Toon posts:

[XP] Internet valt soms spontaan weg*

Pagina: 1
Acties:
  • 232 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo beste mensjes!
ik weet niet of dit nou wel zo`n goeie vraag is om hier te stellen,
aangezien iedereen hier heel veel van computers afweet en ik dus zo goed als totaal niks ;(
Maar heel vaak als ik achter het internet zit krijg ik een foutmelding
dat er een fout is opgetreden en internet moet afsluiten.
Soms sluit het dan ook echt af maar soms ook niet.
Ook kan ik een ineens mijn e-mail niet meer inlezen op mijn homail
(ik krijg dan een melding van the page cannot be displayed) en kan ik niet meer inoggen op msn :'(
(er staat dan dat het aanmelden is mislukt omdat de aanmeldingsnaam niet bestaat of omdat het wachtwoord verkeerd is.
maar ik weet zeker dat mijn wachtwoord goed is. Er staat dan ook 0x81000303 achter) Ik neem dus maar aan dat ik een virus heb,
maar hoe kom ik daar vanaf want norton anivirus (mijn virusscanner) herkent er niks van en zelf kan ik het ook niet opsporen.
Wat kan ik hier aan doen en/of waar kan ik anders een goeie virusscanner downloaden (wel gratis) en kom ik dan vanaf?
Ik hoop dat er iemand kan helpen, want het is strontvervelend om het zo maar ff te zeggen ;)
nou,
-xje-
van
suusje

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
dowload eens hijack this of ad-aware

dat zijn 2 programma's die zoeken op spyware en meestal hebben zulk soort problemen daar wel mee te maken

• DJ-B
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:51
Kijk hier eens:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/853689

Een mooie uitleg over de hierboven beschreven programma's.

Verwijderd

Oké begin bij het begin: AdAware. Download dat hier

Daarna moet je nog een programmatje hebben: Spybot Search en Destroy. Download dat hier

Beide programmatjes zijn gratis.

Je moet ze allebei installeren, en draaien. Ik draai meestal adaware eerst, dan spybot.

Bij adaware moet je voordat je op "start" drukt eventjes zoeken naar de "update" knop, om het nieuwste databestand te downloaden (staat in het menu van het hoofdscherm).

Deze programma's halen allerlei ongewensde "spyware" weg en dat is nu meestal het probleem bij errors die jij krijgt op je computer.

succes.

edit:
Die link van DJ-B hierboven verwijst naar een "faq" op dit forum waarin goed wordt uitgelegd wat de programmas doen die ik noemde. Bij elk probleem wat je hebt is het vaak al voldoende in een van deze "faq's" te kijken om een antwoord te vinden. Maar goed, in dit geval zullen we (ik in ieder geval) ff proberen te helpen

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2004 22:13 ]

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:30
hier kan je gratis je computer scannen op virussen, het is niet extreem veel beter, maar wat norton niet vind, dat vind hij wel ;). Dan kan je dat uitsluiten.

Hier kan je adaware downloaden, dit is een programma dat vrijwel automatisch zoekt op spyware/zooi/reclame :). Vergeet niet voordat je gaat scannen om op de knop update te drukken, anders heeft het nog weinig nut :).

Als je dat gedaan heb kunnen we alweer wat dingen uitsluiten.

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:20

krvabo

MATERIALISE!

http://avilontech.net/artikel.php?art=1 hier kan je een kleine handleiding vinden voor ad-aware. Misschien dat het je helpt :)

