Overclocken is resetten.

Pagina: 1
Acties:

• Xeo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:47
Hier ben ik wederom weer met mijn gezeur over mijn bagger pc die niet wil overclocken :*)

Specs
Amd Mobile 2400+
Corsair cmx512-3200llpro (512 MB X 1)
Epox 8RDA3+

Mijn amd doet 200 * 12,5 op 1,65 volt.
Als ik dan me geheugen op 210 * 12 = 2520 mhz doe heeft hij ineens 1,825 volt nodig en is hij ook niet stabiel meer
het geheugen doet normaal 2 3 2 6
nu heb ik het ingesteld op 2,5 3 3 6 want ik dacht dat dat misschien het geheel stabieler kon maken oa dacht ik dat omdat ze het in een review zo op 220 mhz konden laten lopen (geheugen draait op 2,9 volt).

Mijn probleem is dus dat ik mijn fsb bijna niet kan op hogen zonder achtelijke cas timings te krijgen of zonder dat de pc reset. in diverse reviews heb ik gelezen dat dit geheugen zonder mods makkelijk op 220 - 230 mhz moet kunnen lopen.

Wat doe ik dan fout? Zijn me timings zo extreem laag? Of is me mobo brakkig?

ohw jah dit keer heb ik de faq goed door gelezen en kon niet echt iets vinden over cas timings

[ Voor 10% gewijzigd door Xeo op 01-06-2004 20:18 ]

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Dan doe je toch echt die FAQ fout lezen lijkt mij zo... In de FAQ staat namelijk een linkje naar dit topic... en hier staan toch echt dingen over de CAS en RAS en dergelijke in beschreven geloof me maar ;)

Dat dat geheugen bij anderen hoog klokt hoeft niet te betekenen dat dat bij jou ook is.. het kan heel veel zijn... Maar als je bijna zeker bent dat het het geheugen is, probeer dan nog verder te zakken met je timings.. is zonde maar dan weet je of het je geheugen is of een ander onderdeel in je PC... (een beetje dan :P )

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Je hebt een mobile die loopt op 133mhz fsb, dus je fsb komt daardoor niet erg ver. Je moet de l12 mod doen, dan maak je van je cpu een standaard 166mhz of 200mhz fsb cpu. Dan geraak je een heel stuk verder...

Edit: Link: http://www.geocities.com/trats102002/nf7sFsbsense.html

[ Voor 15% gewijzigd door pisart op 01-06-2004 20:36 ]

• Xeo
pisart schreef op 01 juni 2004 @ 20:30:
Je hebt een mobile die loopt op 133mhz fsb, dus je fsb komt daardoor niet erg ver. Je moet de l12 mod doen, dan maak je van je cpu een standaard 166mhz of 200mhz fsb cpu. Dan geraak je een heel stuk verder...

Edit: Link: http://www.geocities.com/trats102002/nf7sFsbsense.html
mja dat is opzich nog wel te doen maar wat maakt het nou in godsnaam uit of de cpu standaard op 200 mhz ingesteld staat? fysiek word hij dr toch niet sterker van? Of zeg ik nu iets vreemds?

(ik is wel noob op L12 mod gebied :+ mja als ik dit ga doen ga ik dnek ik me socket verneuken.... |:( (site door gelezen, klinkt wel interresant))

[ Voor 14% gewijzigd door Xeo op 01-06-2004 20:43 ]

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:06

Exigence

dnkroz

't Is gewoon een feit dat CPU's die standaard een FSB van 133 MHz hebben en zonder een L12 mod lopen, een lagere FSB halen dan een standaard 166 of 200 MHz CPU. Dit ligt hem gewoon aan de nForce2 chipset.

• pisart
  • Niet online
Het ligt aan het moederbord, nforce2 bugje ofzo, maar een DFI infinity/lanparty heeft er dan weer geen last van :? Maar als je die site bekijkt, dan zie je dat er echt wel betere resultaten behaalt worden...
Jij gaat dan weer tegen de max van je chipset en geheugen lopen, als je die mod doet, maar dat is tenminste hoger dan je huidige fsb...

