Toon posts:

PCTV: Video naar PC lukt niet, wel met camera

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een kaart van pinnavle pctv rave.
Ik heb wel beeld van de video camara naar de pc(composite)
Maar lukt me niet om beeld te krijgen van de video recorder...
ik doe dit via scart en er staat achter op video in en output.
ik heb alleen het gele stekkertje aangesloten!
2 scart aansluitingen, AV1 en AV2

ik heb wel gelezen bij google en dit forum met frequenties enzo...
maar dat snap ik niet helemaal....

Ik heb blauw beeld op composite en s-video

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2004 15:04 ]

Verwijderd

Je moet in ieder geval de videorecorder aansluiten op de VideoOut SCART die normaliter naar de TV gaat. Die andere SCART zal wel voor de decoder/satelietonvanger zijn en als input gebruikt worden.

Wie weet gooit die videorecorder geen composiet signaal eruit - heb je dat al gechecked?

Het blauwe beeld is de videooverlay om aan te geven dat er geen input is gedetecteerd.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2004 15:16 ]

Verwijderd

Sluit die videorecorder eens aan op je tv, en op dezelfde manier als je hem op je computer aansluit (dus composiet). Als je dan wel beeld krijgt, weten we hier al wat meer.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik hem op de tv aansluit heb ik wel gewoon beeld!!

Verwijderd

Heb je bij de instellingen wel de juiste 'Video standaard' geselecteerd (PAL, NTSC, etc)?

Verwijderd

Topicstarter
denk ik niet, maar hoe weet ik welke video standaard ik moet hebben dan?
heb er gister al een tijd na gezocht, maar kan niks vinden!
ik heb ook geen boekje meer van de video recorder!
het is een thomson DTH 6100...

ben net overal langs gegaan, maar bij alles blauw beeld!!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2004 15:36 ]

Verwijderd

Bij sommige videorecorders zit er een menu op waarmee je kunt instellen of het PAL of NTSC moet 'uitzenden'. De meeste (nieuwe maar ook oudere) tv's kunnen beide omzetten en jouw Pinnacle-kaart ook allebei. Je kunt het dus een keer proberen met PAL en een keer met NTSC of even kijken hoe je videorecorder is ingesteld.

Overigens zie ik dat je een dvd/video-combinatie hebt, al eens met dvd geprobeerd?

edit: vreemd dat je bij PAL en NTSC niets ziet, gebruik je wel dezelfde kabel als toen je hem teste met videorecorder en tv?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2004 15:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met de dvd geprobeerd maar ook alleen blauw beeld.
Ik heb alle 2 de scart ingangen meerder malen geprobeerd.
Ik heb op alle standaarden gechecked maar blijft blauw beeld!

Ik heb wel verschillenden scart kabels, 1 met scart en scart en 1 met scart en aan het andere einde drie tulp stekkers!rood, wit, geel.

geel zit er nu alleen in...

Ik heb de instelling veranderd naar PAL...
maar nog steeds blauw!

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2004 16:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een Idee.....?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 juni 2004 @ 15:14:
Je moet in ieder geval de videorecorder aansluiten op de VideoOut SCART die normaliter naar de TV gaat. Die andere SCART zal wel voor de decoder/satelietonvanger zijn en als input gebruikt worden.

Wie weet gooit die videorecorder geen composiet signaal eruit - heb je dat al gechecked?

Het blauwe beeld is de videooverlay om aan te geven dat er geen input is gedetecteerd.
Hoe kan ik nakijken of hij een composiet signaal eruit gooit?

Verwijderd

Topicstarter
niemand een idee...
krijg het nog steeds niet voor elkaar 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de kabel aansluit op de video en scan heb ik wel beeld. Ned 1 etc...
Maar nog steeds niks met de videoband....
Really need help _/-\o_

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2004 16:32 ]

Verwijderd

Nakijken of je videorecorder wel composiet uitspuugt kan je oa door hem aan te sluiten met een (meestal zo'n gele) composietkabel op je TV. Als die dat wel doet / en je DVD speler doet het ook niet met de TVkaart dan zit het probleem bij je TVkaart. Selecteer met de drivers iig de AV input en niet de TV of kanalen-/tunerselector.