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

suusje01,

Welkom op GoT :)
Wij hebben op GoT een bepaalde doelgroep - in de Registratievoorwaarden en faq is die geformuleerd als:
Gathering of Tweakers.net is een forum bedoeld voor mensen die bovenmatig geinteresseerd zijn in computers en de randverschijnselen daarvan. Het voorziet haar bezoekers in de behoefte om op niveau over deze zaken te discussiëren en te communiceren, en probeert hier een lichte vorm van ontspanning aan toe te voegen.
Ofdat je hier op de juiste plek zit mag je vervolgens zelf bepalen. Verder - toen je toch zo aandachtig bezig was die Registratievoorwaarden en faq door te lezen, ben je ook vast deze puntjes tegen gekomen:
  • Probeer zelf een en ander voordat je een topic opent - vertel bijvoorbeeld in je topicstart waar je al op gezocht hebt, en wat je al gedaan hebt om je probleem op te lossen.
  • Kies een goede topictitel die je probleem omschrijft - er van uitgaande dat je probleem niet 'suusje01' is snap ik niet zo goed waarom je die topic titel gekozen hebt :) Naast die algemen regel hebben veel fora ook nog specifieke eisen - zo willen we in Windows Operating Systems dat je je OS in je topic titel zet.
  • Verder - omschrijf je probleem / vraag duidelijk en helder - geef hierbij zo veel mogelijk relevante informatie en feiten. Ga zelf geen error meldingen interpreteren maar schrijf ze letterlijk over.
Ik ga je topic titel even aanpassen - vetel nog even welke Windows je hebt dan zet ik dat er bij. Pas zelf nog even je topicstart aan (wat heb je gedaan, voeg even wat enters toe zodat het wat leesbaarder wordt, vertel welke exacte foutmelding) :)

Verwijderd

Topicstarter
hoi elevator,
ik heb windows xp, en ik heb ook al zelf gezocht (ongeveer 3 uur per dag :) ) en ik heb al meerdere virusscanners gedownload maar die werkte niet want ze konden niks vinden en ik ben dan een soort leek :? maar ik hou wel van computers, ik begrijp ze soms alleen niet.
Suusje

• elevator
  • Niet online

elevator

Ik pas je topic titel even aan - verder - geef even op de rest van mijn vragen (en de vragen die in de rst van het topic gesteld zijn / de programma's die gesuggereerd zijn) antwoord (welke foutmelding, heb je iets kunnen vinden met AdAware, S&D, e.d.) :)

Verwijderd

Heb je de tips uit mijn post al opgevolgd?

Die programma's ruimen andere dingen op dan virussen, die vaak net zo schadelijk zijn.

• Icey
Dan kunnen we een virus dus uitsluiten ;).

Adaware draaien, en ook windows update zou een optie kunnen zijn. Ben je helemaal up-to-date? Service Pack 1, en Internet Explorer SP1?

[ Voor 12% gewijzigd door Icey op 01-06-2004 21:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok, gaatiedan;
wat is in hemelsnaam een os??
die fout stond er ook letterlijk zo.
hoe pas je je topic titel aan met enters ?
ik heb ad-aware gedownload en dat help geloof ik wel, hij heeft iets van 480 items gevonden, maar moet ik die in guarantaine zetten of next doen?
moi. :*)

• Johnny
  • Laatst online: 10:09

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Verwijderd schreef op 01 juni 2004 @ 21:34:
hoi elevator,
ik heb windows xp, en ik heb ook al zelf gezocht (ongeveer 3 uur per dag :) ) en ik heb al meerdere virusscanners gedownload maar die werkte niet want ze konden niks vinden en ik ben dan een soort leek :? maar ik hou wel van computers, ik begrijp ze soms alleen niet.
Suusje
Ik begrijp computers en ik haat ze :P

Die fout komt ook voor op sommige computers op mijn school, Wat de oorzaak er van is weet ik niet, meestal staat er een heleboel spyware (dus geen virussen, maar gewoon irritante programma's die zich bijna vanzelf installeren) op.

OS = Operating System = besturingssysteem = Windows XP, in jouw geval.
Topictitel an je niet aanpassen, doet een moderator voor je. Je eigen bericht aanpassen doe je met dit Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif knopje.

[ Voor 21% gewijzigd door Johnny op 01-06-2004 21:46 ]

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Icey
Overigens, die melding die je van msn krijgt zou iets te makken kunnen hebben met het noet goed functioneren van beveiligde verbindingen, zou wellicht ook je hotmail probleem verklaren.

