Apple iPhone 16 Pro Max Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200
Verwijderd
Al geprobeerd de laatste bekende cfg van xp te starten
Apple iPhone 16 Pro Max Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200
Formatteer maar, want nu is het helemaal een zooitje geworden....freddyathlon schreef op 01 juni 2004 @ 20:46:
eveneens niet het verwijderen van de map Norton via dos.
Verwijderd
Continu gaat ie aanmelden en meteen weer afmelden. Ik heb met google even wat lopen zoeken en kom de volgende oplossingen tegen.
Je moet de volgende registry key wijzigen (waarschijnlijk staat daar nu iets anders)
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows
NT\CurrentVersion\Winlogon
"Userinit" = "C:\je windows directory\system32\userinit.exe," (inclusief de komma!!)
of
"Userinit" = "C:\je windows directory\system32\explorer.exe," (inclusief de komma!!)
Je registry wijzigen kan je doen met bijvoorbeeld ERD commander of door op een andere pc in het netwerk met regedt32 een verbinding met je pc te maken (hiervoor moet de Remote Registry service wel aanstaan).
regedt32:
Bestand -> Verbinding maken met netwerkregister
Geef vervolgens bij het invoerveld het volgende in \\pcnaam of \\ip-adres van je pc
Wijzig de registry key.
Klaar.
Ik heb het zelf nog niet getest want ik heb dat probleem sinds gisteren en zit nu op mijn werk dus eindelijk info kunnen vinden over dit probleem.
Mocht de Remote Registry service niet aanstaan (staat geloof ik standaard op Automatisch) is dit te doen door met je Windows XP installatie CD je pc op te starten vervolgens kun je met R naar de recovery console. Toets dan het volgende in: ENABLE RemoteRegistry SERVICE_BOOT_START of SERVICE_SYSTEM_START
Ik hoop dat het helpt ik ga het vanavond zelf iig proberen als ik klaar ben met werken.
Verwijderd
in de registry stond zoiets als "UserInit" = "C:\WINDOWS\System32\wsaupdt.exe,"
[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2004 20:15 ]
Verwijderd
In HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\WindowsNT\CurrentVersion\Winlogon
word de waarde van "C:\WINDOWS\system32\userinit.exe," veranderd in wsaupdater.exe.
Maar dit bestandje bestaat niet eens, dus vandaar dat ie er helemaal mee ophoudt.
Je kunt nu 2 dingen doen, pc opstarten en in welkomstscherm laten staan en via regedit naar een remote register connecten, die van de pc die niet meer aan wil loggen dus.
Of met xp cd opstarten naar de recovery console:
en dan in c:\windows\system32 'copy userinit.exe wsaupdater.exe'
dan zou het weer moeten werken.
daarna nog wel even bovenstaande key in het register goed zetten uiteraard.
Verwijderd
ik weet niet hoe je dit allemaal weet, maar jij hebt mijn leven gered!
bedankt, ik had hetzelfde probleem en dacht dat ik mijn pa zijn pc had verknoeid...
maar hij werkt terug.
xxx
Verwijderd
FF offtopic, maar kwam het door het programma ad-aware of door spyware (je noemt adaware, maar als je spyware bedoelt is het adware...)Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 15:13:
Ik wist toevallig dat dit probleem door adaware kwam, dus daar maar eens gezocht. En ja hoor daar stond de oplossing.
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
HKEY_LOCAL_MACHINE op PC1
-Hardware
-Sam
-Security
-Software
-System
Maar ik kan deze "takken" niet openen. Ze zijn grijs gekleurd
Dit is echt balen, ik vind geen andere oplossing op Got. Iemand een idee? Daarstraks lukt het wel en ik had de registerkey aangepast maar het bood geen uitkomst
Wie weet er een andere manier?
┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓
Dit topic is gesloten.
![]()