Toon posts:

Gamen op een WUXGA scherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat met net te bedenken, een laptop scherm interpoleert alle andere resoluties toch? zou je dan alleen de beste kwaliteit hebben op de native resolutie dat bij een WUXGA scherm dus 1900 X nog wat is?

Dat zou je toppie slecht trekken lijkt me, of valt het mee en zien lagere resoluties er ook goed uit in games.

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
De native resolutie is idd. altijd het best. Wat ik me afvraag is waarom je dit topic hebt geopend, je kan toch zelf gewoon even proberen op een lagere resolutie en kijken of je de lwaliteit aanvaardbaar vindt?

Verwijderd

Topicstarter
Als ik zo`n laptop zou hebben was dat niet nodig nee, ik denk niet dat Dell er eentje thuis stuurt voor mij om te proberen :+

Verwijderd

Je kunt natuurlijk ook een normale PCshop binnenwandelen en je probleem voorleggen dat je het in de praktijk wilt zien. Voor de prijs van die laptop mag je gerust een beetje service verwachten bij een goede shop ;)

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Even terugkomend op het onderwerp: ja tft schermen (en dus ook laptop schermen) interpoleren bij lagere resoluties dan de native resolutie. De native van een WUXGA is inderdaad redelijk hoog, dus zoals je terecht opmerkt, trekt de laptop dat waarschijnlijk niet (goed). Ik denk dat als je laat interpoleren met de goede verhoudingen, dat het er nog wel redelijk uit ziet (1 pixel worden er dan immers (bijvoorbeeld) 4, dus dan is alles alsnog in verhouding). Daar naast ondersteunen erg veel spellen het om "windowed" te spelen, dus dan kan je zelfs op "gewone" resoluties werken, maar dan zie je wel nog je desktop.

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ja window (1024*768) lijkt mij echt niks. Ik zit zelf te kijken naar een sony die heeft ook die hoge resolutie, wat toch wel erg fijn werkt in windows... Maar spellen nu je het zegt, die zullen er wel lelijk uitzien :(
Pagina: 1