Als je die melding weer krijgt, kan je het volgende proberen:

klik Start, Run en dan tik je in het volgende:

regsvr32 softpub.dll

Gevolgd door OK en daarna opnieuw proberen aan te melden :)

Adaware is een eitje, als hij ze allemaal gevonden heb zie je een mooie lijst, rechtermuisknop op 'select all' en klik op volgende... meer dan 100 items is trouwens best veel 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door Icey op 01-06-2004 21:44 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 juni 2004 @ 21:42:
ok, gaatiedan;
wat is in hemelsnaam een os??
[...]
ik heb ad-aware gedownload en dat help geloof ik wel, hij heeft iets van 480 items gevonden, maar moet ik die in guarantaine zetten of next doen?
NEXT doen ALSJEBLIEFT !!

Nu Spybot nog, die vindt er nog een flink aantal denk ik.

En dan is je probleem weg denk ik, en gaat het surfen ook een stuk sneller.

480 . . . OMG wat veel !! :X

een OS = een Operating System, in jouw geval Windows XP

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2004 21:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
hey g_m_c,
ik heb ad-aware ginstalleerd en het hellupt gloof ik wel, hij heeft 480 items gevonden en ik ga ze maar in garuantaine zetten denk ik.
moi 8)7

Verwijderd

Topicstarter
oooooohhhhhhh hellup, gaan dan alle 480 dingen weg, foetsie, hopsekiewegermee??? :P
gaat die comp dan nie kaduuk? vast niet tog? nou ik zal het maar doen dan! en dan ga ik maar ff spybot doen :/

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 juni 2004 @ 21:50:
oooooohhhhhhh hellup, gaan dan alle 480 dingen weg, foetsie, hopsekiewegermee??? :P
gaat die comp dan nie kaduuk? vast niet tog? nou ik zal het maar doen dan! en dan ga ik maar ff spybot doen :/
Goed, dit soort spul moet altijd weg, niet verder zorgen over maken.

Spybot is iets moeilijker, doe daar "check for problems" (of de nederlandse vertaling daarvan). Als spybot vraagt wat die moet doen moet je ook kiezen voor de optie alles te verwijderen.

Als dat gedaan is doe je bij spybot "immunize" (of de nederlandse vertaling daarvan). Deze optie beschermt enigszins tegen problemen in de toekomst.

Vergeet overigens niet ff opnieuw op te starten tussendoor, sommige dingen worden pas werkelijk verwijderd bij een nieuwe opstart.

Als je klaar bent moet je maar eens op tweakers.net of dit forum of google zoeken naar spyware, en vooral wat dat nou precies is. Je zult na het lezen van dat soort info waarschijnlijk, net als ik, eens per week adaware en spybot doen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2004 21:56 ]

• Icey
Opzich moet adaware alleen al genoeg zijn om het hardnekkige weg te halen, maar in gevallen van +100 is spybot wel handig, maar relatief ingewikkeld.

Ik zou eerst zorgen dat windows up to date is, en daarna:

Als je die melding weer krijgt, kan je het volgende proberen:

klik Start, Run en dan tik je in het volgende:

regsvr32 softpub.dll

Gevolgd door OK en daarna opnieuw proberen aan te melden

:)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Problemen met spyware mogen in BV; ik ga er namelijk vanuit dat al je problemen best wel eens door die 480 items veroorzaakt kunnen worden :)

WOS > BV

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
icey, I love you!!!!!!!!!!!!! O+
zullen we gaan trouwen??
hahaha, nee hoor,maar mijn msn doet het weer!!!!!!!!!! :*)
ooooooooohhhhhhhh, ik ben zooooooooooooo blij !!!!!!!
thank you!!! B)

• Icey
No problem, om dan gelijk te gaan trouwen is weer teveel van het goede maar wie weet :P

Maar omdat je meer dan 100+ items had kan je wel een keer kijken naar spybot als je een avondje niks te doen heb ;)

