Toon posts:

[XP] WOL laat PC opstarten, te voorkomen? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een raadsel tot voor kort. Wij hebben 2 PC's thuis en ik deel de internetverbinding met mn vader. Nu klaagde die steeds dat zn PC nog opstond s'morgens. Ikzelf was er 100% zeker van dat ik m 's avonds had afgezet. Neen, er bleken geen demonen, geesten of flauwe grapjassen in het spel. Na een beetje testen en spelen kwam het volgende merkwaardige gedrag voor:

Als ik PC1 afzet (van mn vader met internetverbinding) en daarna mijn eigen PC (aangesloten op netwerk) afzet, springt PC1 automatisch weer op. Net op het moment dat PC2 afpringt. Handiger is dat als PC1 uitstaat en ik mn eigen PC opstart ook PC1 automatisch mee opstart. Dat wil ik dus behouden, maar dat eerste gedrag wil ik liever niet meer. Momenteel trek ik dus de netwerkkabel uit alvoor ik de pc's afzet.

Volgende opstelling:
beide PC's met windows XP professional SP1 met gedeelde netwerkverbinding en toegang tot bestanden. In Bios werd de wake on lan functie op beide PC's al uitgezet.
PC van mn vader is n 5-tal jaar oud, pentim 733GHZ, 256 ram...
mijn PC is n barebone soltek EQ3401A met pentium IV 3.0ghz, 1028 ram, alle mogelijke USB aansluitingen en dus blijkbaar voorzien met toeters en bellen voor op het netwerk. Met mijn vorige PC met windows ME had ik dit probleem niet.

Ik heb al gezocht maar vind nergens een oplossing voor mijn probleem. Zijn er nog mensen met dit vervelende effect? Kan dit eventueel een instelling bij windows zijn. (oja, de eigenschap dat de netwerkkaart een PC uit slaaptoestand mag halen werd reeds uitgevinkt).

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Probeer ook eens het WOL kabeltje los te trekken :P

Je hebt wel ingesteld dat het niet mag gebeuren maar toch...

Verwijderd

Topicstarter
yep maar WOL vind ik positief. Ik wil behouden dat ik de 2PC's tegelijk kan opstarten maar ik wil ze ook allebei kunnen afsluiten.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05:25

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Misschien moet je eens een andere netwerk kaart proberen? Ander merk of type dus.

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

woow... 733 ghz voor 5 jaar geleden ... das sneeel !!!! :+ :o

ontopic : K dnek toch echt dat het aan wol ligt ... heb je geen progie draaien dat als j afsluit hij commando geeft dat andere weer moet opstarten?

k heb di t namelijk ook al es gehad ... k heb nu nooit meer van die *** programma's :9

Verwijderd

Topicstarter
Neen, daarom dacht ik dat het ergens aan windows lag. Ook al omdat ik met windows ME dat probleem niet had. Maar misschien ligt de oplossing wel in programma's waarmee ik dat gedrag ivm wake on lan kan controleren. Zijn daar suggesties?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

PC start mysterieus op 's nachts! > [XP] WOL laat PC opstarten, te voorkomen? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Heb ik kortgeleden gehad met een printer op mn werk. Als je aan het lichtknopje had gezeten, dan sprong de printer s'nachts willekeurig aan en spuugde spontaan rotzooi uit (meestal meerdere keren per nacht).

Sinds ze op een speciaal tcp-ip printerservertje zit geeft ze geen problemen meer. (Ze zat eerst op een pc aangesloten met een parallele kabel).

Ik weet niet of dit een soortgelijke situatie/oorzaak is. Anders moet je je pc's op een handgeschakelde stekkerdoos pluggen.

• blueline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-05 08:51
........

[ Voor 100% gewijzigd door blueline op 03-06-2004 12:28 . Reden: Niet goed lezen ]

The ones with the greatest power protect those who don't.

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
* Postings lezen is ook een hele kunst....*

Je hebt ook nog andere opties in je bios zoals wakeup on ring. Is meestal voor modem maar misschien helpt het.

Evt een bios upgrade van moederbord?
Pagina: 1