Ik heb hier een Pc en een laptop staan, op de Pc is Windows CP Pro geinstalleerd en op de laptop Windows XP Home. Nu heb ik op de Pc een map gedeeld die ik op de laptop wil benaderen. Nu moet ik dus in eens een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven
. Op deze manier heb ik wel vaker een map gedeeld en ik kan mij niet herinneren dat ik eerder account gegevens heb moeten opgeven.
Maar het stomme is als ik accountgegevens in tik van een account die zeker weten op de Pc aanwezig is wordt deze niet geaccepteerd. Ik geef de account naam op door eerst de naam van de Pc op te geven, b.v. computernaam\accountnaam + wachtwoord.
Het simpel delen van bestanden staat gewoon aangevinkt in de map opties.
Als ik in Start >> uitvoeren een share opgeef, dan wordt er standaard om het wachtwoord van het gast account gevraagd ?
Ook als ik via "mijn netwerklocaties" de Pc benader wordt er om het wachtwoord van het gast account gevraagd en deze kan ik ook niet wijzigen in bijvoorbeeld het administrator account.
Volgens mij begin ik enigszins gek te worden of heeft dit misschien iets te maken met de nodig beveiligings updates van Microsoft ?
Hoe kan ik nu een map delen zonder account gegvens te moeten opgeven ?
P.s. De Pc en laptop zitten beiden in de zelfde werkgroep.
Maar het stomme is als ik accountgegevens in tik van een account die zeker weten op de Pc aanwezig is wordt deze niet geaccepteerd. Ik geef de account naam op door eerst de naam van de Pc op te geven, b.v. computernaam\accountnaam + wachtwoord.
Het simpel delen van bestanden staat gewoon aangevinkt in de map opties.
Als ik in Start >> uitvoeren een share opgeef, dan wordt er standaard om het wachtwoord van het gast account gevraagd ?
Ook als ik via "mijn netwerklocaties" de Pc benader wordt er om het wachtwoord van het gast account gevraagd en deze kan ik ook niet wijzigen in bijvoorbeeld het administrator account.
Volgens mij begin ik enigszins gek te worden of heeft dit misschien iets te maken met de nodig beveiligings updates van Microsoft ?
Hoe kan ik nu een map delen zonder account gegvens te moeten opgeven ?
P.s. De Pc en laptop zitten beiden in de zelfde werkgroep.
[ Voor 15% gewijzigd door _Dune_ op 01-06-2004 21:48 ]
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/