Alcatel modem werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

• walkthisworld
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-02 07:19
Ik heb iets stoms gedaan met mn getweakte alcatel adsl modem. Om e-mule goed te laten werken moet je een aantal poorten mappen. Dit heeft altijd gewerkt, maar de laatste tijd lijkt het wel of het modem na enige tijd vergeet om die poorten te mappen. Dus moest ik dat telkens opnieuw doen. Dit doe ik elke keer via telnet. Na de zoveelste keer ben ik een beetje door de "menustructuur" van het modem via telnet gaan bladeren . Toen heb ik dus reset ingtypt om het modem te resetten. Ik dacht dan doet ie het vast beter. Dom, dom, dom, niet dus. Ik kan nu dus niet meer het internet op. Als ik nu kijk bij NAT en daar LIST intyp dan geeft hij dus niks meer aan terwijl er normaal een hele lijst met poorten en ip-addressen voorbij komt.
Weet iemand hoe ik dit op kan lossen???

• walkthisworld
iemand??

Verwijderd

ff in internet explorer 10.0.0.138 intypen
ff kijken in je phonebook
misschien kun je daar je gegevens opnieuw invoeren

www.bruring.com

Verwijderd

Zolang je maar in je modem kan snuffelen (password) is er geen man over boord!
volg de guides op de hierboven genoemde site.

• walkthisworld
Ik heb een beetje rondgeneusd op die site, maar ik kan niet echt een guide vinden die op mijn probleem van toepassing is. Zou iemand weten waar ik precies naar moet zoeken? Het probleem is dus dat ik niet meer het internet op kan. Ik kan nog wel met telnet een verbinding maken met het modem.

Nieuw: Volgens mij kan ik alleen niet meer via NAT het internet op. (?) Via VPN kan ik wel het internet op, maar dat kan maar op 1 computer en niet op het hele netwerk.

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-02 17:07

RUFFNECK

Poentje

De site (bruring.com) heeft uitgebreide guides voor getweakte modems (het maken en terugbrengen van en naar). Kijk dus gewoon ff of de instellingen overeenkomen met de jouwe en maak je daarna maar zorgen om het poortmappen :)

edit: kheb nl. al vaker stomme dingen gedaan met mijn getweakte alcatel modem en steeds was het gewoon ff een kwestie om op de site te kijken wat de tweak instellingen ook alweer waren, weer goed zetten en dan met poorten gaan rommelen.

[ Voor 35% gewijzigd door RUFFNECK op 03-06-2004 11:09 ]

• Namu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-01 20:45

Namu

Silver Wings Of Morning

Als je je modem totaal gewiped heb is het beste om de standaard settings (dus die met dat mxsteam cdtje geleverd zijn) over die modem te halen en dan alle andere (alcatel hack, automatish inbellen, enz) uit te voeren. daarna opnieuw die porten te mappen. Het lijkt veel werk maar het is eigelijk gewoon zo gebeurd

• bertje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-01 14:21
dat probleempje heb ik ook een keer gehad, ik heb de instellingen er even opnieuw 'ingeschoten' via een bestandje dat op te halen is via deze link

• walkthisworld
Bedankt voor de snelle reacties. Ik zit nu op school, maar vanavond zal ik het allemaal eens proberen.
Pagina: 1