Toon posts:

[XP Pro eng] PC loopt vast na ong. 8 uur door csrss.exe

Pagina: 1
Acties:
  • 62 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers. Ik zit al maanden lang met een probleem, en heb dagen en nachten hieraan gewerkt, zonder resultaat. Ik weet echt geen raad meer. Hier is mijn configuratie:
Asus moederbord, PIII 933Mhz, 640Mb SDram, 120Gb Maxtor Diamond Plus 9 7200rpm 8Mb cache harde schijf, 16x DVD-rom, NEC 2500A 8x DVD-/+ RW, 3.5" fdd, Nvidia GeForce 2 32Mb agp vga kaart, audio on-board, en nog een Sitecom netwerk kaartje. Software: Windows XP Pro engels, Office XP Pro, Avast antivirus, ZoneAlarm Pro firewall. Alle updates voor winblows zijn geinstalleerd. Antivirus en firewall zijn up2date. Heb ook Adaware, HijackThis, Spybot search & destroy, Spyware blaster allemaal uitgevoerd en gescand, alles up2date. Had eerst Norton antivirus 2004, ook up2date, en volle system scan gedaan, niets gevonden, Heb nu Avast antivirus, up2date, en scan gedaan, niets gevonden. Online scan op Panda en Micro Trend gedaan, niets gevonden. Ik ben zover ik weet virus vrij, trojan vrij, en spyware vrij. Ik heb ongeveer maand geleden deze nieuw harde schijf geinstalleerd, toen nieuwe schone installatie van XP Pro gedaan. Alle software er weer op gezet, en weer dezelfde probleem: Nadat mijn pc ongeveer 8 uur aan is, gaat ie vast lopen. Ik heb een keer Task manager open gelaten op mijn scherm en geen screen saver actief zodat ik kon zien wat de boosdoener was. De windows proces CSRSS.exe zat op 100% cpu usage. Ik heb over gelezen wat het precies is en doet, en waar hij hoort te zitten - C:/Windows/System32 en daar zit hij ook gewoon. Ook op mijn oude installatie XP Pro op mijn Seagate 40Gb had ik dezelfde probleeem. Maar de probleem begon ongeveer 3 of 4 maand geleden. Eerst kon ik mijn pc voor dagen lang aan laten staan zonder problemen, of vertraging, maar dan merkte ik dat het steeds trager werd, eerst na een dag, dan halve dag, enz. Nu is het na 6 of 8 uur, dan zit hij vast. Als ik hem herstart dan loopt alles weer goed, cpu verbruik van csrss.exe zit netjes tussen de 0 en 5% waar hij hoort. Maar na de eerste uur zit hij al boven 10%, na 3 uur boven 30%, en ga zo maar door, totdat het bij de 100% zit na 8 uur. Ik had een vage vermoeden dat het misschien aan mijn netwerk ligt, dus heb ik ook mijn netwerk kaart vervangen, maar dit hielp niet. Mijn pc is de server zeg maar, en de pc van mijn dochter is de client, zij gaat via mijn pc op internet, wij hebben ADSL. Ik heb mijn pc normaal dag en nacht aan en online, die van haar staat s'nachts uit. Ze zijn aan elkaar gesloten met 2 netwerk kaartjes en een cross link kabel. Heb met XP network wizard alles ingesteld. Ik heb een nachtje pc aan gelaten zonder firewall, denkend dat hij de boosdoener was, maar maakte geen verschil. Net zo met antivirus, ook een nacht zonder, maar ook geen verschil. Ik heb zelfs een nacht pc aan gelaten, niet online, en alle processen in Task manager uitgeschakeld wat mogelijk was, alleen de belangrijke windows processen niet, die kon ik ook niet afsltuien. En toch nog de volgende ochten zat dit ding vast. CSRSS.exe 100% cpu gebruik. Ik had netwerk trouwens ook uitgeschakeld. Ik heb toch een vaag vermoeden dat het iets met mijn netwerk te maken heeft, omdat mijn pc als een soort server fungeert in XP voor de netwerk en internet tussen mij en mijn dochter. De pc van mijn dochter is dus de client, die draait ook XP Pro engels van dezelfde cd-rom geinstalleerd, maar csrss.exe is bij haar altijd onder 5% cpu gebruik. Enige mening, hulp, advies, raad, suggesties zijn zeer welkom en gewaardeerd, ik heb zoveel forums gezocht, op google, enz. maar nog geen oplossing kunnen vinden. Je ziet dus wel dat ik er zelf behoorlijk mee bezig bent geweest, al maanden lang. Ik heb alles in de Taskmanager wat verder draait, nagekeken en alles hoort er wel te zitten, het zijn allemaal van mijn programmas enz. Maar als iemand toch een logfile wil zien van mijn running processes, meld het dan ff, dan post ik dat hier wel. Alvast bedankt.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

En je denkt dat we dit gaan lezen? 8)7

Ik zou zeggen; werk even aan je Nederlands en plaats wat enters.. Deze gaat dicht. :) Heb je trouwens al eens gezocht wat er mbt spy en malware bekend is over dit bestand?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Dit topic is gesloten.