Verwijderd

Icey schreef op 01 juni 2004 @ 22:00:
[...]
Maar omdat je meer dan 100+ items had kan je wel een keer kijken naar spybot als je een avondje niks te doen heb ;)
Lijkt mij presoonlijk verstandiger omdat nu meteen te doen, ineens alle rommel opruimen. Daarnaast is "immunizen" gewensd, om herhalingen van deze problemen te voorkomen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2004 22:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja, nou dat spybot lijkt mij ook wel handig, maar nou is het leuke dus dat ik een error krijg als ik het wil downloaden! haha, zie je de ironie? :P
nou, nog maar een keer proberen lijkt me dus :>

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 juni 2004 @ 22:07:
ja, nou dat spybot lijkt mij ook wel handig, maar nou is het leuke dus dat ik een error krijg als ik het wil downloaden! haha, zie je de ironie? :P
nou, nog maar een keer proberen lijkt me dus :>
Start ff je PC opnieuw op, en probeer het nog eens (klik op de link die ik eerder gaf, die heb ik ff veranderd in een andere).

Die error, is dat dezelfde die je eerst kreeg ?

Meld ff exact wat er staat als je de error weer krijgt. Kunnen we verder zien wat we kunnen doen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2004 22:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
oh, kijk hij doet het (hij doet in elk geval iets) :)

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik heb het geinstalleerd denk ik maar moet ik nu nog wat gaan instellen of niet?

• Icey
[rml][ Howto] Spyware scannen en opruimen[/rml]

Hier staat zelfs met plaatjes, uitleg etc in het nederlands wat jij moet doen, bovenste gaat over Spybot - Search & Destroy :)

[ Voor 13% gewijzigd door Icey op 01-06-2004 22:21 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 juni 2004 @ 22:13:
ok, ik heb het geinstalleerd denk ik maar moet ik nu nog wat gaan instellen of niet?
Installeren, daar hoef je alleen voor taal te kiezen als ik het mij goed herinner.

edit:
Zie Icey hierboven, dat is nog beter. Alleen is er in de nieuwe versie e.a veranderd. Weet niet of die uitleg nog helemaal correct is. Misschien wat voor de mods om te actualiseren ?

Je moet in ieder geval "controleer alles" doen en "immuniseer".

edit:
Al een tijdje geen reactie, niets fout gegaan hoop ik ?

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2004 22:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
hey G_M_C,
alles is nog goed hier hoor! :*)
alles doet het weer , ook m`n hotmail en msn!!!!!!
JEEEE.
maar hoe zorg ik dat ad-aware niet meteen begint als ik opstart, want ik doe het liever als ik al achter de computer zit dan dat ik eerst moet wachten! :?

Verwijderd

Topicstarter
en wat moet ik doen als ik een melding krijg van spybot als vanalles in het rood staat?

• Icey
Adaware wilt 1x scannen bij het begin van het opstarten, omdat hij een aantal dingen niet weg krijgt als ze al opgestart zijn. Moeilijk uit te leggen, maar als je 1x scanned voordat je in windows zit is het weg ;)

Alles wat in het rood staat gaat hij verwijderen, je kan in ieder hokje een vinkje zetten, en daarna op 'repareer probleem' klikken, iets onder de lijst met zooi die hij gevonden heeft, zie je het?

Verwijderd

Topicstarter
ok, hij is aan het repareren en het gaat wel goed zo te zien, want het balkje loopt vol :+ (ik is blij)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 juni 2004 @ 18:32:
ok, hij is aan het repareren en het gaat wel goed zo te zien, want het balkje loopt vol :+ (ik is blij)
Je bent in goede handen bij Icey zie ik.

Als je deze laatste horde hebt overwonnen ben je klaar, tenminste als je ook immuniseer hebt gedaan. Dat laatste voorkomt een beetje dat je in de toekomst weer zo'n probleem krijgt.

En laatste tip: Doe deze bewerkingen (Adaware & spybot) regelmatig, zeg eens per week. Als je het vaak doet duurt het steeds minder lang, en zal je bijna niets meer vinden. Je PC- tje blijft dan fijn lopen.

