[DFI AD77 Infinity] Jumperpinnen ontbreken >> geen SATA ??

Pagina: 1
Acties:

• Crazybyte
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-08 10:49
Misschien roept de titel al de nodige vragen op, en ja dat was ook 't geval bij mij heden avond.

Mijn pc heeft een DFI moederbord van het type Infinity, het exacte model is de AD77 Infinity. De specs geven aan dat dit moederbord S-ATA onboard heeft, even als RAID.

Dus in die veronderstelling, koop ik vandaag een 120 Gb S-ATA schijf, eenmaal thuis hang ik deze netjes in de kast en sluit alles aan. Start windows op, maar hij ziet niks. Ik herinner mij dat ik toen bij aanschaf in het bios Raid/SATA controller disabled had. Dit zet ik dus weer op enabled, en start vervolgens windows weer op, maar ook nu weer geen nieuwe HD te bekennen.

Ik sla mijn usermanual erop na en kom in de veronderstelling dat er dus nog een jumper verzet moet worden. Dus ik schroef me kast wederom open en ga op zoek. Maar op de layout afbeelding zie ik nergens die jumper (JP9) staan, terwijl hij er op de CD-Manual & Online Manual heel duidelijk opstaat. In het boekje zelf dus niet...

Nogmaals goed zoeken, wat blijkt... die pinnetjes zijn dus gewoon nergens te bekennen...

Dit houdt dus het volgende in:
aangezien de jumper in een bepaalde stand moet, om zodoende te kunnen verwijzen of er SATA of RAID gebruikt moet worden, aangezien beide op dezelfde chip zitten kan 't niet onafhankelijk, dus één van de twee maar... En deze jumper er niet is, de pinnetjes wel te verstaan, kan ik dit niet instellen.

Ik heb hun online FAQ gelezen en ook al gemaild voor de zekerheid, maar nu aan jullie nog even de vraag:

Wat moet ik hiermee doen?
Het moederbord is 1,5 jaar oud, maar op dit soort dingen let je gewoon niet bij aankoop...

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Crazybyte schreef op 01 juni 2004 @ 23:56:

Nogmaals goed zoeken, wat blijkt... die pinnetjes zijn dus gewoon nergens te bekennen...

Dit houdt dus het volgende in:
aangezien de jumper in een bepaalde stand moet, om zodoende te kunnen verwijzen of er SATA of RAID gebruikt moet worden, aangezien beide op dezelfde chip zitten kan 't niet onafhankelijk, dus één van de twee maar... En deze jumper er niet is, de pinnetjes wel te verstaan, kan ik dit niet instellen.
Is het niet Of SATA Of IDE? Je kunt toch wel Sata in Raid setup gebruiken?

Eerst zeg je dat je die pinnetjes niet kunt vinden, even later dat je ze wel vind, maar dat er geen jumpertje bij zit (als ik het goed lees?)

• Crazybyte
RoamoR schreef op 02 juni 2004 @ 00:11:
[...]

Is het niet Of SATA Of IDE? Je kunt toch wel Sata in Raid setup gebruiken?

Eerst zeg je dat je die pinnetjes niet kunt vinden, even later dat je ze wel vind, maar dat er geen jumpertje bij zit (als ik het goed lees?)
Er kan een IDE-RAID of één SATA schijf aangesloten worden. SATA-RAID kan niet aangezien er maar 1 connector is ;)

Dat 2de wat je noemt, zal ik dan verkeerd geschreven hebben, maar "wel te verstaan" bedoel ik mee, jumper is er niet == de pinnetjes zijn er niet.

Beetje verwarrend, maar hoop dat 't zo wat meer helpt. Kijk als die jumper er niet was, ik heb hier nog tientallen liggen dus dat was 't probleem niet geweest ;)

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Wat nog zou kunnen is dat je een oudere revisie (welke heb je?) bord hebt dan waarvan je de online manual hebt gelezen?

Er zijn er trouwens 4 verschillende voor hetzelfde type zie ik

http://www.dfi.com.tw/Sup...&CATEGORY_TYPE=MB&SITE=US

• Crazybyte
RoamoR schreef op 02 juni 2004 @ 00:39:
Wat nog zou kunnen is dat je een oudere revisie (welke heb je?) bord hebt dan waarvan je de online manual hebt gelezen?

Er zijn er trouwens 4 verschillende voor hetzelfde type zie ik

http://www.dfi.com.tw/Sup...&CATEGORY_TYPE=MB&SITE=US
Revisie is R.BD0 wat ik gistere tenminste kon aflezen. Dat heb ik ook ingevuld bij de mail die ik hun gestuurd heb.

Ik denk idd zoals je zegt dat mijn bord een andere revisie is dan die van de manual, maar dat is dan wel zo vreemd dat er bij de manual (boekje) geen uitleg staat over hoe het in dat geval moet. Ook online staat er niks over...