[XP] Simpel delen van bestanden gaat niet meer ?

Pagina: 1
Acties:

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-05 21:09

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Topicstarter
Ik heb hier een Pc en een laptop staan, op de Pc is Windows CP Pro geinstalleerd en op de laptop Windows XP Home. Nu heb ik op de Pc een map gedeeld die ik op de laptop wil benaderen. Nu moet ik dus in eens een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven :/ . Op deze manier heb ik wel vaker een map gedeeld en ik kan mij niet herinneren dat ik eerder account gegevens heb moeten opgeven.

Maar het stomme is als ik accountgegevens in tik van een account die zeker weten op de Pc aanwezig is wordt deze niet geaccepteerd. Ik geef de account naam op door eerst de naam van de Pc op te geven, b.v. computernaam\accountnaam + wachtwoord.

Het simpel delen van bestanden staat gewoon aangevinkt in de map opties.

Als ik in Start >> uitvoeren een share opgeef, dan wordt er standaard om het wachtwoord van het gast account gevraagd ?

Ook als ik via "mijn netwerklocaties" de Pc benader wordt er om het wachtwoord van het gast account gevraagd en deze kan ik ook niet wijzigen in bijvoorbeeld het administrator account.

Volgens mij begin ik enigszins gek te worden of heeft dit misschien iets te maken met de nodig beveiligings updates van Microsoft ?

Hoe kan ik nu een map delen zonder account gegvens te moeten opgeven ?

P.s. De Pc en laptop zitten beiden in de zelfde werkgroep.

[ Voor 15% gewijzigd door _Dune_ op 01-06-2004 21:48 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Staat gastaccount ook disabled als je Simpel delen van bestanden hebt aangevinkt?

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Topicstarter
akimosan schreef op 01 juni 2004 @ 21:47:
Staat gastaccount ook disabled als je Simpel delen van bestanden hebt aangevinkt?
Het gast account staat inderdaad disabled.
Het gast account vrijgeven helpt ook niet.

[ Voor 9% gewijzigd door _Dune_ op 01-06-2004 21:50 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Topicstarter
Overigens heb ik het zelfde probleem met het delen van de printer.
Ik heb inmiddels ookal eenshare op de laptop proberen te benaderen vanaf de Pc, met het zelfde resultaat. Op beide systemen zijn alle security update's geinstalleerd. Overigens staat er geen firewall aan.

Kleine correctie, ik kan een share op de laptop wel benaderen vanaf de Pc, alleen ik kan er geen bestande nnaar weg schrijven. Daar heb ik weer geen autorisatie voor.

[ Voor 25% gewijzigd door _Dune_ op 01-06-2004 21:55 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Je had al gekeken of meerdere mensen dit probleem misschien hadden; en wellicht hebben opgelost

[search=xp shares gast wachtwoord] :?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Topicstarter
Ja ik ben al eens eerder aan het zoeken geweest :'( ... zo ben ik ook op dat vinkje van simpel delen van bestanden gekomen.

Het valt mij ook op dat ik op mijn laptop gee nAdministrator account zie staan?
Maar als ik mijn account wil wijzigen in de naam Administrator, krijg ik de melding dat dit account reeds bestaat ? Iemand enig idee hoe dit zit ?

[ Voor 50% gewijzigd door _Dune_ op 01-06-2004 22:16 ]

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Topicstarter
Sluit dit topic maar. Het wordt vermoedelijk veroorzaakt door de een of andere security update. Ik heb het reeds opgelost door gebruik te maken van extra accounts die ik heb aangemaakt.

• TRASH_LORD
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-04 08:57
- Het valt mij ook op dat ik op mijn laptop gee nAdministrator account zie staan? -
Je bent nog niet aangemeld geweest als administrator, dus de bestanden/mappen (map documenten e.d.) zijn nog niet "zichtbaar". Gewoon aanmelden als administrator + evt wachtwoord opgeven.

- Hoe kan ik nu een map delen zonder account gegvens te moeten opgeven ? -
Op beide machines moet dezelfde gebruiker met dezelfde security instellingen staan. Op beide machines moet gast account uitgeschakeld staan. En op beide machines moet je met dezelfde gebruiker zijn ingelogd.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

_Dune_ schreef op 01 juni 2004 @ 22:51:
Sluit dit topic maar. Het wordt vermoedelijk veroorzaakt door de een of andere security update. Ik heb het reeds opgelost door gebruik te maken van extra accounts die ik heb aangemaakt.
Jouw oplossing kan voor andere mensen ook interessant zijn. Wat heb je nu precies geprobeerd?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1