/me is blij dat dat het goed is afgelopen, we zijn niet allemaal comupter-nerds hier

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2004 19:09 ]

• Icey
Verwijderd schreef op 02 juni 2004 @ 19:06:
[...]

Je bent in goede handen bij Icey zie ik.
Ze wou zelfs met me trouwen 8)7

Maargoed, nerds zitten de hele dag niks te doen, wij zijn geen nerds want we helpen mensen graag B)

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:39

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

met een grote glimlach :) lees ik dit topic door, haha schitterend allemaal.
Sorry ik weet het onnodig omhoog kicken van een topic.

Maar vrouwlijke leden worden hier wel bijster snel, uitgebreid en goed geholpen zeg ;) .

Op zich een mooi topic, wat je nog eens kan laten lezen aan andere 'niet zo ervaren' gebruikers op het gebied van adware removal B)

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Sjah, op de een of andere manier krijg ik het idee dat als TS was aangemeld onder Karel01, dat het topic allang dicht was geweest...

• elevator
  • Niet online

elevator

MikeyMan - als je twijfels hebt over de moderatie mag je altijd een topic in Lieve Adjes of Schop een Modje openen - ook mag je een van de Beveiliging & Virussen moderators mailen. Het moderatie beleid in Beveiliging & Virussen zelf bespreken doen we niet :)

• Icey
Er zit een groot verschil tussen duizenden n00bs die 0,0 investeren in moeite, en in mensen die wel een hoop moeite investeren, alleen technies gezien niet zulke grote nerds als ons zijn natuurlijk.

Bedoel, kijk naar de startpost, 99% van de firsttopics bestaan uit minder dan 3 regels, waarna ik nogsteeds geen idee heb wat er aan de hand is. Hier staat netjes de foutcode in, waardoor ik binnen een paar minuten zie dat het aan haar secure verbindingen ligt, ik geef door hoe ze het moet fixen en klaar.

Alhoewel ze weinig kennis heeft wel goed merken dat ze van alles geprobeerd heeft, welliswaar nog niet zo geweldig als wat we verwachten, maar het is zo veel beter.

Als alle sukkels hier op got zoveel moeite investeren, dan hadden wel weet niet hoeveel minder slotjes! Het enige verschil dat een meisje wel maakt is dat ik niet gelijk dood gegooid word met 'modjes komen eraan met slotjes' en faq geschreeuw wat ik erg vaak tegen komen. Allemaal van dat kansloze postscore gezeik zonder dat IEMAND ook maar ÉÉN goede hit in de juiste richting geven, die gasten weten het antwoord niet, maar zijn gewoon opzoek naar topics waar ze ff de wanabeemod kunnen uithangen.

Zo, dat lucht op ;)

Verwijderd

Icey schreef op 02 juni 2004 @ 22:11:
[...]
Als alle sukkels hier op got zoveel moeite investeren, dan hadden wel weet niet hoeveel minder slotjes! Het enige verschil dat een meisje wel maakt is dat ik niet gelijk dood gegooid word met 'modjes komen eraan met slotjes' en faq geschreeuw wat ik erg vaak tegen komen. Allemaal van dat kansloze postscore gezeik zonder dat IEMAND ook maar ÉÉN goede hit in de juiste richting geven, die gasten weten het antwoord niet, maar zijn gewoon opzoek naar topics waar ze ff de wanabeemod kunnen uithangen.

Zo, dat lucht op ;)
8) & ;) Icey.

Slotjesgeschreeuw was er wel, en ik heb erop gereageerd dat ze moeten ophouden en dat ik gewoon ff wilde helpen. Gelukkig is het slotjes-geschreeuw door Elevator verwijderd :) .

In ieder geval hebben we het goede gezicht van GoT laten zien, we zijn namelijk bereid om te helpen. Ik heb ook het goede gevoel gevoel gewoon eens hulp te kunnen bieden aan iemand die die hulkp ook aanvaard. Enne het heeft geholpen.

