Toon posts:

Matrox G400 dualhead en W2k

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heya,

Ik heb een Matrox dualhead met 2 monitoren derop.
Nu heb ik win98se en daarna win me gedraaid (en ik blijf vermoeden dat Win ME mijn HD heeft verneukt .. en dan bedoel ik dus echt fysiek verneukt... ik startte opnieuwe op en ik kon dus NOOIT meer op die schijf komen .... hij werd zelfs door de bios niet meer herkent..)

Nu draai ik met W2k workstation en het probleem dat ik ook al eens eerder bij NT4 heb gezien) is dat ik niet 2 verschillende beeldbuizen zie in W2k. Ik heb gewoon een desktop over 2 beeldbuizen heen gesmeerd ( 1024 bij 2056 of zoiets) terwijl ik juist het ene op 1024 bij 746 en op de andere 800 bij 600 draaien ... daarmee kan je veel meer kanten op dan tot nu toe het geval is ...

Alles wordt in het midden van de desktop (ofwel links de ene helft op het ene scherm en rechts de helft op het andere scherm.... Ik heb de nieuwste driver gedownload en installed en w2k service pack 1 gedraaid .. echt je wilt het niet weten allemaal...

Heeft er IEMAND ervaring met mijn probleem?<

Please HELLUP me... thanks

Groet

(8> WIm NAgtegaal (8>

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:57
W2K biedt niet dezelfde DualHead functionaliteit als Win9x/ME, dat 'uitsmeren' v.d. desktop tot, ik dacht maximaal 2048x1280 is dus normaal. Ik zelf baal er ook stevig van, maar het is geen Matrox beperking maar een W2K beperking waar niks aan valt te doen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Robert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-08 23:05

Robert

You have your answer..

[flauwegrapmodus]

valt wel wat aan te doen hoor, win2k eraf, klaar :D

[/flauwegrapmodus]

Zit nu ook al een tijdje met dit probleem...IS NIET LEUK...maar ik wil binnenkort toch definitief op linux overstappen..:9

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

Verwijderd

nah kun je wel oplossen :)

check dit out, screendump!
Afbeeldingslocatie: http://www.quickzone.cx/~cmdr_sm/dual.jpg

• Robert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-08 23:05

Robert

You have your answer..

????

hoe............ :?

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

Verwijderd

Dat vraag ik me ook af, ik maak er wel ff topic van...:)

Verwijderd

Ik ben toch even benieuwd hoe dat mogelijk is. Hetzelfde probleem heb ik voor met mijn G450 dual head onder Windows 2000. :'(

Ik wil 2 echte desktop'en (zoals bij mijn DELL laptop), en niet zo'n brede onhandige.

En daarvoor 98/ME erop zwieren zie ik echt niet zitten.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 21 december 2000 20:14 schreef drLiter het volgende:
nah kun je wel oplossen :)
check dit out, screendump!
I love that screen dump but HOW did you do that?
Ik ben overigens blij dat een boel mensen hier "last"van hebben en ik hoop dus ookd at er iemand met een oplossing komt.

Ik ben erg benieuwd naar de performance van de dual 450. Hoe doet ie het en merk je veel verschil met de 400?

Het liefst heb ik een matrox 64 MB of nog gekker een 128 MB .... maar ja, dan moet ik ook eerst maar eens van mijn P2-400 afstappen denk ik.

De reden dat ik dus op w2k ben over gegaan is dus duidelijk dat verrotte win me. Die heeft naar mijn bescheiden mening mijn HD gesloopt. Nu las ik net ook dat stukje van Symantec over dat Worm virus ... die kan dus wel degelijk je hardware aantasten. Daar gaat mijn droom over het onmogelijk geachtte.
Vraag ik me uiteraard af welke zieke geest het leuk vind om andere zo op kosten te jagen. Leg mij uit wat de hobby van een dergelijk virus is. Maar goed, dan wil ik maar zwijgen over voetbal.. dat vind ik ook niets :)

Maar grote vriend drLiter.... kan je mij en anderen vertellen hoe jij dat dan wel voor elkaar heb gekregen? Of zit je de boel te foppen met een win ME omgeving en een W2k achtergrondje? ..... Ik ben erg benieuwd... tis zelfs zo erg dat ik zelfs nog wel een prijsvraagje van zou willen maken (van mijn part een eetbon van 150,- als het stabiel draait hahaha). Ik ben bezig W2k profesinal te worden en vind het dus wel handy om het dan zelf ook te draaien (buiten het feit dat Win ME slechts 64 MB geheugen wil pakken bij mij en ik in W2k de volle 224 MB kan benutten..... Direct Xje 8 derop en gamen maar..... :9

Hou mij dus niet langer in spanning en help mij uit de brand...

Thanks buddies,

(8> Wim (8>

• Pierewaaier
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-11-2024
Ik heb een matrox g450 draaien onder win ME. Hij draait bij mij als 2 verschillede desktops. Terwijl bij een vriend van mij die win2k draait hij alleen een uitgerekt beeldscherm kan krijgen.
Je kan dus dan geen 2 verschillende resoluties draaien, en da's jammer, vooral als je, zoals ik nu, 2 verschillende maten beeldschermen hebt staan.
Pagina: 1