Clustering, lijkt me cool voor zoiets als DPC

Pagina: 1
Acties:

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
ik weet niet precies wat het is, maarik heb me net laten vertellen dat clustering is:

een aantal pc's in een netwerk (100mbit aan te raden lijkt me) en dan koppel je alle processoren aan elkaar, zodat ze elkaars "kracht" zeg maar gebruiken... snappie?!

nou, als iemand de mogelijk heid heeft om dat de doen, probeer het eens, en kijk hoeveel dat dpc ding dan doet/werkt.!

• IceStorm
  • Laatst online: 06:28

IceStorm

This place is GoT-like!!!

TA doet dat al in zogenaamde 'crack-racks'. Dus idd gewoon mobo+proc+geheugen+flop+voeding en blazen maar ;)

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Dnetc clusteren is tamelijk onzinnig. Alle dnetc's samen vormen immers al een grote gedistribueerde computer... :)

(en de totale keyrate zal er dan ook alleen maar van achteruit gaan)

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-05 09:53
ik kan hier koetjes op een cluster krijgen alleen weet ik niet welke client ik dan moet hebben (het zijn sun ultra1 bakken)
help :?

• Scraper
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-05 15:05

Scraper

ErikJ

Ik las een poos terug dat wiho ook op een cluster zit, misschien dat die je kan helpen.

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-05 13:55
Wat ze bij AT doen is niet echt clustering te noemen. Ze verbinden computers niet zozeer om de taak te verdelen, maar meer om de logistiek van het fetchen en flushen gemakkelijker te maken.

Als je gewoon veel oude computers kunt verzamelen (Zeg vanaf P166 ofzo) en die dan kaal (voeding, mobo, cpu, geheugen, videokaartje, fdd, nic) aan mekaar hangt dan heb je nog geen paralelle computer. :)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Verwijderd

Op donderdag 21 december 2000 16:30 schreef IceStorm het volgende:
TA doet dat al in zogenaamde 'crack-racks'. Dus idd gewoon mobo+proc+geheugen+flop+voeding en blazen maar ;)
Doen die computers dan alleen rc5 of ogr ofzo maar verder niets niemand gebruikt ze? :?
hoe duur is zoiets dan?

• IceStorm
  • Laatst online: 06:28

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op donderdag 21 december 2000 18:27 schreef matthijs1985 het volgende:

[..]
Doen die computers dan alleen rc5 of ogr ofzo maar verder niets niemand gebruikt ze? :?
hoe duur is zoiets dan?
Ja die doen alleen rc5 of OGR... :).. Worden voor de rest niet gebruikt ;).. Zijn vaak ook de wat meer 'afgedankte' procs :)..

[edit]Gevonden :).. Dat ziet er dus zo uit:
[edit2]Plaatje maar even bij @home neergegooit.. was iets TE traag ;)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/straathof/rack8l.jpg

Verwijderd

nice :):):):)

• weird0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-04 00:09

weird0

The Luck is Dying

no not nice
a-nice ;)

€ Hij is weer heerlijk hoor coby
€ join us @ http://team.aggression.nl soon @ https://teamparkstad.nl

Verwijderd

Bij mij op 't werk hebben we een of andere DELL 6400 met 6 processoren... maakt een hels kabaal..... Maareh volgens mij gebruikt 'ie ook alle processoren tegelijk....
Is een vrij belangrijke server dus mag geen KOETJE op :( }:O

Verwijderd

Distributed.net is al een heel groot cluster in principe. Daar makat clusteren echt niets uit voro de snelheid.

• QuarkuS
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-05 15:04
Als je een soort Beowulf cluster wilt maken, met enorme backbone capaciteit, veel ram en dergelijke, dan is dat jammer van de moeite als het over de dnet contest gaat. Zo'n cluster geeft namelijk alleen maar een hoop netwerk overhead en multithreading ongein erbij, terwijl de client bijna geen bandbreedte nodig heeft, en ook vrijwel geen ram verbruikt. Het makkelijkste (en snelste) is dus gewoon een aantal PC's naast elkaar neerzetten, als je dat graag wilt, en op elke PC de snelste client laten draaien, gewoon 'standalone', maar wel gekoppeld aan een perproxy natuurlijk.

Ik weet niet precies welke client er de snelste is, maar DOS of Linux zijn goede kanshebbers. En van je bakken afblijven he.. >:)

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:26
Yo Arty,
Ik weet dat een 6400 maar 4 proc's aankan...
Werk zelf namelijk bij Dell (FYI)

Als je wil heb k wel een PPT met info 8-)

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Verwijderd

Op vrijdag 22 december 2000 10:33 schreef raymondw het volgende:
Yo Arty,
Ik weet dat een 6400 maar 4 proc's aankan...
Werk zelf namelijk bij Dell (FYI)

Als je wil heb k wel een PPT met info 8-)
JA HAHA, overdrijven is ook een kunst.... maareh, dat vertelde de systeembeheerder dus Don't blame me :)
Anyway, het zijn wel hele geile machines.... ook handig als kachel.....in deze donkere dagen...

• Mister_X
  • Laatst online: 07-04 08:41
hey wat cool...
Pagina: 1