[CGI] Waar Mail CGI-Script vandaan halen?

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05 10:57
Ik ben bezig met een website en daarin moet een mailform komen.

Het is zo dat ik wil dat de klant na het drukken van "Submit" de gegevens krijgt toegemaild en ik zelf ook een kopie van die mail krijgt. Daarna moet er een andere pagina verschijnen die iets zegt van "Bedankt voor uw bestelling".

Ik heb gezocht op google en vond wel iets wat nuttig was, er werd uitgelegd dat er gebruik wordt gemaakt van een cgi-script en een template bestandje.

Nu is mijn vraag, waar haal ik zo'n mail CGI-script vandaan zodat ik die op mijn host kan zetten.

En is het zo dat er in een CGI script een mailserver (smtp) staat waarmee hij het verstuurd of werkt het weer anders?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:59

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Zie P&W FAQ - Scriptrequests ; verzoeken om kant en klare code doen we hier niet aan.
Je kan eens kijken op www.hotscripts.com; verder hebben de meeste hoster wel een standaard mailscript klaar staan dat dit doet. :)
En is het zo dat er in een CGI script een mailserver (smtp) staat waarmee hij het verstuurd of werkt het weer anders?
En dat is weer afhankelijk van je gebruikte script. :) Tip: Kijk eerst wat je eigen hoster te bieden heeft; in de meeste gevallen veel eenvoudiger en je hoster kan support geven bij vragen / problemen.

Deze gaat in ieder geval dicht. Succes met je applicatie. :)

[ Voor 36% gewijzigd door gorgi_19 op 01-06-2004 17:13 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Dit topic is gesloten.