CD-lees problemen

Pagina: 1
Acties:

• Cruz
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-10-2025
Ik heb een probleempje. Ik heb mijn HP8100i verkocht aan een neefje van me, en toen ik hem inbouwde had ik het volgende probleem :
Als ik cd bekijk (via verkenner EN dos prompt in dos modus) ziet ie de rootbestander/mappen, maar als ik dan een directory in wil gaan, of bestand wil openen dan ziet ie de map/het bestand niet meer.

Dit ligt NIET aan CD, NIET aan hp8100i (want deze gaven geen problemen bij mijn pc).

Ook gaf een driver cd van logitech joystick een probleem :
1 file (uninstall.dll) werd op pc van neefje gezien als (uninst~1.dll) waardoor joystick niet kan worden geinstalleerd.

Vraag :
Waar in godsnaam ligt dit aan? Ligt het aan zijn mobo (processor is dacht ik p200) of aan win98?
Ik heb al verschillende CDrom drivers geprobeerd, ook niks.

Kom op guys ik moet die hp8100i verkopen voor 250 piek en ZO lukt het niet

Iemand?

• Cyberdeck
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-01-2024

Cyberdeck

bizar

Kan zijn dat zijn win9x al een tijdje draait en nieuwe hardware niet netjes meer installeerd. Ik ben zowiezo altijd voorstander om dat soort zaken op een vers systeem te installeren..

Verwijderd

Het lijkt wel of je real-mode drivers gebruikt i.p.v. de 16-bits drivers.

Kijk 's in de CONFIG.SYS en AUTOEXEC.BAT of de .SYS driver en MSCDEX geladen worden.
Want dan functioneert de drive alleen in ISA9660 mode: je ziet de "root" wel, maar directories die ofwel lange bestandsnamen danwel kleine letter gebruiken, die zie je niet.

Gewoon MSCDEX uit de autoexec slopen.