geen internet door mldonkey

Pagina: 1
Acties:

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
hey tweakers :)

Ik draai sinds vandaag mldonkey met Fedora core2 als OS.

Het probleem is dat zodra ik mldonkey start er op geen enkele pc in het netwerk nog verbinding met internet gemaakt kan worden. Bij elke willekeurige website die ik probeer te openenen krijg ik een time out.
Ik heb al wat aan de instellingen van mldonkey zitten prutsen maar dat mocht niet baten. De huidige instellingen van mldonkey zijn momenteel:

max download: 70 kb/sec
max uppload: 7 kb/sec
max connections: 200
Dit zou op een ADSL 4096/640kbit verbinding toch geen probleem moeten zijn.

Ik heb een getweakte alcatel speedtouch home modem met daaraan een 16poorts Edimax switch. Vandaag software upgrade van de modem gedaan, dat leek in eerste instantie te helpen maar het probleem doet zicht nog steeds voor.

Ik heb ook lange tijd emule gedraaid waar de up en download een stuk hoger was ingesteld en daar deed dit probleeem zich niet voor. Dus ik snap dan ook niet waarom dit dan niet goed werkt.

GoT, FAQ's en readme's hebben ook niet echt geholpen. Heb geen idee wat het probleem is. Dat linux toch ook heel nieuw voor me is helpt ook niet echt mee.

Iemand die bekend is met dit probleem? liefst natuurlijk ook een oplossing ik wil
na bijna een jaar door allerlei problemen geen server te hebben gehad nu toch wel weer eens kunnen downloaden.

tot slot specs van de server:
amd athlon thunderbird 700mhz
asus a7v
384mb sdram
sitecom 10/100mbit NIC
Fedora core2

thx :)

[ Voor 5% gewijzigd door Toet3r op 02-06-2004 02:48 ]

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
maaarten schreef op 02 juni 2004 @ 00:14:
Ik heb ook lange tijd emule gedraaid waar de up en download een stuk hoger was ingesteld en daar deed dit probleeem zich niet voor. dus ik snap dan ook niet waarom dit dan niet goed werkt.
Even voor de duidelijkheid: dat was dus onder Windows (hoorde ik via ICQ van de topicstarter).

Aangezien ik zo ook geen idee heb hoe je hier nuttige stats krijgt waar je misschien aan kunt zien wat er mis gaat, lijkt het me zeker een topic waard. Wie heeft een idee?

Verwijderd

Ik draai ML op Slackware en heb nergens last van.
Ik ken ook een aantal personen die ML draaien op Windows, die hebben ook nergens last van.

Probleem zit dus volgens mij niet in ML.

Gebruikt ML bij toevallig jou veel geheugen of CPU load?
Ik ken wel het probleem dat ML (op Windows dan) na een tijdje rustig 200 MB RAM eet of soms wel meer..

• Toet3r
  • Niet online
alleen bij starten van mldonkey gebruikt ie soms even 100%cpu maar vevolgens is het normaal. maar dat doet ie ook niet elke keer. En geheugen gebruik is gewoon

• Toet3r
  • Niet online
Ik zie hier nu net in webmin bij partition manager dat ik bij transfer mode alleen de keuze heb uit pio 1t/m 4 en udma 1 en 2. maar het zou ook op udma 5 moeten kunnen draaien. waarom kan lukt dat dan niet?

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-02 14:29
misschien het aantal connecties eens omlaag gooien ?

• Toet3r
  • Niet online
m3gA schreef op 02 juni 2004 @ 11:00:
misschien het aantal connecties eens omlaag gooien ?
heb je de startpost wel gelezen?
max download: 70 kb/sec
max uppload: 7 kb/sec
Dit zou op een ADSL 4096/640kbit verbinding toch geen probleem moeten zijn.
lijkt me niet dat het zo simpel is. er moet nog iets anders zijn

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
maaarten schreef op 02 juni 2004 @ 00:14:
De huidige instellingen van mldonkey zijn momenteel:

Ik heb een getweakte alcatel speedtouch home modem
Een getweakte alcatel heeft een (keiharde) limiet van 256 connecties, maar deze blijven ongeveer 30 seconden actief. Dus het kan zijn dat mldonkey eerder een nieuwe connectie aanmaakt dan emule.

• Mon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:02

Mon

Ik had precies hetzelfde probleem. Alleen duurde het bij mij een paar uur voordat het internet "uitviel". Ik draaide mldonkey op een p100/24mb. En dat kleine beetje cpu power en geheugen nam het allemaal in beslag. Mldonkey is nu weg en komt bij mijn nooit meer terug. Ik gebruik nu gewoon weer E-mule. Imo de beste ed2k client van het moment, die linux clients heb ik geen goede ervaringen mee.

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-02 14:29
maaarten schreef op 02 juni 2004 @ 11:03:
[...]

heb je de startpost wel gelezen?

[...]

lijkt me niet dat het zo simpel is. er moet nog iets anders zijn
kan niet uit je start post halen dat je het geprobeerd hebt met minder connecties? staat alleen dat je er 200 hebt ingesteld.

• Flying_Thunder
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 juni 2004 @ 00:42:
Gebruikt ML bij toevallig jou veel geheugen of CPU load?
Ik ken wel het probleem dat ML (op Windows dan) na een tijdje rustig 200 MB RAM eet of soms wel meer..
Op mijn debian server doet 'ie dat dus ook, zoveel geheugen vreten. Er valt niet mee te werken, het is zo traag. Heb de CVS en de debian build al geprobeerd, vaak crashen ze al na opstarten (zonder error), reageert gewoon nergens op. Erg vervelend, een half jaar terug had ik dit nog niet.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-02 23:22

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dat minimale aantal connections geld volgens mij per download. Zodra je dus 2 bestanden download zit je er al overheen. Daarnaast houd mldonkey zich lang niet altijd aan die limiet heb ik gemerkt.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Pagina: 1