Cd Server, centraal beheren

Pagina: 1
Acties:

• Fred_Perry
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-08 19:45
Ik ben op zoek naar een cd server. Deze moet beschikken over een administratie kant en een gebruikerskant.

Het moet dus mogelijk zijn dat een beheerder cd's op een server zet en dat gebruikers deze dan kunnen laden. Verder zou het handig zijn dat er rechten toegekend kunnen worden om alleen bepaalde gebruikers of groepen gebruikers, gebruik te laten maken van cd's. Dat bijvoorbeeld één afdeling van het bedrijf geen toegang heeft tot de cd's van een andere afdeling.

Virtual CD en de Axis Storpoint CD+ heb ik beide al geprobeerd, maar ik vraag me af of er nog meer alternatieven zijn.

Daemon Tools heb ik ook even bekeken, maar daar heb ik geen beheerdersfuncties kunnen ontdekken.

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Beheerdersfuncties kun je in principe toch gewoon op share niveau instellen. Geef op de share van een cd bijv. een OU of user van je AD wel lees rechten en de andere niet (om maar iets simpels te noemen).

Remote beheer zou je eventueel via Terminal services kunnen doen (er van uit gaande dat je op die cd-server ook echt een server OS installeert, bijv. w2000 server).

[ Voor 4% gewijzigd door max op 01-06-2004 20:26 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-08 15:44
Met daemon tools is tog simpel... Maak een hoop virtuele drives aan en stel user policies met de in Windows ingebakken policy editor...

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Bashrat schreef op 01 juni 2004 @ 20:28:
Met daemon tools is tog simpel... Maak een hoop virtuele drives aan en stel user policies met de in Windows ingebakken policy editor...
Daemon Tools is idd geweldig maar kan maximaal 4 virtuele drives aanmaken. :)

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• Fred_Perry
Daemon Tools is idd een handig programma. En dat met die 4 drives is ook geen probleem, omdat de gebruiker er in principe toch maar één nodig heeft.

Maar Daemon is wat te beperkt in zn opties. Hij is zo te zien ook op de gewone thuisgebruiker en niet in een bedrijfsomgeving. Zo mis ik bijvoorbeeld een "silent install" zodat ik het programma op afstand kan installeren zonder dat de gebruiker het merkt. Of het opgegeven van een vantevoren vast gestelde gedeelde map.

Ik zoek dus een programma wat eigenlijk is gericht op een bedrijfomgeving wat voor de gebruikers (en het zijn geen slimme) heel makkelijk is te gebruiken is.

Virtual cd is echt een goede hier voor, maar het lijkt me sterk dat er maar één programma te vinden is. Alhoewel ik verder niet veel kan vinden met google.

Verwijderd

Je wilt dus de image delen en lokaal een virtuele cdrom aanmaken? Als dat zo is, is dat niet helemaal duidelijk volgensmij.
Wat Bashrat en Fire_escape voorstellen gaat denk ik niet werken omdat Windows het dan niet als cdrom maar als netwerkschijf ziet, en dus het idee waarom je die cdrom nodig hebt niet werkt

• Fred_Perry
Verwijderd schreef op 01 juni 2004 @ 21:08:
Je wilt dus de image delen en lokaal een virtuele cdrom aanmaken? Als
Dat is precies wat ik wil ja... voor iedere gebruiker een virtuele cdrom aanmaken zodat hij vanuit een gedeelde map een cd kan laden in de virtuele cdrom.

• DanielB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-06 16:55
In de ruiltopic staat toevallig ééntje, heeft weliswaar maar ruimte voor drie CD-Roms, maar het is een CD-server :)
Pagina: 1