Toon posts:

Pc start niet meer - opstartdiskettes ook niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallow...

Ik heb een Maxtor 160 Gig schijf met 8 mb cache
een p4 2,4 Ghz
512 Mb ram
Geforce mx440

Voor de rest lijkt me het niet noodzakelijk

Het probleem is het volgende

Ik heb windows xp op mijn machine gehad maar na een crash kan ik geen toegang maar krijgen tot de schijf via dos... Het WAS ;) NTFS ;)
Dat is dan nog niet eens echt een probleem.. ik d8.. nou ok .. dan begin ik overnieuw.. maar het probleem is dus dat ik ook gen FDISK kan draaien en reddingsdiskettes van PARTITION MAGIC 8.0 hebben ook geen zin.. die draaien allemaal vast...

Ik ben nu wel een klein beetje wanhopig...

Ik moet een manier zien te vinden om mijn disk weer draaiende te krijgen dus.. er moet een FAT32 van worden gemaakt...en dat is dur het probleem.. |:(

Zou iemand hulp kunnen bieden ;) _/-\o_
ik hoor het graag

Grt. Heckenshutze

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Je kan toch gewoon de XP setup starten vanaf CD?
En je caps lock toets blijft hangen. ;)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

je kan gewoon bootem met winxp cd en dan opnieuw installeren

of neem eens een kijkje op www.bootdisk.com

ohja, zoeken is soms ook wel makkelijk en zet je caps ff uit :)

Multimonitor is relax :P

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-03 19:44
Van xp cd opstarten. Formatteren in FAT32 formaat. Klaar is heckenshutze. :)

Verwijderd

Topicstarter
heb ik geprobeerd maar.. ik moet eerst fdisk draaien.. er moet een partitie worden geactiveerd

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-03 19:44
Is het een volledig nieuwe schijf? En waarom kun je geen fdisk draaien? Wat voor foutmelding geeft hij precies?

Verwijderd

Topicstarter
en trouwens.. ik ga het nu proberen met de XP diskettes.. ik heb namelijk il****l win xp.. en die van mij is niet bootable.. jullie horen het nog

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2004 20:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
de schijf is al een tijdje in gebruik.. en heef tprima gedraaid.. alleen door het verdwijnen van systeem bestanden was winsdows niet meer toegankelijk .. en NTFS onder dos.. je kent het wel

• dreeke

dreeke

outdated icon

Verwijderd schreef op 01 juni 2004 @ 20:18:
heb ik geprobeerd maar.. ik moet eerst fdisk draaien.. er moet een partitie worden geactiveerd
Hoeft niet, aangezien de WinXP setup je schijf ook ziet als er geen partities op staan.

Verwijderd

Topicstarter
ik probeer het nog eens:) ik laat het weten

• Uiligheid
  • Laatst online: 02-02 13:44

Uiligheid

alle gekheid op een stokje

hmmz.. first: Foei, je mag natuurlijk geen illegale versie gebruiken :+

Second: wellicht makkelijk om even een bootable XP schijfje te maken dan...

Third: op bootdisk kan je ook een flop downen die dos heeft met NTFS support.

Ceterum censeo Carthaginem esse delendam

Verwijderd

Topicstarter
ik ken bootdisk.com.. heb ik gehad..:).. maar als je schijf niet word gezien houd het op

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-03 13:31

--MeAngry--

aka Qonstrukt

dreeke schreef op 01 juni 2004 @ 20:23:
[...]

Hoeft niet, aangezien de WinXP setup je schijf ook ziet als er geen partities op staan.
Nouja, als hij vanuit DOS Windows XP Setup probeert te draaien (omdat z'n CD niet bootable is... :X ) moet hij een FAT32-partitie gereed hebben.
En FDISK geeft met alleen NTFS-partities inderdaad wat 'vreemde' meldingen, maar et zou toch gewoon moeten kunnen werken. :)

PS: dreeke kun jij die titel niet wat fatsoeneren of heb je daar geen rechten voor hier? :X

[ Voor 15% gewijzigd door --MeAngry-- op 01-06-2004 20:34 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

• Icey
  • Laatst online: 12-03 09:42
Mits je geen s-ata heb, dan kan je ook de windows xp cd erin stoppen, die is gewoon bootable. Na een minuutje krijg je een net lijstje van partities, die je kunt verwijderen en formatteren. Ik raad je overigens aan om bij NTFS te blijven, zeker voor hdds van 160gb. Daarnaast is NTFS iets veiliger, sneller en na mijn inzicht stabieler, maar dat kan ook aan mij liggen.

Eitje, zolang als je maar rustig blijft.

Als je er niet uit komt kan je ook de support desk van microsoft bellen, die zijn er voor zulke vragen.

• dreeke

dreeke

outdated icon

Uiligheid schreef op 01 juni 2004 @ 20:25:
hmmz.. first: Foei, je mag natuurlijk geen illegale versie gebruiken :+

Second: wellicht makkelijk om even een bootable XP schijfje te maken dan...

Third: op bootdisk kan je ook een flop downen die dos heeft met NTFS support.
Is geloof ik alleen een reader voor NTFS partities, maw je kan er verder niks mee behalve bekijken wat er op staat.

Overigens, voor de topicstarter:
Je schijf wordt ook maar als 128GB herkend als je Windows XP zonder Service Pack 1 hebt.

[ Voor 13% gewijzigd door dreeke op 01-06-2004 20:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
onder tussen gaat opstatdiskette 6 van win xp erin

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 juni 2004 @ 20:26:
ik ken bootdisk.com.. heb ik gehad..:).. maar als je schijf niet word gezien houd het op
ff met het maxtor tooltje partitie maken. Daarmee ook in NTFS of Fat 32 laten formatteren en klaar om XP te installeren.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2004 20:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
de schijf word op dit moment geformatteerd en zo ingedeeld als NTFS.. :) het gaat de goeie kant op.. dank jullie wel voor de goeie reacties!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:15

Boss

+1 Overgewaardeerd

En waarvoor zijn die hoofdletters in de topic titel nou? Is het echt zo dringend?

Als je nou gewoon een normale bootable XP cd in je bak stopt moet het toch gewoon lukken. Als die hem niet ziet zou ik niet eens verder proberen. Dan is de kabel of de schijf rot.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
nee zoals eerder werd gezegd bleef de capslock hangen.. ik ziet tijdelijk op een laptop...

• abcor2003
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-10-2021
De schijf even in een andere pc duwen en dan een partitie actief maken
Maybe dat het wil helpen

• Icey
  • Laatst online: 12-03 09:42
Boss schreef op 01 juni 2004 @ 20:32:
Als die hem niet ziet zou ik niet eens verder proberen. Dan is de kabel of de schijf rot.
Nee, het kan ook zijn dat de TS een Sata schijf heeft, gezien de grote, veel hdds die je nu in de winkel koopt zijn sata.

Het kan ook zijn dat de TS een onboard ide controller heeft, bijvoorbeeld een oude abitbp6, daar zit een highpiont controller op. En er zijn ook hedendaagse borden met extra ide aansluitingen, of sata controllers.

In beide gevallen was het probleem op te lossen door de diskette van de controller te pakken/downloaden, en tijdens de setup op f6 te rammen om ze te laden.

Verwijderd

Topicstarter
het lukt al denk k
Pagina: 1