Toon posts:

SB 128 PCI

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn nieuwe SB 128 PCI speelt het geluid van maar één programma af... dus als ik bijv. winamp aan heb staan, krijg ik geen geluid bij een quicktime filmpje. Is dit een eigenschap van deze kaart of is er iets aan te doen?

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem sinds ik me PC heb geherinstalleerd. Eerst werkte het wel dacht ik.

Verwijderd

Dat komt omdat die kaart niet van twee geluidsbronnen tegelijk kan afspelen, misschien heeft -ie dan wel niet genoeg kanalen...:?

Verwijderd

Op donderdag 21 december 2000 16:49 schreef CrushieBoy het volgende:
Dat komt omdat die kaart niet van twee geluidsbronnen tegelijk kan afspelen, misschien heeft -ie dan wel niet genoeg kanalen...:?
De kaart kan het WEL aan.

In win ME installeerde hij bij mij de kaart automatisch en dus ook met andere drivers en toen werkte ie wel. Ik heb nu weer Win 98, maar nu kan ik ineens niet meer 2 dingen tegelijk afspelen... Weet iemand waar die andere drivers op de Win ME CD staan?

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Kan je niet ergens in de eigenschappen voor die kaart het aantal kanalen aangeven?
Bij mij doet ie het in ieder geval flawless onder W98SE..

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
andere drivers nemen, ik heb een terratec 128i pci en had het ook (drivers van cd) maar toen ik windows opnieuw installeerde kreeg ik de drivers voor de ess solo (da's de chip die erop zit, dacht ik) en nu kan het wel

• Lord-M
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 20:42
Dat kan toch helemaal niet??? Ik weet wel dat ik met mijn Sounblaster AWE 64 onder win9x geen twee geluiden tegelijk kon afspelen in windows... in win2k was dit wel mogelijk en met mijn nieuwe soundblaster live kan ik het ook in win2k (en volgens de handleiding zou het ook in win9x moeten kunnen...)

• CHiLL1972
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-07 23:28
Het kan wel, maar volgens mij moet je dan de WDM drivers voor de SB128 installeren. Bij mij werkt het dan in ieder geval :)
BTW, deze WDM drivers staan ook op de installatie CD, evenals de 'gewone' Windows drivers.

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:45

Destruction

(ex-)Automonteur

in windows98 kon ik dat ook niet , nu met windows ME wel :) , dus instal winME of win2k en hij doet dat wel , win98 ondersteund geen double sound , winME wel , ik kan bijv, winamp laten draaien en icq'en , allebei mét geluid :)

Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Op donderdag 21 december 2000 22:54 schreef Lord-M het volgende:
Dat kan toch helemaal niet??? Ik weet wel dat ik met mijn Sounblaster AWE 64 onder win9x geen twee geluiden tegelijk kon afspelen in windows... in win2k was dit wel mogelijk en met mijn nieuwe soundblaster live kan ik het ook in win2k (en volgens de handleiding zou het ook in win9x moeten kunnen...)
Zelfs mijn ESS Audiodrive 1868 uit 1997 kon al geluiden door elkaar afspelen..

• s3mt3x
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-07 12:02

s3mt3x

I choose not to know...

Is toch ook gewoon een kwestie van DirectX?

Nederland een bananenrepubliek? OK, maar dan wel het bijbehorende weer graag!

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 13:56

bloasfist

Slot-A Crew

idd, iedere geluidskaart kan dat aan volgens mij. Ook in win9x.. gewoon softwarematig ergens veranderen, en het zou goed kunnen dat het aan directx lag.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• Xenomes
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 11:14
Dit probleem heb ik ook. maar een geluid afspelen en opnemen kon ik eerst ook niet. toen heb ik bij de geluid eigenschapen de hardware versnelling een stapje terug gezet en toen kon ik wel tegelijk afspelen en opnemen.

Meschien werkt dit ook wel voor dit probleem.
Maar ik zit nu op mijn werk dus ik kan hem niet testen!

*D Groetjes GoGo *D

Verwijderd

Weet iemand hier waar die sound drivers op de Win ME cd staan? Ik heb ze echt nodig, maar 1 geluid tegelijk is zwaar irritant.

Verwijderd

Ik heb geprobeerd de Win ME drivers te gebruiken. Zonder succes... Ik kan de goeie niet vinden. Als iemand het weet, zeg het ff.

Ow ja, deze kaart heeft toch de ES1371 chipset? Die drivers probeer ik dan ook maar, als het een andere chipset is, laat het me please weten, ik heb pas me systeem geherinstalleerd en wil het niet nog eens doen.

Verwijderd

in windows98 kon ik dat ook niet , nu met windows ME wel , dus instal winME of win2k en hij doet dat wel , win98 ondersteund geen double sound , winME wel , ik kan bijv, winamp laten draaien en icq'en , allebei mét geluid
gelul, win98 ondersteunt prima "double sound", bij mij doet hij het toch zeker ook met win98se en een sb live.

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:45

Destruction

(ex-)Automonteur

ok , jouw woord , maar WTF ik ook met de eigenschappen v.d gel.kaart in win98 , het werkt niet :( hoe wou je het afstellen dan ??

(p.s , is maar een vraagje hoor , ik heb nu winME in die hou ik voorlopig ook wel , maar als ik wel terug ga zou het handig zijn als ik het tegen die tijd weet :) )

Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

Pagina: 1