Toon posts:

[ORACLE / SQL] Afkorten van Column in Select *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Misschien een heel simpel vraagje, maar ik kom er niet achter.

Mijn query is te lang om door te geven aan Oracle, dus ik wil mijn query verkleinen door de kolomnamen in te korten.

Bijvoorbeeld in plaats van:

SELECT employeeID FROM employees

iets van...

SELECT %emp% FROM employees

Iemand een idee??

Alvast bedankt.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:56

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Dat kan niet.

Bedenk eens wat als er gebeurt als er 2 velden zijn die voldoen aan de "afkorting"

Je moet wel een GIGANTISCHE query hebben wil oracle hier moeite mee hebben. (lees: honderden of zelfs duizenden regels tekst)

[ Voor 41% gewijzigd door Creepy op 01-06-2004 17:08 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:59

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

En ff een kleine titelwijziging; zie ook het sticky topic bovenaan. :) Als je een betere weet, kan je hem doorgeven via Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

select * from table ?

Maar hoezo is de query te lang? Zover ik weet bestaat er geen maximale lengte van een query. Ik ben er nog nooit een tegen gekomen.

[ot]Ik heb nog nooit oracle gebruikt!

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

LuCarD schreef op 01 juni 2004 @ 17:14:
Maar hoezo is de query te lang? Zover ik weet bestaat er geen maximale lengte van een query. Ik ben er nog nooit een tegen gekomen.

[ot]Ik heb nog nooit oracle gebruikt!
Standaard kan MySQL geen langere "packages" aan dan van max 1MB. En dat soort practische limieten kunnen natuurlijk altijd een rol spelen. Maar van Oracle zou ik niet weten wat de limiet is, zal wel in de gigabytes lopen.

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

LuCarD zat op de goeie weg:
je kunt een deelverzameling van een of meer tabellen definiëren, en die benaderen als een Tabel.
(Maar hoe heette dat ook al weer ...)

eagle

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:48

JaQ

Brothar schreef op 01 juni 2004 @ 17:26:
LuCarD zat op de goeie weg:
je kunt een deelverzameling van een of meer tabellen definiëren, en die benaderen als een Tabel.
(Maar hoe heette dat ook al weer ...)
een view bedoel je...

Ja, er is absoluut een maximale grote voor een query (aantal karakters dus). Deze is er ook voor packages, procedures, etc. (alleen weet ik m niet meer uit mijn hoofd). Wat ik wel weet is dat ik er maar 1 keer tegenaan gelopen ben bij een package en als jij een query weet de produceren die zo groot is, je echt een heel bijzonder persoon bent. (denk aan 10.000 regels + )

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Pagina: 1