Je gebruikt dus in geen geval de UHF/VHF antenne kabel!

Verwijderd in "PCTV: Video naar PC lukt niet, wel met c..."

Gebruik Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif om je laatste reactie te wijzigen ipv meerdere kicks.

ForumFaq: Je probleem binnen 24 uur met een 'schopreactie' onder de aandacht brengen

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2004 16:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is me nog niet duidelijk wat een composietkabel is...

Afbeeldingslocatie: http://images.belkin.com/F8V3008df1.5M/STD1_F8V3008df1.5M.jpg

Is dit er 1?zoja..hoe moet ik hem aansluiten...

Verwijderd

Dat is een coaxiale tulp kabel - die je onder andere voor composiet video kunt gebruiken.

Steek de ene zijde in de videorecorder middels een SCART > tulp converter en de andere zijde in de TVkaart.

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.xeoweb.nl/media/24521.jpg

ik heb zo'n stekker....Is dat hezelfde idee...?

• Pietjuh
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-02 19:22
Ik heb het veel gemakkelijker gedaan, gewoon (alleen) via de coax aansluiten.
Je tv-programma op de pc opstarten. Dan even de frequentie en kanaal opzoeken van het videokanaal. Dit in je lijstje zetten en erop afstemmen.
Je kunt dan gewoon het videokanaal zien en daarvan opnemen, werkt bij mij perfect.

[ Voor 10% gewijzigd door Pietjuh op 02-06-2004 19:35 ]

Verwijderd

Ik heb ook een PC-TV-kaart en via de S-Video krijg ik via een Camera wel beeld en inderdaad met een VCR niet (of in ieder geval zwaar verstroord beeld (blauw met ruisbalk onderin)

Ik meende dat het te maken had met copy-beveiligingen, maar het kan ook zijn dat ik dit euvel met mn DVD-speler verwar (ivm copy-beveiliging).

Geen idee of de TS hier wat aan heeft....

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-02 20:17

Sayko

Knowledge Is Power

Proibeer even de macrovision te omzeilen (mag dit? O-) )

Verwijderd

Topicstarter
Sorry maar dit is allemaal helemaal nieuw voor mij....
dus graag iets uitleg erbij..?

Ik snap er namelijk niet veel van!
misschien kan iemand mij vertellen hoe ik het aan moet sluiten dat het eigenlijk moet werken.
wat ik heb:
- scart kabel mat aan de andere kant 3 tulp stekkers.
- Pinaccle pctv rave kaart
- thomson dth 6100 (video/dvd combi)
- gewone scart kabel
- een kabel om van de video naar de tv de kabel door te lussen (ned 1 ned 2 etc..)

Hoe weet ik de frequentie van de video dan?heb gekeken in de handleiding maar staat niks over...

Over het composite signaal, ik had zo'n scart kastje met drie van die uitgangen (out) die heb ik in de video gedaan en de scart met die tulp stekkers erop aan gesloten, en de ander kant van de kabel(scart) op de tv. en ik heb dan wel beeld.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2004 21:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
anyone..?

Verwijderd

zoals pietjuh doe ik het ook, videorecorder gewoon onder de tv, splitter erin, de ene coax naar de tv en de andere naar de tv-kaart. Kan nu alles met mijn videorecorder op de computer.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry ik snap het niet helemaal...
een coax splitter erin doen?dan de ene naar de tv en andere tv kaart?
dan moet die het nu toch ook gewoon doen, de coax rechtstreeks van de video naar de tv-kaart?

Okidoki!!Het is gelukt!!Ik heb een vrij nieuwe video maar daar pakte die hem niet op!geleend van iemand en nu vind die hem wel!!inderdaad via de coax!!

THX!! _/-\o_

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2004 16:39 ]

Pagina: 1