[Access] Een plaatje over meerdere records in rapport

Pagina: 1
Acties:

• NetForce1
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-08 22:38

NetForce1

(inspiratie == 0) -> true

Topicstarter
Ik ben in Access een databeest aan het bouwen waarin wat productinfo opgeslagen wordt, dit gaat allemaal best aardig enzo. Ik zit alleen met een probleempje bij het maken van een rapport. De producten zijn onderverdeeld in productgroepen. Het rapport heeft ong de volgende vorm:
code:
1
2
3
4
5
6
PRODUCTGROEP
                          product1 nog meer vars
                          product2
                          product3
                          product4
                          product5

Nu is er voor elke productgroep een plaatje, en het is de bedoeling dat deze voor de producten komt. Maar dat wil dus niet echt lukken, want ik kan maar niet vinden hoe ik een besturingselement over verschillende secties kan laten lopen.

De wereld ligt aan je voeten. Je moet alleen diep genoeg willen bukken...
"Wie geen fouten maakt maakt meestal niets!"

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:50

Boss

+1 Overgewaardeerd

Dat kan ook niet.

Als je bikkel bent, kan je per productgroep een nieuwe pagina laten beginnen en bij het genereren van de pagina een achtergrond plaatje op de pagina laten zetten. Bij iedere nieuwe pagina dan met code het plaatje aanpassen.

Maar da's redelijk wat VBA kluswerk.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• NetForce1
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-08 22:38

NetForce1

(inspiratie == 0) -> true

Topicstarter
VBA is geen probleem, maar elke productgroep op een nieuwe pagina zie ik ook niet echt zitten, want sommige hebben maar een paar producten. Ik kan het natuurlijk wel oplossen door het rapport te exporteren naar Excel, en daar met VBA te gaan klooien, maar ik doe het liever helemaal in Access.

De wereld ligt aan je voeten. Je moet alleen diep genoeg willen bukken...
"Wie geen fouten maakt maakt meestal niets!"