Al die wijsneuzen die alles beter weten waren ooit ook wijsneusen die niets wisten (i.e. van die irritante n00bs, we kennen ze wel)

Zo einde topic . . . denk ik . . . probleem = opgelost

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2004 22:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
hallo beste mensje,
ok, ik ben ik nou zo dom dat ik niet weet wat slotjes-gegooi is en wat nOObs zijn? en wat is faq gescreeuw?? sorry maar ik ben een computertaal leek :?
verder wil ik nog ff zeggen dat je hier (als meisje zijnde in elk geval) heel goeie service krijgt!! :*) ik weet natuurlijk niet hoe het zou zijn als ik een jongen was, maar toch...... ;)
verder wil ik ff tegen icey zeggen, thanks voor het compliment (jij zei nl. dat je in een keer kom zien wat er mis was, en dat vind ik toch vrij goed gedaan voor zo`n computer-blonje als ik ben. hahaha. ) bedankt dus! :*)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2004 16:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok es ff kijken of mijn icoontje en ondertitel het doen...................

Verwijderd

Topicstarter
ggggggrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrroooooooooommmmmmmmmmmmmmm...................
icoontje doet het niet!!!!!!! en het was nog wel zo`n leuke :(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 juni 2004 @ 16:26:
hallo beste mensje,
ok, ik ben ik nou zo dom dat ik niet weet wat slotjes-gegooi is en wat nOObs zijn? en wat is faq gescreeuw?? sorry maar ik ben een computertaal leek :?
verder wil ik nog ff zeggen dat je hier (als meisje zijnde in elk geval) heel goeie service krijgt!! :*) ik weet natuurlijk niet hoe het zou zijn als ik een jongen was, maar toch...... ;)
verder wil ik ff tegen icey zeggen, thanks voor het compliment (jij zei nl. dat je in een keer kom zien wat er mis was, en dat vind ik toch vrij goed gedaan voor zo`n computer-blonje als ik ben. hahaha. ) bedankt dus! :*)
Enne ikke dan :*) :?

• Icey
Je icoon werkt trouwens wel nu :+

maargoed, zit hier weer es mijn tijd te verdoen, dus ik ga weer tekenen...

G_M_C, volgens mij is het tijd dat we onze krachten bundelen, en daarna een fanclub oprichten voor onszelf :P

P.s. Omdat ik toch geen zak te doen heb...

ok, ik ben ik nou zo dom dat ik niet weet wat slotjes-gegooi is en wat nOObs zijn?

Noobs zou je kunnen omschrijven als mensen die re relatief weinig vanaf weten, maar dat niet durfen toegeven, vaak tikken ze maar wat, zonder dat het onderbouwd is, dus zonder een kern van waarheid. Ze willen opvallen, denken dat ze boven de rest staan en intresseren zich weinig in het doel van een forum, elkaar helpen.

Slotjes-gegooi is een niet bestaand woord, waarschijnlijk door mij of mede gotters ontstaan uit frustratie. We nemen een voorbeeld om het uit te leggen.

Klik

Zie hier een mooi voorbeeld, deze persoon heeft een probleem, doet er verder niet toe wat voor probleem. Omdat ik ervaring heb kan ik hem vertellen hoe hij dit probleem op kan lossen. Ik ben dus met hem bezig het probleem op te lossen, en tussendoor heb je allemaal mensen die verwijzen naar de FAQ (frequently asked questions, een soort van verzameling van vraag en antwoord van de meest bekende problemen, boven aan ieder sub forum), en mensen die zeggen dat het topic zo een slotje krijgt.

Deze mensen voegen 0,0 toe aan de oplossing, en vinden het alleen leuk om te laten zien hoe goed ze wel niet de regels weten, je zou het ook kunnen omschrijven als wanabemoderator. Een moderator is iemand die de regels bepaald, vaak hebben zij een appart kleurtje. Deze mensen willen graag hetzelfde aanzien als de moderators, maar hebben ondertussen niet door dat ik, en vele met mij zich erg iriteren aan hun!

