Geen verbinding Easystamp

Pagina: 1
Acties:

• Acropia
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-04-2019
Na diverse malen contacten met de helpdesk van EasyStamp (dat postzegel prog van de TPG), kom ik nog steeds geen stap verder...

Je kent dat wel, die eindeloze checklists di je bij elk gesprek weer telefonisch door moeten lopen, om uiteindelijk na een kwartier te horen te krijgen "Nou meneer het probleem ligt toch wat dieper, we mailen u asap terug"... Niet dus :)

Situatie:
We hebben een Win2k pc met EasyStamp er op. Deze pc is via een switch, met meerdere pc's aangesloten op een SpeedTouch 510 modem. Internet werkt prima, e-mail werkt prima, helemaal geen problemen wat dat betreft.

Alleen het programma EasyStamp kan geen verbinding krijgen. Het heeft eerst altijd via een 56k6 dial-up modempje gewerkt, zonder problemen. Maar sinds de ADSL-aansluiting kan EasyStamp geen verbinding meer krijgen.

Aangezien al het overige verkeer wel werkt, lijkt mij dit een probleem binnen EasyStamp, maar aangezien het eerst altijd wel gewerkt heeft, en sinds ADSL niet meer, lijkt het probleem eerder aan de ADSL-kant te liggen.

Enig idee wat er ingestled moet worden om dit toch werkend te krijgen?

(- Ja ik heb de helpdesk-website van EasyStamp geraadpleegd, en opgevolgd)
(- Ja ik heb het proxyadres binnen EasyStamp al veranderd volgens de diverse documentatie)

It's what it is...

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:44

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Probeer eens uit te vogelen welke porten hij nodig heeft, en probeer deze eens te mappen ?

Tijd voor een nieuwe sig..

• Acropia
Koffie schreef op 02 juni 2004 @ 10:40:
Probeer eens uit te vogelen welke porten hij nodig heeft, en probeer deze eens te mappen ?
Hij heeft http(80) en https(443) nodig. Deze poorten zijn gemapped, en werken met diverse tests ook goed, en toch kan EasyStamp niet connecten...

It's what it is...

Verwijderd

Je kan nog proberen om in de data directory onder Easystamp de file preferences.xml te wissen of te hernoemen en daarna easystamp opnieuw op te starten en te configgen.

Je zou ook de hele applicatie kunnen de-installeren, de directory wissen en dan opnieuw installeren.

Verwijderd

Ik heb hier ook veel gezeur mee gehad (bij een kennis),
en vanalles geprobeerd toendertijd.

Let ook goed op gebruikersrechten op een aantal bestanden in de easystamp directory (weet ff niet meer precies welke). Ik had het geïnstalleerd onder Admin account, en gewone gebruikers konden toen niet connecten namelijk.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2004 11:30 ]

• Acropia
Bedankt voor de tips...

Heb net inmiddels het pakket opnieuw geinstalleerd (als Administrator) en nu werkt het wel voor andere gebruikers...

Het vage is, dat de gebruiker die er mee moet werken, ook admin rechten heeft... Maar schijnbaar toch niet genoeg voor EasyStamp...

Maar hij werkt nu, bedankt iedereen :)

It's what it is...

Pagina: 1