Hoi allemaal,
Bij een MFC applicatie in C++ kun je op een CDC* PDC object tekenen,
niet alleen dat, maar met een commando PDC->SetROP2(R2_NOT); zorgt dat je lijnen allemaal het negatieve van het scherm worden.
(precies wat ik nodig heb, doormiddel van een teken nogmaals op het scherm te tekenen op dezelfde plaats, maar dan negatief, wis je het snel en netjes)
Erg mooi allemaal, maar nu wil ik ook tekst op dezelfde manier laten tekenen en wissen.
Maar op de eens of andere manier werkt het niet voor tekst.
Ik heb heel google afgezocht (en ook GoT, CodeProject, enz...) maar nergens lijken ze tekst negatief (van het scherm) te kunnen tekenen.
Mijn vraag is nu dus, kan ik überhaupt wel tekst negatief laten tekenen?
zo nee, is er misschien een andere oplossing om dit netjes te doen?
ik geloof niet dat ik de eerste ben die hier tegenaan loop, maar ik kon er echt niets over vinden.
Bij een MFC applicatie in C++ kun je op een CDC* PDC object tekenen,
niet alleen dat, maar met een commando PDC->SetROP2(R2_NOT); zorgt dat je lijnen allemaal het negatieve van het scherm worden.
(precies wat ik nodig heb, doormiddel van een teken nogmaals op het scherm te tekenen op dezelfde plaats, maar dan negatief, wis je het snel en netjes)
Erg mooi allemaal, maar nu wil ik ook tekst op dezelfde manier laten tekenen en wissen.
Maar op de eens of andere manier werkt het niet voor tekst.
C++:
Nou hoop ik natuurlijk dat er een simpele oplossing is, want ik vind die tekst er veel mooier uitzien dan zelf getekende tekst met ljintjes...1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| CPen pen, *pOldPen; //select pen/brush: pen.CreatePen(PS_SOLID,1,RGB(255,255,255)); pOldPen = PDC->SelectObject(&pen); PDC->SelectStockObject(NULL_BRUSH); PDC->SetROP2(R2_NOT); // logo PDC->SetTextAlign(TA_CENTER); PDC->TextOut(m_X+20,m_Y+25,"&"); // output PDC->MoveTo(m_X+40,m_Y+30); PDC->LineTo(m_X+45,m_Y+30); // input2 PDC->MoveTo(m_X-1,m_Y+45); PDC->LineTo(m_X-5,m_Y+45); //verwijder pen/brush: PDC->SelectObject(pOldPen); ::DeleteObject(pen); |
Ik heb heel google afgezocht (en ook GoT, CodeProject, enz...) maar nergens lijken ze tekst negatief (van het scherm) te kunnen tekenen.
Mijn vraag is nu dus, kan ik überhaupt wel tekst negatief laten tekenen?
zo nee, is er misschien een andere oplossing om dit netjes te doen?
ik geloof niet dat ik de eerste ben die hier tegenaan loop, maar ik kon er echt niets over vinden.