Laptopflop(py)

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Topicstarter
Hey, ik heb een ShiTec laptop (486DX2-66, VGA-grijstintenLCD), alleen zit daar geen floppydrive meer in.
Nou wil ik dat ding weer gaan gebruiken, en ik heb nog een ouwe Tulip-laptop liggen, waar wel een floppydrive inzit.
Ik heb al ff zitten kijken, en de kabelaansluitingen zijn identiek.

Mijn vraag is deze; is er een standaard floppyaansluiting voor laptops, zoals die er ook in de desktops is? Of kan dat per merk verschillen?

En dan is er nog een probleem; de accu ben ik kwijt... Weet een van jullie een goed adres voor oude (lees: stokoude) laptoponderdelen?
Kaj.

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Er is absoluut geen standaard voor, zelfs bij hetzelfde type notebook zijn er jammer genoeg verschillende aansluitingen (iig bij toshiba)

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Topicstarter
Hm. Da's mooi kut...
En die accu? Of moet ik zelf wat met niccad-accu's in elkaar filosoferen?
Kaj.

Verwijderd

Voor de accu en adapter geldt hetzelfde. zoveel laptops, zoveel types accus en adapters.
Ik zit zelf in de reparatie van die dingen, en daar wordt je dus echt helemaal niet goed van.
Wat je als alternatief kan doen, is dat hd'te in je gewone pc hangen (moet je wel een adaptertje voor hebben, maar kan je bij conrad bestellen) en dan de windows cab files op die hd zetten, kan je hem daarna vanaf de hd installeren.
maar ja, blijft irri natuurlijk, zonder flodderschijf.

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Topicstarter
Nou, die adaptertjes hebben wij ook wel (ik werk bij Display, remember), maar ik kwam er vanmiddag achter dat de harde schijf dood is. Min of meer.
Hij wordt wel gevonden door het BIOS(doet er wel lang over), en ik kan er wel op, maar ervan booten lukt niet.
Eniewee, ik heb vanmiddag op de beurs een leuk Toshiba-laptopje (met werkende NiMHaccu :)) op de kop getikt; alles doet het, alleen geen OS, behalve DOS. Nou ja, van de week ff die .cab-files voor Zinloos '95 erop knallen, samen met nog wat shit, en we kunnen weer.
Ik denk dat '98SE geen goed idee is op een 486X50 met 12 MB. Of denken jullie van wel?
Kaj.