Toon posts:

486 aansluiten op 100 Mbit Hub, zonder pci slot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 100 Mbit hub en zou daar mijn oude computers op aansluiten maar deze beschikken niet over een pci-slot. :'( En aangezien ik enkel maar 100Mbit netwerk-kaarten ken die je in een pci-slot kunt plaatsen? Heb ik misschien wel een probleem. Heeft er iemand ervaring mee en eventueel een oplossing!B-) Vriendelijk bedankt! :)

Encite

• MoBi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-08 14:19
3com heeft zo'n kaart voor isa en 100mbit type nummer weet ik niet.

Volgens mij zit je te lullen, want ik voel nattigheid....

Verwijderd

Nee je kan niet PCI-kaarten in ISA-sloten stoppen (twas niet helemaal duidelijk of je dat nou begreep)
oa 3com heeft 100mbit ISA-kaarten, de 3com etherlink ISA 100baseTX adapter bijvoorbeeld..

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-08 21:28

MaxxMark

HT is Tof!

ISA kan toch helemaal die snelheid voor een 100mbit kaart niet aan?

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Verwijderd

ISA kan 8MB / seconde

Verwijderd

En echt van belang is dat niet bij deze vraag aangezien-ie geen pci-slot had :)

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
De meeste hubs zijn 10/100, dus een oud 10 Mbit isa kaartje kan ook....

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:09

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Ja, maar een 10/100mbit hubje is duurder dan een alléén 100 geval. Dus daarom wil hij denk ik (net als hier) een geheel 100mbit netwerk bouwen, maar er moet wel een router (ook hier een 486) aan hangen. Ik heb het opgelost met het 3Com 100mbit ISA kaartje dat al een paar posts eerder werd genoemd...

[TYPO..]

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Verwijderd

Hoe kom je daar nou bij??

Verwijderd

Ik heb dus zo'n 10/100 Mbit (3Com) ISA kaart in mijn oude (2e) PC..
Werkt prima, hij haalt geen 100 Mbit, maar het is merkbaar sneller dan een 10 Mbit kaartje.

Is een uitkomst als je geen PCI slots meer overhebt zoals ik.

Probleem is wel dat ze erg duur zijn (rond de F 400,-) en zo goed als niet te krijgen.
Ik heb hem gekocht bij ABG (http://www.abgcomputers.nl) dit is een zaak die spullen bij bedrijven opkoopt, opknapt en weer doorverkoopt, niet zo duur en af en toe hebben ze die kaart. Kostte me F 169,- en ik ben erg tevreden, over de kaart EN over die zaak....

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
ISA kan 8MB / seconde
8.33MHz * 16bits == 16.66MB/s.

Verwijderd

Even een snelle search op "isa" en "bandwith" levert het volgende op (op www.google.com):
Why isn't ISA slower? After all, ISA offers a modest bandwith of 8 MBps maximum, compared to VL-Bus's maximum of 132 MBps. However, for most graphics operations, VL-Bus adapters don't move data at speeds anywhere near the bandwidth of the bus.

The VL-Bus advantage is most evident in Blting, which is a straight pixel copy from memory to the screen. (Blt is an abbreviation for "block transfer.") For example, a fast ISA card on a straight pixel copy will attain just under 7 MBps, while a fast VL-Bus adapter will top 16 MBps
10 pictures/sec (187.5
KB/sec) 1/40 of the ISA bus bandwith
(dat is dus 40x187.5 = 7.5MB/s)
a much less bandwith than an ISA slot can provide (~ 8MByte/s).
You may see 'ISA' version. ISA is old standard of system
bus which has the bandwith of 8 MB/s.

Verwijderd

Topicstarter
Thanx voor jullie reply's hier kan ik zeker wat mee doen :) :)

Greetings Encite

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Deleon, dat gold voor 8-bits ISA ja. Maar sinds de 286 zijn PC's uitgerust met een 16-bits variant. :)
Pagina: 1