IK heb sinds kort een beamer gekocht nameklijk de BenQ PB-8220 (2000 ANSI Lumen, XGA, Contrast 2000:1) Nu vindt ik het beeld al heel mooi maar ik heb een wat oudere dvd speler namelijk de JVC TH-A10R (1 van de eerste alles-in-1-set van JVC, met die blauwe lampjes op de zijkanten) deze heeft geen progresive scan of component aansluiting. Mij is verteld dat gebruik van laatst genoemde dingen het beeld op een beamer behoorlijk verbeterd. Plus voor dat ik mijn beamer kocht heb ik ook de Infocus X1 bekeken met ingebouwde Faroudja™ DCDi de-interlacing chipset erin, en ik vondt het beeld er toch wel een stuk scherper van worden. Nu wil ik de JVC DR-M10S bij gaan kopen dit is een dvd recorder met zoals JVC 't noemt Motion Active en Digital Direct Progresive Scan output. Plus bovenstaande is uitgerust met Component uitgang. Denken jullie dat dit een goede keuze is of kan ik beter een dvd speler met "hogere kwaliteit" de-interlacing chipset kopen bijv: denon? Maakt dat echt een zichtbaar verschil? alvast bedankt
Verwijderd
Deinterlacers die in een dvd-speler zitten zijn vaak beter omdat deze het beeld digitaal bewerken ipv de chip in je beamer die het met analoog component/s-video moet stellen. Behalve natuurlijk wanneer je de dvd speler via dvi aansluit. Maar het is het mooist als je een dvd speler kan krijgen die DCDi aanboord heeft. Dat geeft het mooiste resultaat.
Verwijderd
ja natuurlijk DCDi is een van de betere chips. Maar als je meer hierover wilt weten moet je even je vragen tellen aan Rob of Frank van het HTforum http://www.htforum.nl/yabbse/index.php
Het gaat om het verschil in beeldkwaliteit en ik denk dat je het beste een AB vergelijking kan doen om het verschil te zien. Het is aan jouw of je het verschil groot genoeg vind voor de extra prijs die je er voor moet betalen.
DCDi zal een grote verbetering geven tov je chip in je beamer. Het verschil met de jvc zal wellicht kleiner zijn.
Het gaat om het verschil in beeldkwaliteit en ik denk dat je het beste een AB vergelijking kan doen om het verschil te zien. Het is aan jouw of je het verschil groot genoeg vind voor de extra prijs die je er voor moet betalen.
DCDi zal een grote verbetering geven tov je chip in je beamer. Het verschil met de jvc zal wellicht kleiner zijn.
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2004 10:33 ]
Verwijderd
De specifications van de JVC zijn niet echt veelbelovend:
24-Bit / 192-kHz Audio D/A
10-bit/ 54MHz Video D/A
En dat tegenover een Denon 2200:
12-Bit / 108 MHz Video D/A
Bovendien liggen ze in dezelfde prijsklasse, wat ik wil zeggen is dat de D/A van het Video gedeelte een zeer grote invloed heeft op de kwaliteit van het beeld, of het nu Sil504 of de DCDi is niet van een zo groot belang
.
10-bit/ 54MHz Video D/A
En dat tegenover een Denon 2200:
12-Bit / 108 MHz Video D/A
Bovendien liggen ze in dezelfde prijsklasse, wat ik wil zeggen is dat de D/A van het Video gedeelte een zeer grote invloed heeft op de kwaliteit van het beeld, of het nu Sil504 of de DCDi is niet van een zo groot belang
Verwijderd
Die afstandsbediening is buiten de kleur quasi identiek dezelfde als mijn philips 963sa afstandsbediening? toch geen verborgen philips?Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 22:36:
harstikke bedankt allemaalik ga voor de Yamaha S1500 denk ik (met de Faroudja DCDi)
Verwijderd
Er zijn meerdere fabrikanten die van dezelfde leverancier gebruik maken, hier en daar een andere kleur voor de button en andere print en klaar is het
. Vergelijk maar eens Denon, Marantz en Pioneer er is bij elke fabrikant 1 apparaat dat precies dezelfde AB gebruikt.
De philips 963 kun je laten upgraden bij Van Medervoort. Heb je meteen een hig end DVD-CD-SACD speler. Check HiFi.nl maar eens die hebben een luistertest gedaan met de 963SA met en zonder upgrade.
Pagina: 1