[Bittorrent] upload veel hoger dan download

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:59
Hallo,

ik gebruik nu sinds even bittorrent en het valt mij op dat mijn upload tot 3/4x zo hoog is als mijn download.

Tevens, als ik netlimiter gebruik om de upload te begrenzen op bijv 25KiB/thread lijkt het wel of mijn download compleet instort en nog geen 10-15 KiB/sec schijnt te halen. Nou snap ik dat het hele principe van Bittorrent gebaseerd is op het feit dat je tijdens downloaden tegelijk weer upload, maar als ik alleen als seeder al 25KiB in het netwerk pomp, waarom haal ik dan van die lage snelheden met tig andere seeders??

• Mammoth
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09-2019

Mammoth

I am BIG

Blijkbaar ben jij dus verder met downloaden dan de andere gebruikers. Dus kan jij alleen nog maar downloaden van degene die verder zijn dan jij ben. Dit is het systeem van de torrent.
Bij sommige clients, zoals BitSpirit, kan je trouwens je max upload instellen. Als ik mijn max upload op 16 Kb/s heb staan, dan kan ik nog met 90 - 110 Kb/s downloaden.

Maar ook even dit, dit antwoord had je ook via google kunnen vinden, want het staat in de FAQ van bijna elke torrent client. Het is namelijk karakteristiek voor torrents.
Ik hoop dat je het nu begrijpt en veel succes verder.

There could be only one, too bad it wasn't me

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Heb jij dit probleem met alle .torrents?

Als je het enkel hebt met hetgene wat je nu download, dan heeft Mammoth de verklaring gegeven.

Als je het hebt met alles wat je probeert te downloaden met Bittorrent, dan is er een ander probleem.

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 12:54

Kvn

Probeer eens de Azureus client voor BitTorrent, en kijk of je bij je torrents de status groen krijgt, dan kan je netwerkproblemen in ieder geval uitsluiten. Blijft ie op geel hangen dan zou ik eens kijken of je je poorten wel open hebt staan.

• Miglow
WimB schreef op 02 juni 2004 @ 07:20:
Heb jij dit probleem met alle .torrents?

Als je het enkel hebt met hetgene wat je nu download, dan heeft Mammoth de verklaring gegeven.

Als je het hebt met alles wat je probeert te downloaden met Bittorrent, dan is er een ander probleem.
Ik heb het met alle downloads tot nu toe, max speed 25/30 KiB/sec
Slayerized schreef op 02 juni 2004 @ 07:48:
Probeer eens de Azureus client voor BitTorrent, en kijk of je bij je torrents de status groen krijgt, dan kan je netwerkproblemen in ieder geval uitsluiten. Blijft ie op geel hangen dan zou ik eens kijken of je je poorten wel open hebt staan.
Die ga ik eens zoeken zometeen, ik werk via een linux-doos als server (en 1 client, me 2500+ bakkie 8)7 ) Het zou natuurlijk kunnen dat ik een paar poorten erbij open moet zetten, heb namelijk al meldingen over poorten gehad volgens mij :X

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-08 23:24
1. oppassen dat je niet teveel upload (tov je verbinding) anders knijp je je download af als je teveel upload.
2. zit je achter een firewall? dan moeten een paar poorten geforward worden (azureus gebruikt er maar 1, andere clients meerdere).
3. heeft de torrent veel seeders? anders ligt het aan de clients om je heen.

• Miglow
Ben nu dus bezig met Azureus, maar als ik het start vanuit de dir, gebeurt er niks, klik ik een torrent-link aan, gebeurt er ook niks. Moet ik misschien eerst me bittorrent verwijderen voor ik het kan gebruiken??

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Miglow schreef op 02 juni 2004 @ 21:13:
Ben nu dus bezig met Azureus, maar als ik het start vanuit de dir, gebeurt er niks, klik ik een torrent-link aan, gebeurt er ook niks. Moet ik misschien eerst me bittorrent verwijderen voor ik het kan gebruiken??
Heb je Java geïnstalleerd?

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Miglow schreef op 02 juni 2004 @ 20:22:
Die ga ik eens zoeken zometeen, ik werk via een linux-doos als server (en 1 client, me 2500+ bakkie 8)7 ) Het zou natuurlijk kunnen dat ik een paar poorten erbij open moet zetten, heb namelijk al meldingen over poorten gehad volgens mij :X
Lijkt me duidelijk toch?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:04

Outerspace

Admin General Chat
Je moet poorten 6881 t/m 6889 openzetten, dan kan je meerdere torrents tegelijk doen.

hier kan je tevens ook ff kijken voor andere bittorent progs: welke bittorent client is de beste?

WOEPS :)
foutje verbeterd ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Outerspace op 03-06-2004 12:25 . Reden: typo ]

Wauw, een sig!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:17

Snow_King

Konijn is stoer!

Is het niet poort 6881 t/m 6889?

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:38

Ankh

.Howdy

Snow_King schreef op 03 juni 2004 @ 12:13:
Is het niet poort 6881 t/m 6889?
jah :P dat andere is best wel veel :D

• brouwerpower
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-08 07:57
outerspace schreef op 03 juni 2004 @ 08:39:
Je moet poorten 6881 t/m 9889 openzetten, dan kan je meerdere torrents tegelijk doen.

hier kan je tevens ook ff kijken voor andere bittorent progs: welke bittorent client is de beste?
Dit zijn idd wel érg veel poorten. Ik denk dat je een fout hebt gemaakt.

• Miglow
Ik heb in de linux doos poorten 6881 tot 6889 geforward naar me azureus bak en nu loopt alles uit de kunst. Wil niet zeggen dat up en down altijd gelijk zijn, maar haal nu nog wel is speeds van 40/50 k/sec op meerdere threads.

Allemaal bedankt voor de tips, van mij kan ie dicht.

(Mag je dat eigenlijk zelf vragen??)

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:17

Snow_King

Konijn is stoer!

Nee, threads welke zijn opgelost blijven gewoon open voor later als iemand de search gebruikt.

Verwijderd

Heb je BitTornado wel eens geprobeerd, haal hier regelmatig een download van 250 - 300 Kb/s..

• dartbord
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-07 10:10
en hoe haal je dat dan als ik vragen mag, ik heb namelijk ook bit tornado en haal hier meestal niet meer dan 10kb/s

Ik heb een 2Mbit lijntje van planet.

heb je hiervoor ook die 6881 t/m 6889 poorten open of niet?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:04

Outerspace

Admin General Chat
dartbord schreef op 28 september 2004 @ 20:37:
en hoe haal je dat dan als ik vragen mag, ik heb namelijk ook bit tornado en haal hier meestal niet meer dan 10kb/s

Ik heb een 2Mbit lijntje van planet.

heb je hiervoor ook die 6881 t/m 6889 poorten open of niet?
Ik heb die poorten open , en ja dan ga ik sneller dan 10 kb :)
Verder moet je zeker zijn dat sommige firewalls dit blocken. Die moet je dus ook even aanpassen :)
Je kan daarnaast eens kijken met netlimiter kunnen kijken hoe hoog je up is. Hoe hoger je up, hoe lager je down.

Goed dat je dit topic hebt gevonden. Weer iemand met goede search-skills :)

Wauw, een sig!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Inmiddels kunnen de meeste vragen mbt dit type problemen met bijbehorende antwoorden gevonden worden in Welke Bittorrentclient is de beste? en [rml]Het grote Bittorent-clients topic [ 2][/rml] :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.