[XP] Systeem hangt tijdens installatie net voor activatie*

Pagina: 1
Acties:

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-03 10:18
Ik heb al meerdere keren geprobeerd XP te installeren maar ik blijf er hetzelfde probleem mee houden;

Ik installeer dus Windows XP, alles gaat goed en de serial is ook ingevuld en al.
dan kom ik bij het schermpie om het te activeren (waar ook dat interactieve hulp-dingetje naar voren komt), maar verder dan dat komt ie nie. hij hangt namelijk als dat animatiedingetje met dat vraagtekentje naar voren komt. dus het probleem is ook niet de activatie, maar hij komt gewoon ergens niet doorheen.... maar wat???

eventuele oorzaak:

ik heb ook een nieuwe HD gekocht.
Maxtor 160 GB SATA 7200 RPM, die gewoon netjes in een SATA poort aangesloten is.

system specs:

Intel Pentium IV 3,0 GHZ
Asus P4C800-E mobo
1024 MB RAM DDR 400
GeForce FX 5900
1 x 160 GB SATA
1 x 80 GB U133

hoop dat er suggesties komen.

Crypter.

Etuuuuuh!

Verwijderd

Lukt het wel om XP op de PATA schijf te installeren? (Ik weet zo even uit mijn hoofd niet of je tijdens de setup van XP een driver moet aanleveren op diskette voor de SATA. Voor de RAID wel i.i.g.)
Welk merk en type geheugen gebruik je en draait het op dual-channel of single-channel? De P4C800-E is nogal kieskeurig qua dual-channel geheugen, geloof ik.

Ik draai met 2x 512 MB TwinMos geheugen (dual-channel kit) op een P4C800-E Deluxe, dat werkt goed. Mijn XP draait op een RAID0 van 2x Raptor 36 GB.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2004 09:21 ]

• CRpt3r55
Het geheugen draait gewoon op Dual Channel

wat de SATA schijf betreft, die werkt gewoon... omdat windows er toch op installeert? ik heb btw de PATA schijf nog niet geprobeerd, omdat hij te vol is.... want de voorgaande C: skijf is daarop gebackupped :)

Etuuuuuh!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even een kleine titel edit zodat het OS in je topic titel staat.

Verder - je hebt al een nieuwe harddisk gekocht - heb je ook al een nieuwe Windows CD aangevraagd en daarmee geprobeerd?

• CRpt3r55
nee, niet gedaan nog... maar ik zou deze toch gewoon kunnen gebruiken? ik heb hem al 3 of 4 keer gebruikt.. deed het altijd goed, dus waarom zou hij het nu niet doen? hij is ook niet beschadigd.

Etuuuuuh!

• CRpt3r55
Ik heb nu ook geprobeerd Win2000 erop te zetten... dat lukt... dus dacht ik "hey.. nou ken ik ook winxp eroverheen dumpen door te updaten"

maar...

dat zelfde $#@ probleem kwam weer naar voren.

ook heb ik geprobeerd om de XP cd van iemand anders te gebruiken.

dis alles dus zonder resultaat....

MYSTERIE OF NIE!!!

Etuuuuuh!

• CRpt3r55
nu heb ik ook nog eens Win2K geinstalleerd gehad... jaja.... en het duurde 3 HELE dagen voordat hij opeens een aantal rare en gare foutmeldingen gaf.
wat het was kan ik niet zeggen.... was echt weird.

anywayz... ik besloot mijn pc opnieuw op te starten, en whoppaaa.... hangt WEER!!!

dikke skijt dus..

enige oplossingen os suggesties zeer welkom.

Etuuuuuh!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-05 23:37

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Duikel de FAQ eens op, en volg de stappen. Begin bv eens met het testen van je geheugen met memtest86 oid.

This footer is intentionally left blank

Pagina: 1