...verder wil ik nog ff zeggen dat je hier een heel goeie service krijgt!!

Dat is ook de bedoeling van een forum, mensen met vaak dezelfde intresse helpen elkaar, normaal zouden we ook van jou verwachten dat je andere mensen met problemen hier helpt, maar dat gaat nogal moeilijk omdat je zelf al aangeeft dat je zelf niet handig bent. Dus daar hoef je je niet druk om te maken.

Wil je ooit nog eens een vraag stellen, kijk dan goed naar een aantal simpele regeltjes, zoals ik al zei heb je een groot aantal al opgevolgd, waardoor ik je al goed kon helpen, maar er zijn er nog een paar:

* Probeer het eerst zelf op te lossen. (Google, manuals en gezond verstand zijn goeie hulpmiddelen).
dit heb je al netjes gedaan

* Plaats je topic in het juiste sub-forum.
[i] zoals je gezien heb is het forum ingedeeld in blokjes, ieder blokje zou je een subforum kunnen noemen, het is een stukje forum met een bepaald 'onderwerp', zo is er een stukje over windows, een stukje over geheugen etc etc. Mocht je er niet uitkomen, plaats dan je topic in het subforum waarvan jij denkt dat hij het best past, dus _niet_ in alle subforums zetten waar je denkt dat hij past 8)7

* Gebruik een duidelijke topictitel, en geef duidelijk aan wat er aan de hand is en wat je zelf al geprobeerd hebt of wil gaan proberen. Hoe meer informatie jij geeft, hoe sneller en directer/presieser wij jou kunnen helpen. Zoals het er uitzag was je al erg ver opweg, de exacte foutcode bijv. is HEEL erg belangrijk. Veel mensen zeggen 'toen kreeg ik een foutmelding', tja, daar kan niemand wat mee natuurlijk.

Verder is er één klein dingetje, als je ooit nog een vraag heb, dan kan je het best eerst in de seach kijken, gathering.tweakers.net heeft een enorm grote database, waar alle vragen en antwoorden eigenlijk wel in staan, als je enkel de foutcode erin getikt had had je wellicht het antwoord al gevonden.

Ik probeer je niet de les te lezen, maar meer een subtiele hint in de goede richting, zodat je GOT nog met veel plezier kan gebruiken.

En nu moet ik echt even opzoek naar iets nuttigs om te doen O-)

[ Voor 90% gewijzigd door Icey op 03-06-2004 23:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
haay icey,
als je wat nuttigs wilt doen, ga dan leren !!!!!
het is kl*te maar nuttig!!
aangezien jij in 5 havo zit (wat ik slim genoeg teweten ben gekomen door op de link te klikken die onder je berichtjes staan (kapsones? neuh!!! ;) toen ik zelf ff niks te doen had) en ik in 2 havo, neem ik maar aan dat de pw week er bij jou ook
wel snel aan zal komen :(
nou, dat was het dan wel weer aan gezeur voor nu!!!
x mij :*)

• Icey
5 havo, en 6vwo hebben de afgelopen 2 weken examens gehad. Ik heb gisteren aardrijkskunde afgerond, en de meeste cijfers op mijn lijst staan boven de 7, geen onvoldoendes, dus ik heb voldoende geleerd denk ik.

Oohja, note: Mijn examen zit er nu op, en ik heb nu dus 3 maanden vakantie, en idd, mijn grote vakantie is al begonnen :P

• elevator
  • Niet online

elevator

Nog even 1 opmerking:
verder wil ik nog ff zeggen dat je hier (als meisje zijnde in elk geval) heel goeie service krijgt!! ik weet natuurlijk niet hoe het zou zijn als ik een jongen was, maar toch......
Wij verwachten van iedereen dat je jezelf bekend maakt met de regeltjes zoals die op GoT geldden (zie ook mijn eerdere post in dit topic), en dat je aan de hand daarvan jezelf gaat gedragen.

Verder - aangezien Beveiliging & Virussen geen babbelbox is ga ik hierbij het topic sluiten :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.