vpn verbinding met utwente werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-02 20:10
Ik heb sinds een tijdje een VPN-verbinding met het campus net van utwente. Mijn zus zit daar op kamers in enschede. Daar werd me door een aantal huisgenoten verteld dat ik ook op het dance.student.utwente.nl kon dmv een VPN. ik die thuis gemaakt (woon in zeeland) en hij connect netjes. als ik nu iets probeer te downloaden dan lukt dat dus niet en loopt internet explorer vast :( .

specs:
Zonnet adsl-lite
sweex router
win XP Home
norton antivirus+firewall 2004 pro (ook als ik deze uitzet loopt IE vast)
2.0ghz intel
meer is volgens mij niet nodig nu..?

mijn vraag is dus hoe het komt dat IE vast loopt als ik iets wil downloaden van iemand van de campus. en hoe ik dit kan oplossen.

(op hun faq stond dat je Use IPs' aan moet staan. maar ook dat maakt geen verschil of je die aan/uit zet met zoeken. de zoek functie werkt wel)

[ Voor 10% gewijzigd door Opperhoof op 01-06-2004 15:24 ]

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-01 14:50

Jack

MHz Matters

Voor de rest heb je wel alles gevolgd uit de handleiding van de SNT?

je kan trouwens ook wel eens swing.student.utwente.nl gebruiken.
het kan maar zo dat dance dood is :)

[Specs]

• Matrix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:45
download de dance client vdirect eens op de dance site, ik denk dat daarmee je problemen wel zijn op te lossen, IE heeft nl. de neiging om te crashen als de opgegeven pc offline blijkt te zijn terwijl dance hem wel vindt. bovendien heb je met vdirect meteen een fatsoenlijk download programma en kun je downloads pauzeren.

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Infofind.student.utwente.nl is anders ook wel een fijne.

IE wil wel eens "vastlopen" als de client die je probeert te benaderen niet online is, of de gesharede map neit meer bestaat. Gewoon even geduld hebben, dan komt IE wel met de melding dat de client of de map niet bestaat.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-02 20:10
ok hij doet het nu en dit is de oplossing: (special thanx @ Matrix )
download even V-Direct en een 1of andere java dinges (staat op v-direct site) en installeer die. als hij loopt, looptie als een trein, wel iets wat laggy met beginnen, maar dat nemen we maar voor lief. :P