[w2k] Wel ping, verder niets (dns, http, ftp, telnet, ...)

Pagina: 1
Acties:

• _zer0_
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-05 17:22
Ik heb een erg vaag probleem met een 2000 pro machine:
Pc krijgt geen ip meer van dhcp maar zodra ik een vast ip ingeef kan ik lokaal en naar internet pingen.
Echter werkt er verder geen enkele applicatie met het netwerk, geen IE, OE, file sharing, dns etc. Niet lokaal en niet naar internet.
Alleen ping, tracert,... werkt.

Dit alles is gekomen na de installatie van "incredifind" via 1 of andere website.
Via ad-aware de zooi wel kunnen verwijderen maar nog steeds geen netwerk.

Iemand enig idee wat dit kan zijn ?
- Hardware lijkt mij uitgesloten want pingen werkt.
- Heb de nic al volledig opnieuw installed incl. drivers, tcp/ip, m$ client en file&printer sharing.

Verwijderd

DNS servers ingevuld? Gateway? En is dit achter een router en zoja, watvoor een?

[edit]
Heb je al een Windows herinstallatie gedaan?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2004 18:46 ]

• _zer0_
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-05 17:22
DNS en gateway zijn ingevuld maar die doen er niet toe in dit geval,
het is niet alleen internet wat niet werkt, een ftp naar een lokale machine in hetzelfde subnet werkt bijvoorbeeld ook niet.
Heb al een "repair"-installatie van w2k gedaan maar dat helpt niet.

Verwijderd

Dit probleem heb ik precies zo gehad onder Windows XP en inderdaad ook na het verwijderen van spyware. De oplossing daar was iets moeilijker maar onder 2000 zou het genoeg moeten zijn om het tcp/ip protocol de uninstallen, restarten en daarna opnieuw te installen. Hiermee worden alle settings voor de tcp/ip stack weer teruggezet zoals ze horen te zijn.

Onder XP heb ik gebruik gemaakt van het tooltje winsockXPFix om alles weer aan de gang te krijgen (onder XP kun je de tcp/ip stack niet uninstallen!).

Verwijderd

Dat zelfde probleem heb ik nu ook met een pc...
hij pingt en browsed wel door het netwerk maar wil ik naar internet dan doet hij het niet... pinged ook niet naar buiten... Netwerk kaart al vervangen maar werkt niet... alle proggies zoals ad-aware en spybot... al gedraaid en een compleete virus scan gedraaid... probleem blijft...
Er staat een hoop op dus heristallatie doe ik alleen als het echt nootzakelijk is...

Heb jij ook een svchost op 68% en service.exe op 31% Processor belasting draaien?

Ga morgen proberen wat sjaaq123 voorstelde...

succes verder