Toon posts:

XP installatie HD probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
He,
Ik ben bezig met het opnieuw installeren van mijn oude systeem. Net de windows XP cd erin geduwd maar krij telkens een blauw scherm als hij alle bestanden gekopieerd heeft en windows wil starten: "A problem has been detected and windows has been shut down to prevent damage to your computer". Dus ik dacht laat ik dan maar via FDISK mijn partities weghalen en opnieuw aanmaken. Dus opstartdisk erin...fdisk...system (primary) partitie verwijdert en geformateerd. Maar als ik mijn andere 2 NTFS partities wil verwijderen lukt dit niet. FDISK zegt dat het geen Non dos partities zijn en als ik bij logical drives kijk kan ik ze ook niet weghalen. Ik heb alle mogelijkheden geprobeerd. Maar het vreemste is nog wel als ik de partities bekijk in FDISK worden ze als 1 grote partitie weergegeven. Dus niet 2...ze zijn samengevoegd. Ik denk dat windows hierom ook dat blauwe scherm geeft. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen en wel gewoon weer verder kan met de windows XP installatie?
Thnx

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-02 11:41

Turkish

zhé germans

doe eens een drive fitness test en kijk of er iets mis is met je schijf ;)

/edit:
NTFS is non-dos (want geen FAT16/32) dat zou mijn enige verklaring kunnen zijn dat fdisk die melding geeft

[ Voor 61% gewijzigd door Turkish op 01-06-2004 17:22 ]

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

NTFS partities ziet Fdisk wel maar kan er weinig mee doen alleen weg halen als non-dos disk
om deze te verwijderen is het het makkelijkst om ff in een systeem te hangen en deze weg te halen als je dat wil...

En die fout dat hij een blauw scherm geeft dat kwam wel is voor bij sommige moederborden die een bepaalde grafische kaart hadden (weet ff niet welke) :'(

Doe voor de zekerheid ff een bios update en probeer het nog een keertje...

Ook zou je kunnen proberen om alle dingen die neit nodig zijn er uit te halen zoals netwerk kaart en geluidskaart.

Misschien helpt het als je ff je systeem specs neer zet.. :P
:P
succes

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2004 17:25 ]

Verwijderd

Gebruik delpart eens:

http://www.dewassoc.com/support/useful/boot_disks.htm

Doet het vaak wel als fdisk niet werkt.
ff opstarten in dos (opstartdiskette kun je ook op de link neerhalen) en dan delpart starten rest wijst zichzelf

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de snelle replies,

Specs: MSI Mobo, sound onboard, p 1.8 ghz, 256 mbram, geforce 2 mx, 60gb WD HD

Dat mijn schijf kapot is lijkt me niet echt mogelijk trouwens, ik heb 3 uur geleden nog van alles via een netwerk naar mijn nieuwe systeem gekopieerd.

• snobin
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-04-2025
heeft het niet met je ide kabel te maken tussen je HD en je Moederboard. heb ik ook eerder gehad....moet je installeren met een windows xp sp1 cd..... volgens mij staat hier ook wel ergens op t forum hoe je zo cd maakt als je hem zelf niet heb(slipstreamen)

Verwijderd

Topicstarter
MMM, net met delpart alle partities weggegooid maar nog steeds krijg ik een blauw scherm...:S

Snobin: slipstreamen, ik begrijp absoluut niet wat je bedoeld :)

Verwijderd

Topicstarter
Na een helehoop gekloot toch maar gedaan wat ik eigenlijk niet wou doen, gebruikt maken van de originele recovery cd's. Maargoed hij is nu windows aan het installeren, en het ziet er tot nu toe allemaal goed uit. In iedergeval bedankt voor jullie hulp

• snobin
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-04-2025
Verwijderd schreef op 01 juni 2004 @ 17:55:

Snobin: slipstreamen, ik begrijp absoluut niet wat je bedoeld :)
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/726207
Pagina: 1