Keuze Wireless adapter

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

• R_W
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik ben net op GoT op zoek geweest naar de onderlinge verschillen van Wireless adapters, daar ik vrijwel niets kon vinden over de verschillen tussen USB en PCI, en er ook vrijwel niets te vinden viel over het verschil per merk, dit topic.

Ik wil een Ad-Hoc netwerk gaan opzetten, de server staat op zolder. De laptop is al van een wireless adaptor voorzien (Centrino-platform, 802.11b dus), ik zoek nu nog een wireless adapter voor de hoofd PC (Windows XP). Nu twijfel ik tussen een USB adapter of een PCI variant.

Logischerwijs lijkt mij dat USB beter bereik zal geven, omdat je die een beetje kunt rondbewegen en je de antenne dus niet achter de kast hoeft te verbergen. Kan iemand mij advies hier over geven?

Bestaat er ook nog een voorkeur voor een bepaald merk, of welke merken zijn echt af te raden qua bereik.

Ik zag hier een PCI adapter voor een zachte prijs...

Bvd.

[edit]
Ik heb een vrij recent moederbord (Aldi PC, november 2002), dat wel niet uitmaken dus. Ook heb ik nog genoeg USB poorten vrij.

[ Voor 14% gewijzigd door R_W op 01-06-2004 16:54 ]

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-05 09:15
Pas met pci adapters op met oudere moederborden.

Verder hoeft het kwa bereik niet zo veel uit te maken hoor.

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-05 11:26
ik heb een PCI kaart van 3Com, de 54 mbit variant, en die heeft een externe antenne aan een kabeltje. Die kun je dus ook boven op je kast zetten, of ernaast. Dat is wel erg handig, en heeft heel goed bereik. Zo zijn er nog wel een paar merken die hun antenne zo hebben aangesloten op hun pci kaart. Ik dacht dat SMC ook zo'n ding had...

• R_W
  • Niet online
Per merk verschilt het dus niet zoveel? En USB <-> PCI, maakt dat nog iets uit?

• -krekel-
Het maakt wel degelijk uit welk merk je kiest. Over het algemeen hebben de betere merken (zoals 3com, intel, cisco) ook een beter bereik en een hogere datadoorvoer, ook bij langere afstanden. Dus dat moet je even bekijken, hoe ver de laptop staat van je server, en hoeveel geld je ervoor over hebt. Ik vind het altijd rete irri als je constant disconnects krijg (en die heb ik dankzij mijn 3com kaartje nooit meer gehad :) )
Wat bedoel je precies met usb <->pci??

• R_W
  • Niet online
Of er nog veel verschil zit tussen een USB of een PCI variant...

Asus lijkt me ook wel een A-merk (en erg goedkoop), ik weet niet of het ook met betrekking tot wireless netwerk kaarten een A-merk is. De afstand die ik wil overbruggen is 2 verdiepingen (zolder naar beneden/buiten). En hele tijd disconnects is natuurlijk erg irritant, dat wil ik natuurlijk voorkomen. Ook al is het duurder.

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-04 12:49
R_W schreef op 01 juni 2004 @ 17:04:
Of er nog veel verschil zit tussen een USB of een PCI variant...

Asus lijkt me ook wel een A-merk (en erg goedkoop), ik weet niet of het ook met betrekking tot wireless netwerk kaarten een A-merk is. De afstand die ik wil overbruggen is 2 verdiepingen (zolder naar beneden/buiten). En hele tijd disconnects is natuurlijk erg irritant, dat wil ik natuurlijk voorkomen. Ook al is het duurder.
Ik heb de Wl500G in combo met een Asus 107G PCMCIA kaartje en een Asus ... PCI kaartje.. maar dit werkt als een trein.. zelfs van zolder naar beneden bijna vol bereik 4/5.

• -krekel-
ooow op die tour :) Als je 54 mbit Wifi neemt en je hangt hem aan een usb 1.1 poort is dat natuurlijk een beetje zonde (usb1.1 kan maar 12 mbit verstauwen), dus dat probleem heb je bij PCI niet. Over het algemeen zijn de PCI en pcmcia kaarten altijd wel net even iets betrouwbaarder dan hun USB broertjes, maar gek veel verschil zul je niet merken denk ik.
En asus is idd wel a-merk, maar op netwerkgebied durf ik dat niet zo te beweren. De eerder genoemde merken doen het in ieder geval erg goed :)

Verwijderd

Mja, nu gaat-ie toch dicht.

Ik zie het al gebeuren met de reactie van ilovetechno: bereik van WiFi is gewoon zó ontzettend subjectief. Ik kan je 20 huizen aanwijzen waar dat setje NIET als een trein gaat werken.

Bereik is niet te voorspellen. Daarom heeft het gewoon geen zin te vragen naar ervaringen wat betreft bereik.

Klik eens op de volgende links:
http://gathering.tweakers...rums%5D%5B%5D=19#hitstart
*Ervaringen wireless appartuur zendsterkte topic*
FAQ Network Troubleshooting

Nog één tip: probeer een setje even thuis uit voordat je het definitief koopt. Bij veel winkels mag je het binnen 8 dagen terug brengen..

Succes!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.