat de virusscanner de reden is voor het afsluiten.

Verwijderd

Sluit ie af met een shutdown melding (30 - 60 seconden)????

Zo ja, dan is het waarschijnlijk een virus die op je server probeert te komen door een buffer overflow te veroorzaken in bv. lsass. Je antivirus houdt hem dan wel tegen om daadwerkelijk op je machine te komen, maar door de overflow krijg je wel een automated shutdown/restart.

Deze geeft dan ook geen melding in je log.

Ik heb hem vaker gezien.

Oplossing is dan simpel:

Updaten, en dan vooral de beveiligingsupdates.

Verwijderd

Topicstarter
oke das een goede, alleen kan niet zien of hij dat scherm weer geeft omdat ik er niet bij ben als dat gebeurd.. de server is wel up to date. alle patches zijn geinstalleerd.

• vliegjong
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08-2017

vliegjong

Bump!

Nouw het kan wel aan Netshield liggen, krijg wel eens klanten aan de lijn met hele rare dingen op Win 2K3 , waaronder afsluiten. Probeer het ff zonder te doen

Ik ben een Nerd, jij ook? Dan zijn er namelijk 10 toffe mensen :)

Verwijderd

Topicstarter
heb je een betere virusscanner die ik tijdelijk kan proberen op een wink2003 server

Verwijderd

hmmmmm, maar ja, als je geen log meldingen hebt en geen error raportje krijgt, dan kan het haast niet anders dan dat er een process beindigt wordt die niet beindigt dient te worden. Dus of dat nu komt door software of door een virus, je zal toch meer moeten gaan monitoren om achter de oorzaak te komen.

monitor bv wat bekende virus poorten zoals 445 enzo. Ga eventueel je inkomende network traffic na (zal toch een soort piek moeten zijn net voordat je server gaat rebooten in geval van een virus althans)

Check je software, welke software doet wat en wanneer.

Heb je overigens de techpages van microsoft al geraadpleegd???

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even een kleine titel edit - verder, als je zelf de laatste poster bent in je topic zou je dan je laatste bericht willen bewerken in plaats van een nieuwe reactie te posten? :)

Verder - zet je 'Reboot on crash' eens uit? :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb reboot on crash uitstaan, heb op mijn firewall op de lan kant al een netwerk monitor geinstalleerd en op deze kan ik niet vreemd vinden rond de tijd dat ie opnieuw opstarten.
Verder met de buitenwereld staan alleen de poorten 25, 110, 81, 80, 82 open.

Hoe bedoel je laatste bericht bewerken, het bericht van de vorige kopieeren en dan beantwoorden.

Verwijderd

krijg je een "previous reboot is unexpected" melding? heb je (small) memory dump aanstaan (mocht je een bsod krijgen, dan kan je daar nog wat uithalen)?

Verwijderd

Ik had dit op me werk ook tot voor kort, we hadden sbs 2003 geinstalleerd op onze 2de server. Maar elke keer sloot hij zichzelf af zonder reden van opgaaf.

Na lang zoeken vonden we in de eventviewer dat er een probleem was met de licentie, dit werd echter niet als een error aangegeven. Het bleek namelijk na lang proberen dat als je niet verder installeert via continue setup en dus geen active directory installeerde er een fout met de licentie bleef bestaan omdat dit er bij sbs in hoort.

Na het installeren van de active directory (hoeft natuurlijk niet gebruikt te worden, bij ons in idd geval niet om dat de andere server al active directory heeft) was die fout melding weg en loopt hij nu weer soepel. Misschien dat dat bij jouw ook is.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 02 juni 2004 @ 11:10:
[..]

Hoe bedoel je laatste bericht bewerken, het bericht van de vorige kopieeren en dan beantwoorden.
Het punt dat elevator maakt is dat het op GoT gewaardeerd wordt dat je je eigen post aanpast inplaats dat je een nieuw bericht post als je nog iets wilt toevoegen :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Active directory is geinstalleerd, hij start ook weer netjes op en hij geeft dan ook netjes de melding die je normaal krijgt als je hem af wil sluiten waarom dat je hem afgesloten hebt.

