Toon posts:

Zyxel 650r-31 + Sitecom WL122

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

IK zit met een probleem. Sindskort heb ik een Demon 8mbit ADSL verbinding hier bij kreeg ik een Zyxel 650r-31 geleverd (in bridgemode) deze heb ik vervolgens omgezet naar routermode. Dit heeft weken goed gewerkt.

Nu heb ik vorige week een Sitecom WL122 wireless router gekocht. De Zyxel heb ik toen teruggezet in bridemode om de Sitecom de DHCP af te laten handelen.

Het netwerk werkt volledig naar behoren het enige probleem is meteen ook het grootste, het internet werkt niet.

Het standaard ip van het modem is: 192.168.1.1
Het standaard ip adres van de router is: 192.168.1.254
De DHCP range van waarmee de router werkt is: 192.168.1.100 - 192.168.1.200

Het modem is aangesloten op een gewone poort van de router omdat ik hem anders via de WAN poort niet meer kan bereiken onder zijn standaard ip-adres.

Er is 1 pc aangesloten op de router en 1 laptop via de draadloze verbinding.

De handleiding kon mij verder niet verder helpen.

Dus hierbij vraag ik jullie om hulp, iemand ervaring met deze combinatie van modem en router?

grtz,

Bas

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2004 21:28 ]

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:19
Volgens mij moet je dan bij demon het mac-adres van je sitecom registreren.
Als je je zyxel weer in bridgemodus zet krijgt nu je Sitecom het ip-adres. Aangezien je mac-adres van je sitecom niet bekend is bij demon krijg je ook geen ip-adres.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is dus ook het enige wat ik kan bedenken. Ik heb dus ook geprobeert om de service pagina van demon te bereiken, dit lukte niet. Toen zag ik dat de sitecom router de mogelijkheid heeft om een macadres te klonen, hier heb ik dus het macadres van m'n modem in gezet. Maar het werkt nog niet.

Zijn er nog andere mogelijkheden of zal ik maar gewoon een mailtje sturen naar de support afdeling of ze m'n macadres kunnen registreren?

grtz,

Bas