[Western]HD valt zomaar uit :S

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• Bld-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-12-2025
Mun systeem:

Asus A7V333
AMD 2100+
Voeding: 420 W

2 Hd's:
1: Maxtor 40 gig
2: Western Digital 80 gig

4 coolers
CD-brander
DVD-speler
Temp. gemiddeld: 40 Celcius

Nou ut probleem:
Ik heb vroeger (half jaar geleden) wel een last gehad van spontane reboots tijdens het spelen van een spel...
Vandaag hoorde ik opeens een tik en mun hd (western 80 gig) viel plotseling uit!
Toen heb ik pc uitgezet, gewacht en weer aangezet, toen deed ie het nog niet...
Stroom eraf, gewacht weer aangezet, hoorde ik um aanspringen en toen weer uit..
Nog een keer hetzelfde gedaan en toen deed ie het eindelijk...

10 min. geleden gebeurde dit me weer! ;(
Toen heb ik wel 10 x de pc aan en uit kunnen zetten (met rustpauzes) voordat ie het deed!

Wat is er met mun hd?
Of ligt het aan de voeding, of mobo 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Bld- op 01-06-2004 22:04 ]

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Wat voor merk voeding? Heb je iets overclocked?
Je harde schijven ondersteunen waarschijnlijk S.M.A.R.T. Probeer eens met een tooltje (Speedfan) de fitness / temps van je harde schijven uit te lezen. Waarschijnlijk kan je ook bij WD of Maxtor wat specifiekere diagnose tools voor je HD's downloaden.
Als het alleen optreedt bij het spelen van spellen zou ik gaan denken richting voeding (videokaart [welke??] trekt dan een hoop stroom). Bekijk ook eens je voltage lijnen onder belasting (Motherboard Monitor).

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hier is de FAQ van dit subforum duidelijk over. Doe er je voordeel meer :)
Kijk aldaar onder "Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?".

Zoals in het forumgedrag gedeelte van de [faq]registratievoorwaarden[/] staat, wordt hier op GoT van jou verwacht dat je vooronderzoek pleegt eer je een topic opent. Daaronder valt dus o.a. het raadplegen van de subforum-FAQ. Echter dat heb je overduidelijk niet gedaan en da's nou nét niet de bedoeling ;) Dit topic gaat daarom dan ook dicht.

Tipje: in de "Let op" tekst bovenaan in [New Topic] staat een beknopte samenvatting van hetgeen je minimaal moet kennen cq uitvoeren voordat je een topic start ;)

Dit topic is gesloten.