• Xeo
pisart schreef op 01 juni 2004 @ 20:45:
Het ligt aan het moederbord, nforce2 bugje ofzo, maar een DFI infinity/lanparty heeft er dan weer geen last van :? Maar als je die site bekijkt, dan zie je dat er echt wel betere resultaten behaalt worden...
Jij gaat dan weer tegen de max van je chipset en geheugen lopen, als je die mod doet, maar dat is tenminste hoger dan je huidige fsb...
ik dank u _/-\o_
ik ga morgen maar eens kijken of ik daar tijd/zin/moed genoeg voor heb |:(

ohw jah sorry dat ik nog ff door zeur maar ehm hoe kannet dat dat voltage zo veel hogere is bij de zelfde snelheid (zie begin post)

[ Voor 12% gewijzigd door Xeo op 01-06-2004 20:49 ]

Verwijderd

Heb zelf ook een XP-Metje, 2400+, en ik zal morgen ook eens de wiretrick proberen. Ik haal nu 2575 MHz stabiel, en op 2700 MHz post 'ie. I'll keep you informed :)

• Xeo
Verwijderd schreef op 01 juni 2004 @ 21:50:
Heb zelf ook een XP-Metje, 2400+, en ik zal morgen ook eens de wiretrick proberen. Ik haal nu 2575 MHz stabiel, en op 2700 MHz post 'ie. I'll keep you informed :)
Mja dat posten zegt nix ;) dat doet de mijne ook nog wel op 2700 mhz |:(

maar weet iemand nou wat dr mis is met mijn voltages? (dus de enorme verschillen op de zelfde snelheid zoals ik meldde in de 1e post) 8)7

• pisart
  • Niet online
Dat heeft nog steeds te maken met je fsb denk ik, probeer eens 12.5*205. Dat is toch 42.5mhz hoger en verhoog je cpu-voltage met 0.025v. Ik denk wel dat het dan wel gaat werken.

• Xeo
pisart schreef op 01 juni 2004 @ 21:59:
Dat heeft nog steeds te maken met je fsb denk ik, probeer eens 12.5*205. Dat is toch 42.5mhz hoger en verhoog je cpu-voltage met 0.025v. Ik denk wel dat het dan wel gaat werken.
ik kan zonder te testn zeggen dat dan me WIFI uit valt (bij 205 mhz vage bug in t bord, was bij me oude geheugen ook)... maar ik ga morgen wel ff die wire mod doen :)

[ Voor 8% gewijzigd door Xeo op 01-06-2004 22:06 ]

Verwijderd

Xeo schreef op 01 juni 2004 @ 21:57:
[...]

Mja dat posten zegt nix ;) dat doet de mijne ook nog wel op 2700 mhz |:(

maar weet iemand nou wat dr mis is met mijn voltages? (dus de enorme verschillen op de zelfde snelheid zoals ik meldde in de 1e post) 8)7
Ik snap dat dat posten niks zegt, maar ik denk ik zet het er toch even bij :)
Xeo schreef op 01 juni 2004 @ 22:06:
[...]

ik kan zonder te testn zeggen dat dan me WIFI uit valt (bij 205 mhz vage bug in t bord, was bij me oude geheugen ook)... maar ik ga morgen wel ff die wire mod doen :)
Moet je als je die wiretrick doet ook niet je standaard vcore veranderen? Want als nou je CMOS reset, zoals wel vaker moet tijdens het overklokken, pakt ie weer je standaard vcore, wat veel te laag is om op 166/200 MHz te draaien, en je kunt dus ook niet booten om het goed in te stellen? Lijkt me wel een probleem om in je achterhoofd te houden.

• Xeo
Iemand die kan bevestigen of je dan ook je boot voltage moet veranderen ofzo, net als wat in de post hierboven stond?
Pagina: 1