bittorrent open en verder geen internet?

Pagina: 1
Acties:

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-02 09:03

jefjef

learning by doing

Topicstarter
Hoi,

wie heeft de oplossing voor het volgende:

wifi netwerk, (hoofd) pc via router (linksys) aan kabel modem, 2de pc via wifi kaart aangesloten. Wanneer op hoofd pc een bittorrent prog draait dan is boven en beneden geen mogelijkheid meer op of internet op te starten of e-mail te lezen. Dit is pas weer mogelijk wanneer ik de bittorrent prog afsluit?

hoe kan ik dit inrichten dat het wel lukt?

Marstek Venus E v3 | v145 | NoM | CT003 I v122

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:34

UTM

Zorgen dat je minder upload verstuurt :). Met mijn versie kan je nl aanpassen hoeveel kb je wilt uploaden, door niet vol upload te geven kan je toch nog internette :)

Verwijderd

Mogelijk gebruikt bittorrent poorten die nodig zijn voor de NAT configuratie.

Stel de poorten van bittorent anders in zodat er NAT kan worden gedaan om de achterliggende clients.

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op 01 juni 2004 @ 16:56:
Mogelijk gebruikt bittorrent poorten die nodig zijn voor de NAT configuratie.

Stel de poorten van bittorent anders in zodat er NAT kan worden gedaan om de achterliggende clients.
dat heeft er natuurlijk niets mee te maken, ja het klopt dat Bittorrent een NAT forwarding nodig heeft vd router, maar indien dat niet zo is, is het niet dat internetten/e-mail onmogelijk wordt als Bittorrent draait.

k Denk dat de oplossing is, net zoals w03f al aangaf, om een bittorrent versie te gebruiken waarbij je je upload kan aanpassen. Moet je maar even zoeken op Google.nl naar ABC (Another Bittorrent Client) of naar Azureus (java-based bittorrent client). succes :P

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-02 09:03

jefjef

learning by doing

Topicstarter
Ik gebruik Shareaza, en UPL heb ik al op minimaal (16 Kbs) gezet. Toch nog hetzelfde euvel

Marstek Venus E v3 | v145 | NoM | CT003 I v122

• JanW23
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-01 10:31

JanW23

Mine mine mine mine

Het mag wel een zeer oud bericht zijn, maar ik heb hier ook last van. De geboden oplossingen werken tot nu toe niet. Ik gebruik bitcomet op een bepaald ingesteld poortje.. de upload staat ingesteld op 50kb p/s.
Als ik bitcomet opstart werkt het internet nog wel... na 5 minuten doet internet het niet meer en email of nieuwsgroepen het ook niet meer.... maar bitcomet staat nog wel vrolijk te downloaden. Na 5 minuten werkt het allemaal weer en 20 minuten later heb je er weer last van en zo gaat dit oneindig door. Ik heb al de nieuwste 0.64 versie en snap niet hoe dit kan.... Als dit gebeurd kan ik zelfs niet via IE in mn router configuratie komen. Krijg je op een gegeven moment gewoon de melding "Pagina kan niet worden weergegeven" bladibla.

Herkent iemand dit?

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Mogelijk kan je modem/router het aantal connecties niet aan. Probeer eens terug te schroeven in het aantal torrents en/of het max aantal connecties te verlagen.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Suaver
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-11-2025

Suaver

jokecoat

Motrax schreef op zondag 28 mei 2006 @ 14:55:
Mogelijk kan je modem/router het aantal connecties niet aan. Probeer eens terug te schroeven in het aantal torrents en/of het max aantal connecties te verlagen.
Dat is waarschijnlijk het probleem idd. Daar heb ik hier ook last van, ik ben toen overgestapt op 'n andere torrent client "uTorrent"; klein en fijn!

You, me, us, together, me, us, you, we, us, you, me... DONE.

Pagina: 1