geluid opnemen en opslaan tegelijk

Pagina: 1
Acties:

• Mr.CeeJay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:22
Hoi,

ik moet binnenkort een eigen livestream opnemen en die in stukjes knippen maar dat terwijl hij nog steeds aan het opnemen is.

Het gaat om een gemeenteraadsvergadering die per livestream binnenkomt en wanneer het eerste onderwerp klaar is moet die als 1.mp3 opgeslagen worden en ondertussen moet hij doorgaan met opnemen. Ik heb dit geprobeerd met SoundForge maar dat is me niet gelukt. Iemand die een programma weet waarmee dit wel zou kunnen ??

edit: mijn doel is als volgt: Ik werk bij een lokale omroep die de taak heeft om gemeenteraadsvergaderingen uit te zenden. Ik moet daarbij zorgen dat het signaal in de studio komt en dat dit geknipt kan worden (alleen belangrijke uitspraken komen in de uitzending). De vergadering begint 1 uur voor de uitzending en komt per livestream binnen. Op het moment dat ik iets aan het knippen ben moet de opname gewoon doorlopen

[ Voor 32% gewijzigd door Mr.CeeJay op 02-06-2004 18:13 ]

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

Verwijderd

Je zou eens een poging kunnen wagen met Total Recorder.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 juni 2004 @ 04:19:
Je zou eens een poging kunnen wagen met Total Recorder.
Nope: dat in stukken knippen gaat met Total Recorder alleen achteraf: als de gehele opname voltooid is.

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:28

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Is er geen pakket waarmee je markers aan kunt brengen tijdens het opnemen?
Dat maakt het knippen op een later tijdstip stukken makkelijker denk ik.

Volgens mij is er geen pakket waarmee je kunt knippen tijdens het opnemen.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:39

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Coach4All schreef op 02 juni 2004 @ 06:08:
Is er geen pakket waarmee je markers aan kunt brengen tijdens het opnemen?
Dat maakt het knippen op een later tijdstip stukken makkelijker denk ik.

Volgens mij is er geen pakket waarmee je kunt knippen tijdens het opnemen.
Dat lijkt me inderdaad lastig omdat de file nog openstaat om verder geschreven te worden. Dan kan je er niet ook zelf in gaan editen.

Ik weet eigenlijk niet of je zo;n file die nog langer wordt kan kopieren? Misschien dat je een kopie wel zou kunnen openen.

Zou je niet de eerste 10min bv kunnen inlezen vanaf het begin? Dus niet de file zelf opnenen, maar een nieuwe file en dan een stuk importeren? Zal wel zelf schrijven worden, maar misschien kan het.

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-08 15:02

sjaakaq

It might get loud

Mijn idee:
Neem op. Als deel 1 opgenomen is, stop je voor 1 sec. met opnemen en dan begin je weer. Zo krijg je losse delen, en mis je steeds maar een heel klein stukje...

leoaq.fm // Jeune Loop

Verwijderd

Ander idee:

Vlak voor het eindigen van een onderwerp start je een 2e opname. De eerste opname stop je wanneer nodig en edit die naar wens. Weet niet of het mogelijk is met betreffende software, maar het zou technisch gezien moeten kunnen dunkt mij.

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-08 10:04
Kijk eens naar een pakket om je oude LP's over te zetten op cd. Deze pakketten hebben vaak een mogelijkheid om stiltes te detecteren en vervolgens een nieuwe file te maken. Je kunt dan vaak ook handmatig zeggen dat er een nieuw nummer begint.

Dit was in ieder geval zo in een pakket van Magix Edit: sorry, ik vergis me... was met een ander pakket dat ik geprobeerd heb.

Ik weet niet wat je einddoel precies is, maar anders zou je eens kunnen kijken naar de methode die de publieke omroepen gebruiken: alle programma's zijn als stream (RealAudio) beschikbaar en vanuit de sites wordt verwezen naar bepaalde tijdstippen, zodat je het juiste fragment hoort.

[ Voor 42% gewijzigd door jurri@n op 02-06-2004 13:32 ]

• Mr.CeeJay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:22
zie beginpost :)

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

• sarcast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:36
kan je niet gewoon 2 streams opzetten? edit je 1 stream en ander loopt door.

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Pagina: 1