Ik heb een vreemd probleem. Wanneer ik voorheen dubbelklikte op een tekstbestand starte notepad automatisch op en opende het tekstbestand. Momenteel gebeurt er niks wanneer ik dubbelklik op een tekst bestand, of bestanden met extensies die voorheen geopend werden met notepad. Ik kan deze bestanden nu enkel openen door Notepad op te starten en dan file, open en het bestand op te zoeken dat ik wil openen. Ik zit al een poosje te speuren op GoT maar ik kom er niet uit. Iemand een idee wat dit is?
klik met de rechtermuisklik op het bestand wat je wilt openen.
kies open with > choose program...
kies het programma waarmee je het wilt openen.
vink het hokje onderaan nog even aan en klaar ben je.
kies open with > choose program...
kies het programma waarmee je het wilt openen.
vink het hokje onderaan nog even aan en klaar ben je.
[ Voor 10% gewijzigd door job op 01-06-2004 18:19 ]
Probeer eens een bestandstype (bv .txt) dat gekoppeld is aan notepad te verwijderen bij Mapopties > Bestandstypen. Dan op een .txt klikken, aangeven dat het met notepad geopend moet worden, en dat vinkje aanzetten dat ie dat altijd moet doen. Werkt het dan wel?
Als ik jou was zou ik eens een virus scan uitvoeren op je hele systeem. De afgelopen tijd heb ik zelf een probleem gehad met een virus dat notepad infecteerde en er is ook een topic over geweest van iemand anders met een virus ofzo in notepad.
Volgens mij is het zo dat als jij notepad opstart door bijvoorbeeld notepad.exe te typen in het start>uitvoeren scherm dat windows C:\windows\notepad.exe opstart. Maar als jij dubbelklikt op een tekstbestand gebruikt windows C:\windows\system32\notepad.exe. En bij mij was het nou net zo dat de notepad in de system32 subdir geinfecteerd was.
Je kan overigens ipv een virusscan ook gewoon de notepad in system32 vervangen door die in de windows map ze zijn namelijk (normaal gesproken) precies hetzelfde.
Volgens mij is het zo dat als jij notepad opstart door bijvoorbeeld notepad.exe te typen in het start>uitvoeren scherm dat windows C:\windows\notepad.exe opstart. Maar als jij dubbelklikt op een tekstbestand gebruikt windows C:\windows\system32\notepad.exe. En bij mij was het nou net zo dat de notepad in de system32 subdir geinfecteerd was.
Je kan overigens ipv een virusscan ook gewoon de notepad in system32 vervangen door die in de windows map ze zijn namelijk (normaal gesproken) precies hetzelfde.
"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.
Dit hielp. Mijn oude Virusscanner (NAV 2k3) heb ik zojuist vervangen door Norton Internet Security 2k4 Pro. Vond akelig veel threats op mijn systeem. (Terwijl NAV 2k3 nooit wat vond) Heb NIS 2k4 dan ook al deze problemen op laten lossen om daarna C:\windows\system32\notepad.exe te overschrijven met C:\windows\notepad.exe. Alles werkt weer zoals vanouds! Super! Ik had gedacht dat NAV 2k3 met alle updates van de Symantec site toch ook voldoende moest zijn... Goede zaak dat ik 2k4 nu geinstalleerd heb.Johny58 schreef op 01 juni 2004 @ 18:25:
Als ik jou was zou ik eens een virus scan uitvoeren op je hele systeem. De afgelopen tijd heb ik zelf een probleem gehad met een virus dat notepad infecteerde en er is ook een topic over geweest van iemand anders met een virus ofzo in notepad.
Bedankt iedereen!! (Want ik werd er behoorlijk ziek van
Goed.. Virusproblemen mogen in BV. 
WOS > BV
WOS > BV
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Verwijderd
Het enige wat NAV 2004 meer doet dan 2003 is wat adv/spyware herkennen.
Nouja en een paar unpackers.
Klinkt als IRC ding - een Fedix variant bijv.
Ik zou toch nog eens scannen met een andere AV/AT.
Nouja en een paar unpackers.
Klinkt als IRC ding - een Fedix variant bijv.
Ik zou toch nog eens scannen met een andere AV/AT.
Pagina: 1