Ik ben opzoek naar een cardreader voor mijn compact flash geheugen (256MB Compact Flash (SanDisk Ultra II) ). Nu heb ik hier op het forum maar tevens internet eens flink doorgespit en daar ben ik al flink wat wijzer geworden. Maar wat is volgens jullie nu ik kwalitatief hoogstaande cardreader die ook echt hoge snelheden haalt. Want er zijn zoveel verschillende merken dat ik door de spreekwoordelijke bomen het bos niet meer zie
Het snelste is een simpele PCMCIA kaartlezer omdat die de CompactFlash kaart direct naar de PC uitleest zonder dat de data eerst door een USB/firewire kabeltje moet worden geperst.
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
ja maar kan je zo een kaartje ook in je gewone pc doen???Johnny schreef op 01 juni 2004 @ 19:05:
Het snelste is een simpele PCMCIA kaartlezer omdat die de CompactFlash kaart direct naar de PC uitleest zonder dat de data eerst door een USB/firewire kabeltje moet worden geperst.
volgens mij alleen je laptop.
wat voor pc heb je ( firewire, usb 1.1 of 2.0 )
1337
Sorry was ik vergeten te melden in mijn openingsbericht. Mijn pc ondersteund USB 1.1, 2.0 en firewire.ZandBak schreef op 01 juni 2004 @ 19:22:
[...]
ja maar kan je zo een kaartje ook in je gewone pc doen???
volgens mij alleen je laptop.
wat voor pc heb je ( firewire, usb 1.1 of 2.0 )
Dat is mijn vraag ook, kan ik een PCMCIA kaartje gewoon op mijn pc aansluiten
Tenzij die pc een Pundit oid is, kan dat niet standaard.Fleshi schreef op 01 juni 2004 @ 19:26:
Dat is mijn vraag ook, kan ik een PCMCIA kaartje gewoon op mijn pc aansluiten(misschien een hele stomme vraag
)
En dus heb je een adapter ervoor nodig. Maar ik betwijfel in hoeverre dat voordelig is, USB 2 mag de zwakste schakel niet zijn.
Bovendien is de PCMCIA + adapter card combi duurder.
{signature}
Maar ik denk dat je een snelle card reader niet echt gaat merken ik denk dat de beperkende factor toch het geheugen kaartje is. Ik zou er gewoon eentje met USB2.0 zoeken dan is de reader zeker niet de beperkende factor
.
Beetje 8in1 flashreader heb je bij de meeste hobbyzaken voor rond de 15 euro. De meeste zijn usb2.0 hispeed en dat gaat snel. (zo snel je kaart is). en onder me/2k/xp geen drivers nodig.
Nadeel van de meeste flashreader is de vrij korte usb kabel die eraan zit. Dus het is een idee om er een usb verlengkabeltje bij te nemen. Ik heb dus geen verlengkabel en moet dus elke keer achter mijn pc de compactflash in de reader drukken.
Nadeel van de meeste flashreader is de vrij korte usb kabel die eraan zit. Dus het is een idee om er een usb verlengkabeltje bij te nemen. Ik heb dus geen verlengkabel en moet dus elke keer achter mijn pc de compactflash in de reader drukken.
Pagina: 1