[XP] Meld na aanmelden meteen weer af

Pagina: 1
Acties:
  • 2.826 views sinds 30-01-2008

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-03 06:46

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Ik heb hier al ruim een jaar mijn xp config goed lopen.

nu heb ik Norton antivirus 2004 geinstalleerd, en na opnieuw opstarten van het systeem, na het invoeren van mijn wachtwoord, meld windows zich meteen weer af en kom ik weer bij het inlogscherm terecht.

In veilige modus starten help niet, eveneens niet het verwijderen van de map Norton via dos.

Wie weet er raad??? Hoe kom ik alsnog in Windows?????

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Verwijderd

De map norton verwijderen via dos gaat sowiezo niet werken de registersleutels blijven dan gewoon in het register staan en maak je het misschien alleen nog erger

Al geprobeerd de laatste bekende cfg van xp te starten

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-03 06:46

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
ja maar ook daarmee meld ie zichzelf snel weer af

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
freddyathlon schreef op 01 juni 2004 @ 20:46:
eveneens niet het verwijderen van de map Norton via dos.
Formatteer maar, want nu is het helemaal een zooitje geworden.... :(

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik zat met Remote Desktop op mijn pc maar drukte op afmelden ipv sessie beeindigen sindsdien kon ik niet meer aanmelden.

Continu gaat ie aanmelden en meteen weer afmelden. Ik heb met google even wat lopen zoeken en kom de volgende oplossingen tegen.

Je moet de volgende registry key wijzigen (waarschijnlijk staat daar nu iets anders)

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows
NT\CurrentVersion\Winlogon

"Userinit" = "C:\je windows directory\system32\userinit.exe," (inclusief de komma!!)
of
"Userinit" = "C:\je windows directory\system32\explorer.exe," (inclusief de komma!!)

Je registry wijzigen kan je doen met bijvoorbeeld ERD commander of door op een andere pc in het netwerk met regedt32 een verbinding met je pc te maken (hiervoor moet de Remote Registry service wel aanstaan).

regedt32:

Bestand -> Verbinding maken met netwerkregister
Geef vervolgens bij het invoerveld het volgende in \\pcnaam of \\ip-adres van je pc
Wijzig de registry key.

Klaar.

Ik heb het zelf nog niet getest want ik heb dat probleem sinds gisteren en zit nu op mijn werk dus eindelijk info kunnen vinden over dit probleem.

Mocht de Remote Registry service niet aanstaan (staat geloof ik standaard op Automatisch) is dit te doen door met je Windows XP installatie CD je pc op te starten vervolgens kun je met R naar de recovery console. Toets dan het volgende in: ENABLE RemoteRegistry SERVICE_BOOT_START of SERVICE_SYSTEM_START

Ik hoop dat het helpt ik ga het vanavond zelf iig proberen als ik klaar ben met werken.

Verwijderd

Het is gelukt :D

in de registry stond zoiets als "UserInit" = "C:\WINDOWS\System32\wsaupdt.exe,"

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2004 20:15 ]

Verwijderd

dit komt waarschijnlijk door adaware. en dan is dit ook nog een oplossing

In HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\WindowsNT\CurrentVersion\Winlogon
word de waarde van "C:\WINDOWS\system32\userinit.exe," veranderd in wsaupdater.exe.
Maar dit bestandje bestaat niet eens, dus vandaar dat ie er helemaal mee ophoudt.

Je kunt nu 2 dingen doen, pc opstarten en in welkomstscherm laten staan en via regedit naar een remote register connecten, die van de pc die niet meer aan wil loggen dus.

Of met xp cd opstarten naar de recovery console:
en dan in c:\windows\system32 'copy userinit.exe wsaupdater.exe'

dan zou het weer moeten werken.

daarna nog wel even bovenstaande key in het register goed zetten uiteraard.

Verwijderd

brainpepejeans,

ik weet niet hoe je dit allemaal weet, maar jij hebt mijn leven gered!

bedankt, ik had hetzelfde probleem en dacht dat ik mijn pa zijn pc had verknoeid...
maar hij werkt terug.

xxx

Verwijderd

Ik wist toevallig dat dit probleem door adaware kwam, dus daar maar eens gezocht. En ja hoor daar stond de oplossing.

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:10

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 15:13:
Ik wist toevallig dat dit probleem door adaware kwam, dus daar maar eens gezocht. En ja hoor daar stond de oplossing.
FF offtopic, maar kwam het door het programma ad-aware of door spyware (je noemt adaware, maar als je spyware bedoelt is het adware...)

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• ddkiller0900
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 07:50
Net als de topicstarter meld xp zich gewoon weer gelijk af nadat je je hebt aangemeld. Dit komt (denk ik zelf) doordat ik gisteren absoluut de search assistent in mijn taakbalk kwijt wou daar het zeer irritant is. Even zoeken op Got bood oplossing. Ik moest in de map system32 axuninstall doen. Zo gezegd zo gedaan. En daarna nog wat muziek geluisterd enzo. Deze morgen wil ik pc aanzetten en had ik dat probleem dat hij gewoon mij afmelde na aanmelden. Ik las juist dat je via register dat zou moeten kunnen aanpassen. Ik geraak op mijn pc via de laptop maar het lijkt wel of de boel gelocked is in mijn register. Ik zie volgende:

HKEY_LOCAL_MACHINE op PC1
-Hardware
-Sam
-Security
-Software
-System

Maar ik kan deze "takken" niet openen. Ze zijn grijs gekleurd :?

Dit is echt balen, ik vind geen andere oplossing op Got. Iemand een idee? Daarstraks lukt het wel en ik had de registerkey aangepast maar het bood geen uitkomst :? Ik wil het nog eens proberen en zijn er mss nog alternatieven??

• Dothan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-12-2021
Ik heb dit probleem ook, nadat ik me installatie op een andere harddisk heb geghost. Zowel met Windows 2000 als XP. De waarde in het register staat goed. Dus het werkt bij mij niet.
Wie weet er een andere manier?

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Kan je ook niet in veilige modus openen en activeren? Het is natururlijk wel een beetje weinig info die je nu geeft over jouw specifieke situatie. Zou het niet gewoon iets met het verschil in hardware temaken hebben? Lees in ieder geval Problemen met booten, hoe kan je ze oplossen. even goed door, en probeer ook even duidelijk in een nieuw topic uiteen te zetten wat er in jouw specifieke situatie allemaal al is geprobeerd, en wat je hebt gevonden op Google :) Om te voorkomen dat er op de situatie van ts gereageerd wordt, sluit ik dit topic :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.