Eerst zat ik te denken dat de UPS de opdracht gaf om af te sluiten maar die geeft wel een melding in het logboek.

Als je logboek bekijkt staat er niks in dat ie wordt afgesloten dus het lijkt dat ie gewoon abrupt is afgesloten en na een minuut of 10 zeg ie netjes alles wat ie heeft opgestart.
Wat ik wel zie is dat de active directory is gerebuild omdat windows niet juist is afgesloten.

Verwijderd

Topicstarter
Spider.007 schreef op 02 juni 2004 @ 11:30:
[...]

Het punt dat elevator maakt is dat het op GoT gewaardeerd wordt dat je je eigen post aanpast inplaats dat je een nieuw bericht post als je nog iets wilt toevoegen :)
Ik zie het nu staan rechts in de hoek had dat niet gezien maar bedankt..

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:50
Een betere virusscanner dan Netshield? Jahoor, sinds al weer een poosje is er Virusscan Enterprise 7.1 en deze kun je zowel op al je clients als op je server installeren :).

Als je een NAI grant code hebt zul je hem kunnen downloaden van www.nai.com en mocht je die niet hebben, dan moet je eens kijken op je cd of daar misschien al 7.1 of 7.0 opstaat. Succes!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:31
En dan nog post hij 2 keer achter elkaar. _/-\o_

Als je @(naam voor wie dat stukje bedoeld is) gebruikt, dan kun je meerdere mensen in één berichtje beantwoorden. Is zomaar een ideetje hoor.

Heb je alle updates op je server staan?
Ik heb namelijk op mijn werk met de ELO weleens gehad dat deze wel aan bleef staan, maar geen verbinding meer gaf. Uiteindelijk bleek het om het blaster virus te gaan.
Ik weet niet in hoevere je die server hard nodig hebt, anders kun je em eens laten draaien zonder verbinding naar buiten. Kijken wat er dan gebeurt.

Verwijderd

Topicstarter
haha niet handig van mij nee, komt goed 2e poging om het goed te doen.

heb een grant code voor alle mc affee producten, wist niet dat die virus scanner op een server kon dacht dat ie alleen voor clients was, hij staat namelijk wel op alle clients geinstalleerd lekker handig maar je leert elke dag gelukkig, ga hem vanavond updaten.

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-04 19:43

Gé Brander

MS SQL Server

[rml][ TIP] Windows SBS Server 2003 licentie[/rml]

Voor meer info over de situatie die typer72 ook al aankaartte.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Verwijderd

Topicstarter
Heb dus gister avond die shutdown uitgezet, en toen ik vanmorgen op de zaak kwam had ik een mooi blauw scherm.

De foutmelding bedraagde

Kernel_stack_inpage_error

stop : 0x00000077

Heb gezocht op technet

en vond hier een aantal dingen over, maar niks wat met windows 2003 had te maken.

Iemand met deze foutmelding enige ervaring, want het kan zoveel zijn namelijk.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:31
http://support.microsoft....0/8/01.ASP&NoWebContent=1

Probeer eens op de site van Microsoft zelf.
Ik heb gewoon dit "0x00000077 windows 2003" gegoogled.
De eerste site was die van Microsoft zelf.
Onder het kopje More information staat waarschijnlijk wat de oorzaak is.

Ik hoop dat het nu wel lukt om de problemen op te lossen.

Succes, en laat alsjeblieft weten als het opgelost is en hoe het opgelost is.
Anders horen we het hier wel weer :)

Verwijderd

Topicstarter
Het is opgelost, met een computer test van dell bleek dat een hardeschijf 15 blokken beschadigd had, nieuwe harddisk en de zooi draaid weer.

de hardeschijf moet al vanaf het begin kapot zijn geweest omdat hij ineen keer in raid 5 2 keer zosnel kan schrijven en lezen.
Pagina: 1