Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

I-pac keyboard encoder ZONDER mame emulator bruikbaar?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan een soort joystick te maken waarmee ik een game kan spelen die gemaakt is in Director MX.

Nu weet ik dat dit mogelijk is via de keyboard hack maar nu heb ik de volgende vraag:

Ik kwam op internet onderstaande pagina tegen.

I-Pac keyboard Interface
http://www.ultimarc.com/ipac1.html

Nu is deze encoder in principe ontworpen voor de mame emulator, maar weet iemand of het mogelijk is deze encoder zonder mame of andere emulator te gebruiken? Dus gewoon in windows games of met een director gemaakte game.

Als dit niet het geval is, zijn er dan andere encoders die dit wel mogelijk kunnen maken?

Alvast bedankt voor de feedback,

Tjendol

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2004 09:06 ]

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-11 21:56

SA007

Moderator Tweaking
Wel leuk ding dat...

Het is (volgens mij) gewoon een toetsenborddingsel, dat je ipv een gewone toets op je toetsenbord een toets of dat ding aansluit en daarvoor gebruikt.

De knoppen op dat ding zijn dus eigelijk gewoon toetsenbord knoppen.

Je kan hierbij zelf instellen welke toetsen enzo

Dus dit werkt overal mee, geen speciaal spul voor nodig, dat programma is alleen om aan te geven welke toetsen er doorgegeven kunnen/moeten worden.
No special drivers needed. USB drivers are generic Windows. On many motherboards USB will work in DOS.
Fully compatible with all Apple Macs which have USB ports.
Werkt dus zonder drivers, als de bios maar usb keybord heeft ;))

Ik kan btw nergens uit opmaken dat ie voor mame is gemaakt... (programma lijkt alleen een beetje daarop, maar waarom het zo grafisch is om alleen dingen zoals sw1="A" weg te zetten in het eeprommetje is me een raadsel)

Verwijderd

Topicstarter
Er staat op de site dat het speciaal voor mame ontworpen is en daarnaast ook werkt met andere emulatoren. Op internet kom ik ook alleen maar websites tegen die over met i-pac eigengemaakte controllers en cabinets gaan icm mame games.

Bedankt voor je reply in ieder geval, volgens mij moet het ook in elk ander windows of dos programma werken, ik wil het alleen zeker weten voor ik het bestel.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:38

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Volgens mij werkt dat ding gewoon als keyboard controller, zoals die ook in een gewoon keyboard zit.
Ik bookmark dit topic maar ff, want misschien kan dit nog wel eens een keer van pas komen voor mijn nog te bouwen mp3 machine.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:20

mphilipp

Romanes eunt domus

De iPac is inderdaad gewoon een keyboard interface. Je kunt Mame nl ook bedienen door toetsen. De iPac is bedoeld voor mensen die niet handig genoeg zijn om er zelf een in elkaar te knutselen. Je kunt nl hetzelfde maken door een toetsenbord te rippen en de matrix uit te knobelen. Kun je alleen last krijgen van ghosting (vraag me niet wat het is, maar dat roept men steeds).

Dussss...gewoon te gebruiken. Er zijn Mame/arcade DHZ sites waarin uitgelegd wordt hoe je zelf zo'n ding kan bakken van een oud toetsenbord.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:16

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

mphilipp schreef op 02 juni 2004 @ 20:04:
De iPac is inderdaad gewoon een keyboard interface. Je kunt Mame nl ook bedienen door toetsen. De iPac is bedoeld voor mensen die niet handig genoeg zijn om er zelf een in elkaar te knutselen. Je kunt nl hetzelfde maken door een toetsenbord te rippen en de matrix uit te knobelen. Kun je alleen last krijgen van ghosting (vraag me niet wat het is, maar dat roept men steeds).

Dussss...gewoon te gebruiken. Er zijn Mame/arcade DHZ sites waarin uitgelegd wordt hoe je zelf zo'n ding kan bakken van een oud toetsenbord.
Een IPAC heeft speciale software ingebakken dat rekening houd met meerdere toetsen tegelijk indrukken. Een normaal keyboard kan dat niet zo goed.

Verwijderd

Topicstarter
Zijn dit soort interfaces ook verkrijgbaar met zowel input als output mogelijkheden? Die i-pac heeft als het goed is alleen 56 input mogelijkheden.

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:16

Leejow(saait)

Blater

I-pac word gewoon veel gebruikt ICM. met mame, het is gewoon een keyboard encoder, het doet zich dus voor als keyboard.. Over output las ik wel iets, iemand had nml. LED's in z'n knoppen gebouwd en die gingen knippen dmv. een functie op de I-Pac (ja ik gebruik veel afkortingen i know..)

ik zal het even opzoeken...
http://www.retrospieler.de/e-flashbutton.html

[ Voor 9% gewijzigd door Leejow(saait) op 02-06-2004 22:56 ]

Pagina: 1