ADSL-router traag/doet niets

Pagina: 1
Acties:

• wessy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-08-2025
Hoi,

Probleem met mn ADLS router. Het is een smc 7204BRB met vier ethernetpoorten.
Heb een kabel naar ene pc met netwerkkaart en een andere kabel naar pc met Gigabit LAN. Draai allebei onder windows XP

Het probleem is dat ik om te beginnen niet kan netwerken. Krijg netjes IPs en zo maar ik krijg geen gegevens over en weer. Alleen heeeeeeeeeeel langzaam. Als ik de twee kabels in de router doe kan ik maar op 1 computer internetten en op de ander heel langzaam. En als ik er dan 1 kabel uithaal is het geen centje pijn.
Verbinding maken via deze computer met een netwerkstation gaat heel traag en blijft uiteindelijk hangen.

Heb alle kabels nagekeken. Netwerkaart in andere sleuf. XP opnieuw geinstalleerd etc. Ook nog de forums afgekeken maar niets kunnen vinden.

Zoals je leest heel wat strubbels maar ik kom er niet uit :( :(

• wessy
Kan het misschien iets te maken hebben met het feit dat KPN de snelheiden aan het verhogen is? :|

• Ethefox
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:45
Probeer je netwerkkaarten gelijk in te stellen, dus bijv. allebei "100 Mbit full-duplex" ipv "auto", dit wil wel eens helpen.

• PeterB
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-04-2025
Het beschreven verschijnsel doet zich vaak voor als de 'duplex' setting van de hub/router afwijkt van die van het werkstation.

Als bijvoorbeeld de router op 'full duplex' staat, en het werkstation op 'half duplex' (of geen full duplex ondersteund) werkt de verbinding over het algemeen wel, maar zeer traag, met veel packet loss.

Kijk eens naar de instellingen op je router, en die van je netwerk kaart.

• wessy
In mijn router kan ik wel de snelheid instellen maar bij de netwerkkaarten kan ik het niet vinden :( . Het rare is dat het eerste een paar maanden heeft gewerkt en daarna ineens niet meer. 8)7

• Ethefox
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:45
Onder XP: Network connections - properties van local area connection - configure - tabblad advanced - link speed and duplex.

• wessy
Heb net alles op 100 full duplex gezet en ook 100 half duplex maar het helpt niks :|

• wessy
Mn ene pc staat boven en mn ander beneden. De router staat ook beneden. Als ik twee kabels in de router doe kan ik boven internetten maar beneden niet. Netwerken gaat niet.

Als ik nu de stekker van boven eruit haal kan ik beneden ineens wel internetten! :?

Ik snap dr niks van. ;(

• Darthroy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-06-2022
Je hebt ook de andere poortjes van de router geprobeerd ?

• wessy
Ja ik heb alle mogelijke combinaties geprobeerd. Het rare is dat het eerst wel werkte en dan ineens niet meer

• wessy
Ok, heb alles nu op 10 half duplex gezet en nu werkt het weer :) mooi ;)
Pagina: 1